شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا گوشی سامسونگ داغ میکنه؟

امروز میخوایم راجع به یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های سامسونگ، یعنی داغ کردن این محصولات با شما صحبت کنیم. این مساله خیلی شایعه و خیلی از کاربر در تماس با کارشناس های تعمیر موبایل نمایندگی سامسونگ، از داغ شدن گوشی شون حین بازی کردن یا هر فرایند دیگه ای شکایت میکنن. خب این مساله باعث شد که تصمیم بگیریم مطلبی رو در مورد این مشکل و راه حل های اون به شما عزیزان ارائه بدیم. برای رفع مشکل مورد بحث، باید اول دلایل ایجاد اون رو بدونین و بعد، اقدام به تعمیر گوشی کنین. به طور کلی، عوامل مختلفی میتونن باعث افزایش دمای گوشی و داغ کردن این محصول بشن.

چیزی که مهمه اینه که جلوی افزایش بیش از حد دما رو بگیرین در اسرع وقت، یه اقدام موثر برای خنک شدن گوشی تون انجام بدین. در غیر این صورت، ممکنه قطعات داخلی دستگاه به شدت آسیب ببینن و هزینه ی تعمیراتی بالایی رو دستتون بذارن. برای رفع مشکل داغ گوشی به شکل تخصصی، میتونین از تعمیرکارهای مجرب و متخصص نمایندگی سامسونگ کمک بگیرین. در ادامه، نکات کاربردی رو راجع به داغ شدن موبایل و دلایل اون به شما ارائه میدیم.

چرا گوشی سامسونگ داغ میکنه؟

اصلی ترین دلایل داغ کردن گوشی سامسونگ

به عنوان چند مورد از اصلی ترین دلایل داغ کردن گوشی ، باید به موارد زیر اشاره کرد:

فعالیت زیاد دوربین

دوربین یکی از پر کاربرد ترین بخش های گوشی های هوشمنده که کاربرا خیلی ازش استفاده میکنن. جالبه بدونین که فعالیت بیش از حد دوربین و کار کردن مداوم با این بخش، میتونه باعث افزایش حرارت دستگاه بشه. البته این به اون معنا نیست که از دوربین گوشی تون استفاده نکنین یا کم استفاده کنین. فقط حواستون باشه که هر چند وقت یه بار، یه استراحتی بهش بدین و وقتایی که با دوربین کار ندارین، برنامه ش رو باز ندارین. همچنین دقت کنین که استفاده ی بیش از حد از دوربین و افزایش دمای گوشی، میتونه هم واسه گوشی و هم واسه دوربین خطرناک باشه.

بد افزار و ویروس ها

یکی دیگه از دلایل داغ کردن گوشی ، ویروسی شدن این دستگاهه. بدون شک کسی که یه بدافزار یا ویروس رو طراحی میکنه، به سلامتی گوشی شما اهمیت نمیده و فقط میخواد اطلاعات جمع کنه. بنابراین، خیلی از ویروس ها میتونن باعث افزایش دمای گوشی Samsung شما و داغ کردن این دستگاه بشن. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، حتما یه آنتی ویروس قوی روی گوشی تون نصب کنین. همچنین حواستون باشه که گزینه “Allow installation of apps from unknown sources” فعال نباشه تا به این ترتیب، هر برنامه ای اجازه ی نصب در دیوایس شما رو نداشته باشه.

قاب گوشی

شاید به نظر عجیب بیاد، اما جنس قاب گوشی میتونه تو افزایش دمای این دستگاه موثر باشه. تقریبا همه ی این قاب ها از جنس پلاستیک هستن یا مقادیری پلاستیک در اونها وجود داره. این قاب ها مثل عایق عمل میکنن و باعث افزایش دمای گوشی موبایل شما میشن. کارشناس های آی تی واحد تعمیرات موبایل سامسونگ به کاربرا توصیه میکنن که هر چند وقت یه بار، قاب گوشی رو کنار بذارن و بدون قاب از این دستگاه استفاده کنن.

باتری و کابل شارژر

یکی دیگه از رایج ترین دلایل داغ کردن گوشی ، خرابی باتری یا کابل شارژ دستگاهه. خرابی باتری باعث میشه که به دفعات بالا نیاز به شارژ کردن گوشی داشته باشین و این مساله، باعث داغ شدن دستگاه میشه. تداوم خرابی باتری باعث میشه که قطعات مختلف گوشی در معرض خطر باشه؛ به همین خاطر باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر یا تعویض باتری گوشی تون کنین. همکارای ما در نمایندگی مجاز سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، خدمات تخصصی تعمیر و تعویض این قطعه رو بهتون ارائه میدن.

روشن بودن دیتا

روشن بودن دائمی نت گوشی(چه وای فای و چه دیتا) معمولا باعث داغ کردن گوشی میشه. البته بازم معنیش این نیست که کلا از اینترنت استفاده نکنین. فقط باید استفاده از نت رو کمتر کنین و دائما دیتای گوشی سامسونگ تون رو روشن نگه ندارین.

برنامه های پس زمینه

سیستم عامل اندروید که گوشی های سامسونگ هم ازش پشتیبانی میکنن، جوری طراحی شده که اپلیکیشن ها و برنامه ها میتونن در پس زمینه ی دیوایس فعال بمونن. این مساله، پردازش های گوشی رو بیشتر میکنه و بعضا باعث افزایش دمای دستگاه میشه. بنابراین، با بستن برنامه های اضافی، میتونین به راحتی از بروز این مشکل جلوگیری کنین.

نمایندگی سامسونگ در کرج

نمایندگی سامسونگ در کرج ، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیتی که به کاربرای عزیز این استان ارائه داده، تونسته به اولین انتخاب کاربرا در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که توی نمایندگی سامسونگ در کرج به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی مجاز سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن. ساکنین محترم شهرهای کرج، اندیشه، ماهدشت، فردیس، هشتگرد، کمالشهر، نظرآباد، مشکین دست و … می تونن با این نمایندگی تماس بگیرن و خدمات مورد نظرشون رو بدون مراجعه به تهران دریافت کنن.

امتیاز شما به این نوشته