شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

راهنمای خرید مک بوک دست دوم

خرید مک بوک دست دوم به ویژه با بالا رفتن قیمت انوع لپ تاپ، رواج بیشتری در بین کاربران پیدا کرده است. خرید محصول دست دوم، به شرط رعایت کردن چند نکته، یک اقدام به صرفه اقتصادی به حساب می آید. یعنی شما با هزینه ای کمتر می توانید یک مک بوک خریداری نمایید.

کارشناسان تعمیرات لپ تاپ به کاربران توصیه می کنند که پیش از اقدام برای خرید محصول دست دوم، حتما از سلامت قطعات و بخش های مختلف آن اطمینان حاصل نمایند.

از آنجا که لپ تاپ های دست دوم قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند، برای خرید و استفاده از آنها باید محتاط بود؛ ممکن است دستگاه معایبی داشته باشد و شما بعد از خرید متوجه این ایرادها شوید. در این مطلب قصد داریم نکات کاربردی را به شما عزیزان ارائه دهیم که خرید لپ تاپ اپل دست دوم را برای شما راحت تر می کنند. آگاهی از این نکات به شما کمک می کند که در هنگام خرید محصول مورد نظر، دقت بیشتری به خرج داده و یک لپ تاپ مناسب و سالم خریداری نمایید. برای آشنایی با نکاتی در مورد خرید مک بوک دست دوم ادامه مطلب را دنبال کنید.

راهنمای خرید مک بوک دست دوم

نکات مهم در خرید مک بوک دست دوم

نکته اول: آیا واقعا قابلیت های ویژه مک بوک برای شما مناسب است ؟! یکی از اصلی ترین تفاوت های مک بوک با سایر لپ تاپ ها سیستم عامل آن است. در نتیجه قابلیت های این لپ تاپ با سایر لپ تاپ ها تفاوت هایی دارد که برای برخی کاربرد ها مناسب و برای برخی دیگر نامناسب است. به همین دلیل برای تمامی خریداران مک بوک واجب است که قبل از خرید این تفاوت ها را بشناسند و مناسب ترین لپ تاپ برای خود را انتخاب کنند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از اقدام به خرید مک بوک بخش تفاوت مک بوک و لپ تاپ را مطالعه نمایید.

نکته دوم : مطمئن شوید که لپ تاپ قبلا تعمیر نشده باشد؛ این مساله باعث می شود که در صورت بروز مشکل، تعمیرات دستگاه سخت تر و پر هزینه تر گردد. همچنین اول از سن لپ تاپ اپل مورد نظر مطلع شوید؛ برای این منظور می توانید به صفحات شناسایی سن مک بوک، مراجعه نمایید. همکاران ما در واحد تعمیر لپ تاپ اپل توصیه می کنند سن مک بوک دست دومی که قصد خرید آن را دارید، بیشتر از 5 سال نباشد. با این وجود فاکتور سالهای کاربری در مقوله خرید مک بوک دست دوم تا حد زیادی به بودجه و سطح نیاز شما دارد.

معیار های خرید لپ تاپ اپل دست دوم

مهم ترین معیارهای خرید مک بوک دست دوم که باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

مشکلات فیزیکی

پیش از خرید لپ تاپ apple دست دوم، دستگاه را از نظر ظاهری به دقت بررسی کرده و مطمئن شوید که آسیب دیدگی یا مشکل فیزیکی خاصی نداشته باشد. بدنه، پیچ ها، درب لپ تاپ، لولا، کلیدهای کیبورد، بلندگوها و … از جمله بخش های ظاهری مک بوک هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. نکته دیگری که در ظاهر دستگاه باید به آن توجه کنید، این است که لپ تاپ قبلا باز نشده باشد. با بررسی پیچ ها به راحتی می توانید به این موضوع پی ببرید.

مشکلات نرم افزاری

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از خرید مک بوک دست دوم باید بررسی کنید، مشکلات نرم افزاری دستگاه است. بررسی کنید که آیا سیستم به درستی کار می کند یا نه؛ برای این منظور دستگاه را روشن کرده و ببینید که آیا صدای مخصوص اپل شنیده می شود یا خیر. همچنین از عدم وجود رمز عبور در سیستم مطمئن شوید؛ برای این کار باید در هنگام روشن شدن لپ تاپ دکمه option را نگه دارید. اگر سیستم از شما پسورد خواست، باید رمز ورود را پیش تر از فروشنده دریافت کرده باشید؛ در غیر این صورت قادر به کار کردن با لپ تاپ اپل خود نخواهید بود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش، دیگر بخش مهمی است که قبل از خرید مک بوک دست دوم باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای تست صفحه نمایش، صفحه‌ ای کاملا رنگی از رنگ‌ های خالص RGB بر روی صفحه لپ تاپ باز کنید و تمام صفحه را به خوبی نگاه کنید. یکدست بودن رنگها به معنای سالم بودن صفحه نمایش است و وجود نقطه های سیاه در صفحه نمایش، نشان دهنده وجود ایراد در این قطعه می باشد.

تاچ پد

تاچ پد یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ است که اگر درست کار نکند، کار کردن با لپ تاپ هم با مشکل مواجه می گردد. برای امتحان کردن این قطعه، عملیات کلیک را در تمام نقاط آن انجام دهید. به خصوص در لبه ‌های صفحه دقت کنید تا مشکلی در این بخش از لپ تاپ اپل شما نیز وجود نداشته باشد.

پورت ها

دیگر بخشی که در هنگام خرید مک بوک دست دوم باید مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید، پورت های دستگاه هستند. پورت های لپ تاپ در واقع راه های ارتباطی این دستگاه با سایر دستگاه های الکترونیکی هستند و در صورت خرابی، امکان اتصال دیوایس های دیگر به مک بوک وجود نخواهد داشت. برای بررسی پورت های لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید، یک هارد اکسترنال به آن متصل کرده و مطمئن شوید که درست کار می کند. همچنین یک هدفون به دستگاه وصل کرده و از سلامتی این پورت نیز اطمینان حاصل نمایید.

سلامت باتری

باتری هم جزء قطعات مهمی است که پیش از خرید مک بوک دست دوم باید از سالم بودن و عملکرد درست آن اطمینان پیدا کنید. با ورود به قسمت اطلاعات لپ تاپ به قسمت power وارد شوید. در این قسمت اطلاعات جزیی از سایکل‌ های (cycle) باتری به دست خواهید آورد. عموما اپل باتری ‌های خود را تا عمر ۱۰۰۰ سایکل تضمین می کند.

نمایندگی اپل در تهران

نمایندگی اپل در تهران با برخورداری از کادری مجرب و حرکت در مسیر آخرین استاندارد های روز دنیا، بستری تخصصی برای ارائه خدمات به کاربران محصولات این کمپانی فراهم نموده است. پرسنل فعال در بخش های فروش و تعمیرات اپل تلاش خود را معطوف خدمات رسانی تخصصی به کاربران نموده اند و به این ترتیب، شعار مشتری مداری را عملی کرده اند. شما کاربران عزیز با مراجعه به نمایندگی اپل می توانید هریک از انواع آیفون، آیپد، آی مک، آیپاد، مک بوک، اپل واچ و … این کمپانی را به صورت اصل و اورجینال خریداری نمایید. همچنین تعمیر محصولات ذکر شده در واحدهایی مجهز انجام می شود و متخصصین مجربی بر فرایند ترمیم دستگاه نظارت دارند.

5/5(2 امتیاز)