شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

3 روش کنترل تلویزیون با موبایل

در این بخش میخواهیم روش کنترل تلویزیون با موبایل را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. این کار به شما کمک می کند که بدون استفاده از ریموت کنترل و تنها توسط گوشی موبایل، تلویزیون ال جی خود را کنترل کنید. برای انجام این کار چند روش مختلف وجود دارد که در ادامه با همه آنها آشنا خواهید شد.

با اجرا کردن ترفندهایی که در ادامه ذکر می شوند، گوشی شما به یک کنترل همه کاره برای تمامی دستگاه های دیجیتالی تبدیل خواهد شد. چنانچه در طول مراحل کار با مشکل مواجه شدید، می توانید از متخصصین تعمیرات تلویزیون در نمایندگی ال جی کمک گرفته و مساله را برطرف نمایید. با راهنمای کنترل تلویزیون با موبایل با ما همراه باشید.

کنترل تلویزیون با موبایل

روش های کنترل تلویزیون با موبایل

کنترل تلویزیون با موبایل شگردی است که می تواند برای کاربران بسیار کاربردی باشد. برای این کار باید گوشی مورد نظر به تلویزیون متصل گردد. تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون فرایند ساده ایست و با دانلود برنامه مناسب انجام این کار به راحتی قابل انجام است. در صورتی که برای انجام این کار با مشکل مواجه شده اید ، می توانید با کارشناسان واحد تعمیرات تلویزیون ال جی تماس بگیرید. همانطور که پیش تر اشاره شد، این کار به روش های مختلفی انجام می شود که اصلی ترین آنها عبارتند از:

  •  اتصال از طریق مادون قرمز
  •  اتصال از طریق وای فای به صورت غیر مستقیم
  •  اتصال از طریق وای فای به صورت مستقیم

تبدیل موبایل به کنترل با مادون قرمز

برای کنترل تلویزیون با موبایل از طریق اشعه مادون قرمز، شما نیاز به نصب و استفاده از یکی از نرم افزار های طراحی شده برای این کار دارید. این نرم افزار ها به گونه ای طراحی شده اند که تقریبا به هر چیزی که دستورات مادون قرمز را دریافت می کند، مانند یک تلویزیون، ست تاپ باکس، پخش کننده DVD و Blu-Ray ، VCR، آمپلی فایر، Air Conditioner، گیرنده AV، سوئیچر، دوربین DSLR و غیره فرمان می دهند. از جمله این برنامه ها Smart IR Remote است که برای سیستم عامل اندروید کاربرد دارد.

با استفاده از این برنامه ها شما می توانید به راحتی دستگاه های مختلف مانند: تلویزیون، کولر گازی، گیرنده دیجیتال، تیونر، ساب وافر، و … را به راحتی کنترل نمایید. چنانچه گوشی شما مجهز به مادون قرمز است، می توانید برای کنترل تلویزیون lg خود با موبایل، از این برنامه ها استفاده کنید. در غیر این صورت، روش های زیر به شما کمک خواهند کرد که از گوشی هوشمند خود به عنوان کنترل استفاده کنید.

تبدیل گوشی به کنترل با وای فای به صورت غیر مستقیم

یکی دیگر از روش های کنترل تلویزیون با موبایل، استفاده از وای فای می باشد. این کار به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که ما در این بخش به بررسی روش غیر مستقیم خواهیم پرداخت. برای انجام این روش باید اولا  یک مودم یا یک گوشی دوم داشته باشید و ثانیا، تلویزیون شما باید مجهز به وای فای  و وای فای دایرکت باشد. خوشبختانه مدل های جدید اسمارت تی وی های ال جی مجهز به این ویژگی می باشند.

یکی از اپلیکیشن های طراحی شده برای این منظور(مثل AnyMote Smart Remote) را از اینترنت دانلود کرده و در گوشی خود نصب نمایید. سپس گوشی موبایل و تلویزیون تان را به یک مودم مشترک وصل کنید و  ضمن باز کردن نرم افزار، برند و مدل تلویزیون را در آن جستجو کنید. به این ترتیب می توانید از گوشی خود به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کرده و از مزایای کنترل تلویزیون با موبایل بهره مند گردید.

تبدیل گوشی به کنترل از طریق وای فای به صورت مستقیم

برای کنترل تلویزیون با موبایل با وای فای، می توانید به روش مستقیم هم عمل کنید. این روش بر خلاف روش قبلی نیازی به استفاده از مودم و دستگاه های جانبی ندارد و حتی نیازی به اتصال تلویزیون به مودم هم نیست. تمام چیزی که در این روش احتیاج دارید این است که تلویزیون lg شما باید از WiFi و WiFi Direct پشتیبانی کند و یک نرم افزار ریموت کنترل که قابلیت اتصال مستقیم به وای فای دایرکت تلویزیون را داشته باشد.

معمولا خود شرکت های سازنده تلویزیون، این گونه نرم افزار ها را طراحی می کنند و شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی ال جی ، یکی از این برنامه ها را دانلود نمایید. پس از دانلود نرم افزار مربوطه، فقط وای فای تلویزیون ال جی خود را روشن کنید. سپس وای فای گوشی را روشن کرده آن را به وای فای دایرکت تلویزیون خود متصل نمایید. با باز کردن نرم افزار، امکان کنترل تلویزیون با موبایل برای شما فراهم خواهد شد.

تعمیرات ال جی در تهران

نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران مرکزی است تخصصی که تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند. این مرکز با در اختیار داشتن پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا و به خدمت گرفتن جمعی از مجرب ترین تکنسین های تعمیرات، سرویس های با کیفیتی را به کاربران محصولات lg ارائه می دهد. مرکز مورد بحث، به چند واحد مجزا تقسیم شده که هریک از انواع لوازم خانگی، تلویزیون، لپ تاپ، موبایل، کامپیوتر، و … ال جی در یکی از این واحدها مورد بررسی و ترمیم قرار می گیرد.

این مساله باعث شده که تمرکز تکنسین ها افزایش پیدا کند و فرایند تعمیرات ال جی در تهران با دقت و سرعت بیشتری همراه گردد. به دلیل استفاده از دستگاه های مدرن و متدهای نوین تعمیراتی، خدمات ارائه شده در نمایندگی مورد بحث مطابق با استاندارد های روز دنیا می باشد. شما کاربران گرامی می توانید اطمینان داشته باشید که محصول مورد نظرتان در بخش تعمیرات نمایندگی رسمی ال جی در بالاترین سطح کیفی و تخصصی ترمیم می شود.

4.6/5(39 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *