شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آیا مک بوک ویروسی می شود ؟

آیا مک بوک ویروسی می شود ؟ یا آیا مک بوک به آنتی ویروس نیاز دارد؟ سوالاتی نظیر این برای کاربران اپل بسیار آشنا است. کاربرانی که همواره تلاش می کنند به بهترین شکل ممکن از دستگاه اپلی خود نگهداری و حفاظت کنند. امروزه استفاده از لپ تاپ ها اپل با وجود گران قیمت بودن، باز هم رو به افزایش است. کاربرانی بسیاری ترجیح می دهند به جای سیستم عامل ویندوز، از مک استفاده کنند. این تمایل در کاربران، ممکن است نظر برخی از هکر ها نیز به خود جلب کند.

همین جاست که مسئله نیاز یا عدم نیاز مک بوک به آنتی ویروس مطرح می شود. در حالی که خود کمپانی اپل معتقد است مک ها بی نیاز از آنتی ویروس هستند، بسیاری از کارشناسان این اداعا را رد می کنند و معتقدند که آنتی ویروس ها در تعمیرات مک بوک بسیار موثر هستند؛ در ادامه همراه ما باشید تا درباره این موضوع اطلاعات خوبی به دست آورید.

آیا مک بوک ویروسی می شود ؟

آنتی ویروس برای مک؛ آری یا خیر؟

بدیهی است که منظور از نصب آنتی ویروس برای حفاظت از این دستگاه است. با وجود اینکه سیستم عامل مک ذاتا ابزار امنیتی دارد و ضد ویروس طراحی شده است و امکان تخریب سیستم را از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم(Adware) و بدافزارها(Malware) سلب می‌کند و به آنها اجازه‌ نصب روی سیستم را نمی دهد؛ اگر می خواهید حفاظت کامل‌تری از دستگاه خود داشته باشید، می توانید به فکر یک آنتی‌ویروس هم باشید.

این در حالی است که بسیاری از کاربران در پاسخ به سوال آیا مک بوک ویروسی می شود ؟  اینگونه بیان می کنند که اگر برای دانلود اپلیکیشن تنها به اپ استور اعتماد کنید و از نرم‌افزارهای کرک شده استفاده نکنید، امنیت مناسب و لازم را برای سیستم خود فراهم ساخته اید.

چه آنتی ویروسی برای مک بوک مناسب است؟

با نصب آنتی ویروس نمی خواهیم بگوییم که قطعا مک بوک ویروسی می شود، در واقع می خواهیم همه مراقبت های لازم و پیشگیری های هوشمندانه از این مسئله را انجام بدهیم. آنتی ویروس هایی نظیر BitDefender ،Intego Mac Internet Security ،Kaspersky و Malwarebytes از سوی اپل کارشناسان مورد تایید هستند. هر کدام از این آنتی ویروس ها در پکیج‌های متنوعی تولید می شوند و در فضاهای مختلفی از مک محافظت می کنند.

قدرت عملکردی این آنتی ویروس ها با هم متفاوت است؛ برای مثال Kaspersky در مقایسه با باقی نمونه هایی که یاد کردیم، از قدرت بیشتری برخوردار است. با این وجود برای نصب هر یک از اینها باید از کارشناسان اپل کمک بگیرید تا همه ابهامات درباره سوال آیا مک بوک ویروسی می شود ، از بین برود.

تشخیص ویروسی شدن مک بوک

وقتی مک بوک ویروسی می شود می توانید از ظاهر شدن کادرها و بنرهای تبلیغاتی کوچک و بزرگ در گوشه و کنار مرورگر به این مسئله پی ببرید. این نوع تبلیغات در قسمت‌های مختلف از مرورگر ظاهر می‌شوند. به علاوه اگر در شبکه های اجتماعی یا در ایمیل شما پیام های ارسال شده ای وجود دارند که شما هرگز آنها را ننوشته و ارسال نکرده اید، نشان از ویروسی شدن مک بوک دارند.

همچنین وقتی مک بوک ویروسی می شود ، برنامه ها دیر و کند لود می شوند. اگر احساس می کنید که سرعت و عملکرد سیستم شما تنزل کرده و همچون سابق نیست، بدون شک در پشت صحنه برنامه هایی در حال اجرا هستند که شما بی خبرید و عملکرد سیستم شما را تحت تاثیر قرار می دهند. این برنامه ها گاهی آنچنان هوشمندانه عمل می کنند و خود را پنهان می کنند که یافتن آنها برای کاربر سخت می شود. با این حال بدیهی است که وقتی مک بوک ویروسی می شود، بدون شک باید از یک مرکز معتبر تعمیرات اپل کمک بخواهید.

نمایندگی تعمیرات اپل

تعمیر هر یک از محصولات اپل کار دشواری است. آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، مک بود، اپل واچ و اپل تی وی و … نمونه هایی از محصولات این شرکت منحصر به فرد هستند که هر کدام هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری دنیایی متفاوت با سایر کمپانی ها دارند. این محصولات به دلیل اینکه متعلق به کمپانی اپل هستند، کیفیت منحصر به فرد و کارایی بسیار بالایی دارند. برای تعمیر این محصولات نیاز به دانش و تخصص زیادی است.

باید با ساختار محصولات اپل به خوبی آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم تعمیری درست و اساسی انجام دهیم. نمایندگی اپل با استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و معتبر اطمینان می دهد که تعمیر و ترمیمی با کیفیت و منحصر به فرد برای همه کاربران این کمپانی به ارمغان بیاورد. تمامی خدمات تعمیرات اپل همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته