شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آیا آی مک ویروسی می شود؟

آیا آی مک ویروسی می شود؟ آیا در نظر گرفتن آی مک به عنوان محصولی بدون ویروس پایه علمی دارد؟  پاسخ به این سوالات در عین حالی که می تواند با یک بله یا خیر همراه باشد، ممکن است اما و اگر های بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. بسیاری تصور می کنند و بسیاری هم معتقد هستند که سیستم عامل مکینتاش، از جمله آنچه در آی مک ها مورد استفاده قرار می گیرد، به ویروس آلود نمی شود.

این جمله به این شکل و شمایل غلط است. بهتر است بگوییم سیستم عامل مکینتاش مسیر نفوذ ویروس ها، بد افزار ها و تروجان ها را سخت و دشوار می کند. در حقیقت اپل هیچ گاه کاربر را از داشتن یک نرم افزار امنیتی روی سیستم خود منع نمی کند و اجازه می دهد کاربر به میل خود روی سیستم آی مک یا هر مک دیگری یک نرم افزار ضد ویروس مناسب نصب کند. اما واقعیت این است که پیدا کردن راه نفوذ به مکینتاش و اجبار کردن سیستم های مراقبتی مک برای بارگذاری یک نرم افزار نامطمئن دشواری هایی زیادی دارد.

به همین دلیل است که سیستم عامل مکینتاش به یک سیستم عامل امن و ایمن معروف است. به علاوه اپل راه نفوذ بدافزارها را با ایجاد اپ استور رسمی برای مکینتاش محدود کرده است. پس می توانیم اینگونه بگوییم که آی مک ویروسی می شود، اما بسیار سخت و بسیار کم، به شرطی که کاربر اصول استفاده از این دستگاه را همیشه رعایت کند.

آیا آی مک ویروسی می شود؟

آی مک ویروسی می شود وقتی که …

همه کاربران اپل می دانند که سیستم عامل مک از تعدادی ابزار امنیتی استفاده می کند که امکان تخریب سیستم را از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم(Adware) و بدافزارها(Malware) سلب می‌کند. مثلا برنامه‌هایی که از توسعه‌دهندگان ناشناس دریافت شوند، اجازه‌ نصب روی سیستم را ندارند. آی مک ویروسی می شود وقتی که  از هر جا و هر طریقی اقدام به نصب برنامه کنید، ولی اگر دانلود اپلیکیشن را به اپ استور محدود کنید و از نرم‌افزارهای کرک شده کمتر استفاده نمایید، امنیت لازم را برای سیستم خود به خوبی فراهم می‌کنید.

در سایت رسمی اپل، وقتی درباره امنیت مک ها در مقابل ویروس ها صحبت می شود، این کمپانی از عبارت “it doesn’t get PC viruses”  استفاده نمی کند یا بهتر است بگوییم که این عبارت را به عبارت “it’s built to be safe”  تغییر داده است. با وجود این توضیحات حتما به اندازه کافی شفاف و واضح است که با وجود اینکه این سیستم‌عامل به اندازه‌ی کافی ضد ویروس طراحی شده است، هر کاربر آی مک یا هر مک دیگری با سیستم عامل مکینتاش بهتر است برای محکم کاری از یک آنتی ویروس خوب و مناسب این سیستم عامل و مورد تایید کارشناسان اپل استفاده کند.

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگی مجاز اپل در خدمت تمام کاربران است تا خدمات و سرویس هایی متفاوت و مفید را به آنها ارائه دهد. در این نمایندگی می توانید مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین امکانات و تسهیلات را در اختیار بگیرید و با بهره مندی از آنها صفر تا صد نیاز های خود را تامین کنید. نمایندگی مجاز اپل به کمک مرکز سخت افزار ایران در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات در کنار کاربران است تا آنها را در شرایط مختلف یاری کند. اگر قصد تهیه هر یک از محصولات اپل را دارید می توانید از طریق فروشگاه مرکزی این نمایندگی وارد عمل شوید.

آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، مک بوک، اپل واچ و اپل تی وی نمونه هایی از محصولات کمپانی اپل هستند که هر کدام ساختاری منحصر به فرد و کارایی جداگانه ای دارند. کارشناسان در بخش فروش به شما کمک می کنند تا با در نظر گرفتن نکات مهم اقدام به خرید کنید. در بخش تعمیرات و خدمات پس از فروش نیز می توانید از امکانات اصل و اورجینال شرکتی بهره مند شوید و در کنار آن تسهیلات تکمیلی نمایندگی مجاز اپل را نیز از آن خود سازید. تمامی سرویس ها در هر بخش همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

1/5(2 امتیاز)