شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

بک لایت یکی از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده ی تلویزیون است. برای تشکیل تصویر در تلویزیون به نوری در پس زمینه احتیاج داریم و لازم است بدانیم، این نور تاثیر بسیار زیادی در کیفیت تصویر دارد. در تلویزیون های ال سی دی از یک نوع لامپ فلورسنت خاص استفاده میکنند.

این تکنولوژی مزایا و معایب بسیاری را به همراه دارد. مثلاً قیمت این لامپ ها پایین است که جزو مزایا حساب می شود و اما به دلیل داشتن جیوه در این نوع از لامپ امکان رسیدن نور کامل به همه صفحه تلویزیون مهیا نمی شود. مصرف برق بالاتری دارد و گرمای بیشتری تولید می کند و نیاز به فضای بزرگتری دارد که اینها جزوه معایب آن به حساب می آید. بعد از به میان آمدن پنل های بک لایت، وضع کمی بهتر از قبل شد.

پنل بک لایت از یک صفحه تشکیل شده است که در روی آن تعدادی ال ای دی نصب شده است. این پنل ها نقش مهمی در کیفیت تصویر تولید شده در تلویزیون های پاناسونیک دارند. بک لایت تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی با خرابی و اشکال روبرو شوند و تصویر تلویزیون را با اختلال روبرو کند. به همین دلیل این مقاله را به تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک اختصاص دادیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

دلایل اصلی خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک

استفاده از قطعات با کیفیت پایین

به عقیده کارشناسان تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک اصلی ترین دلیل خرابی بک لایت تلویزیون را استفاده از لامپ های با کیفیت پایین است.

جدا شدن لامپ های بک لایت از شاسی دستگاه

در عموم تلویزیون های پاناسونیک که از لامپ های شاخه ای در بک لایت آنها استفاده شده شاسی اصلی دستگاه بعنوان خنک کننده لامپ های ال ای دی محسوب می شود و به مرور زمان با از بین رفتن چسب بین لامپها و فلز زیرین آنها، در واقع ارتباط بین قطعه و هیت سینک آن از بین می رود و یا ضعیف می شود که باعث گرم شدن بیشتر لامپها و سرعت گرفتن روند استهلاک آنها می شود.

استفاده از بالاترین میزان نور بک لایت در منوی تنظیمات

تجربه کارشناسان تعمیر تلویزیون پاناسونیک نشان داده عموم تلویزیون های در حال استفاده در حالت بیشترین میزان نور بک لایت قرار دارند و حتی حالت پیش فرض پس از ریست کردن تلویزیون هم این گزینه را در بالاترین مقدار آن قرار می دهد. طبیعی است که این حالت برای بیننده هم مطلوب است و باعث بالارفتن کیفیت تصویر می شود غافل از اینکه این گزینه باید بر اساس نور محیط تنظیم شود و در اکثر موارد نیازی به حالت حداکثری نیست.

علائم خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک

  • ظاهر شدن لوگوی پاناسونیک در لحظه اول و قطع شدن تصویر
  • پر پر زدن یا چشمک زدن تصویر
  • ایجاد نقاط تاریک در سطح تصویر که در صحنه های سفید یا تک رنگ بیشتر قابل تشخیص است
  • ایجاد نقاط نورانی و روشن در تصویر تلویزیون پاناسونیک
  • قطع شدن تصویر تلویزیون پس از چند دقیقه کارکرد طبیعی دستگاه

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک بر اساس نوع و میزان خرابی تلویزیون قیمت های متفاوتی دارد. یک طرفه یا دو طرفه بودن بک لایت فاصله ی لامپ های بک لایت و میزان نور تولیدی از بک لایت دلیل اصلی تفاوت های قیمت است. از آن جا که برای تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک نیاز به تعویض قطعات مختلف از قبیل لامپ های قرار گرفته در پنل داریم و متاسفانه با نوسانات قیمت روبرو ایم، نمیتوان هزینه ی مشخصی را برای این سرویس ها، ارائه کنیم. به همین خاطر توصیه میکنیم کاربران عزیز برای اطلاع از این قیمت ها، با مشاوران تعمیرات تلویزیون پاناسونیک تماس حاصل کنند.

نمایندگی تلویزیون پاناسونیک در منزل شما !

تنوع محصولات تولید شده توسط کمپانی پاناسونیک به قدری ست که نمایندگی پاناسونیک برای پیشبرد اهداف خود در حوزه های مختلفی فعالیت دارد. یکی از این حوزه ها خدمات فروش و پس از فروش تلویزیون پاناسونیک است. نمایندگی تلویزیون پاناسونیک ضمن همکاری با متخصصان مجرب، در شعب مختلفی به فعالیت میپردازد. این خدمات با بالاترین کیفیت ممکن و در حداقل زمان ارائه میشوند. از امتیازاتی که مراجعین به نمایندگی مجاز پاناسونیک از آن بهره مند میشوند، دریافت گارانتی و ضمانت نامه های معتبر است.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *