شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل

[vc_row content_placement=”middle”][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل اخیرا فقط با ارائه یه توضیح کوتاه و مختصر اتفاق افتاده. احتمالا میدونین که نتفلیکس، غول صنعت استریم فیلم و سریاله. نتفلیکس رسانه سیال و تولیدکننده مجموعه‌ های تلویزیونی آمریکاییه که بیشتر از ۷۵ میلیون مشترک داره. نتفلیکس علاوه بر انتشار محتوای ناشرین مختلف تلویزیون، فیلم و سریال‌های اختصاصی خودش رو هم تولید می‌کنه. در حال حاضر نتفلیکس در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا، مجری فعالیت های رسانه ایه.

با این همه کارایی و قابلیت، حالا نتفلیکس تصمیم گرفته که از ایرپلی اپل حمایتی نداشته باشه. به طوری که چند روز پیش در گفت‌و‌گو با وب‌سایت ورج تأیید کرد از یک هفته قبل، به‌ صورت رسمی پشتیبانی از ایرپلی رو در پلتفرمش متوقف کرده. برای توجیه عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل، این شرکت فقط از یه عبارت کوتاه استفاده کرده: « محدودیت فنی ».

با توجه به اینکه به تازگی کمپانی اپل با بسیاری از برندهای سازنده‌ تلویزیون برای پشتیبانی محصولات آنها از ایرپلی ۲ به‌توافق رسیده و این شرکت‌ ها در آینده به‌روزرسانی جدیدی برای تلویزیون‌های ۲۰۱۹ خود منتشر خواهند کرد تا پشتیبانی از ایرپلی ۲ آغاز بشه، ظاهرا این موضوع برای نتفلیکس مشکل‌آفرین شده.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”2210″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

علت عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل

نتفلیکس دلیل این کار رو «محدودیت‌های فنی» اعلام کرده. بر اساس اظهارات نماینده این شرکت ایرپلی ۲ اپل شناسه‌ دیجیتالی نداره و این یعنی که به نتفلیکس اجازه نمیده نوع دستگاه مقصد رو شناسایی کنه. خب از اونجا که شعار نتفلیکس امکان کسب بهترین تجربه‌ ممکن روی دستگاه‌ های مختلفه و برای تحقق این شعار به کاربرانش قول داده، طبیعیه که وقتی این پلتفرم نتونه نوع دستگاه رو شناسایی کنه، نمیتونه ارائه‌ بهترین تجربه به کاربر رو تضمین کنه. پس برای پایبندی به اصول و اهداف خودش پشتیبانی از ایرپلی ۲ اپل رو متوقف کرده. توقف پشتیبانی از ایرپلی، یعنی کاربران ستاپ‌باکس‌های اپل تی‌وی دیگه نمیتونن محتوای نتفلیکس رو از طریق ایرپلی تماشا کنن.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نقل قول مستقیم نماینده‌ نتفلیکس درباره عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل:

“ما نمی‌توانیم از طریق ایرپلی نوع دستگاه مقصد را شناسایی کنیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم پشتیبانی از ایرپلی را متوقف کنیم.

ما همواره می‌خواهیم مطمئن شویم کاربرانمان صرف ‌نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می‌کنند، تجربه‌ فوق ‌العاده‌ای از نتفلیکس داشته باشند. با در دسترس‌ قرار‌گرفتن ایرپلی برای تولیدکنندگان شخص‌ ثالث، دیگر نمی‌توانیم نوع دستگاه مقصد را از طریق ایرپلی شناسایی کنیم. به‌عبارتِ‌دیگر، نمی‌توانیم تشخیص دهیم دستگاه مقصد اپل تی‌وی است یا خیر. این، یعنی نمی‌توانیم بهترین تجربه‌ی ممکن را برای کاربرانمان تضمین کنیم.

ازاین‌رو، تصمیم گرفتیم پشتیبانی نتفلیکس را از ایرپلی متوقف سازیم تا از این‌ طریق مطمئن شویم استانداردهایمان برای مشاهده‌ محتوای با کیفیت همچنان حفظ می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن داخلی نتفلیکس در اپل تی‌وی و دیگر دستگاه‌ها، همچنان به سرویس ما دسترسی پیدا کنند.”

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تحلیل موضوع عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل

با وجود توضیحاتی که درباره علت عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل داده شد، همچنان این موضوع اندکی عجیب و تأمل‌برانگیزه. چون این مشکل به این شکل نیست که مثلا این فناوری با سرویس نتفلیکس کار نکنه؛ بلکه تمام ماجرا به‌ سلیقه‌ نتفلیکس برمی‌گرده. در واقع، ظاهرا نوع دستگاه مقصد برای نتفلیکس اون قدر اهمیت داره تا قابلیت محبوب پشتیبانی از ایرپلی رو متوقف کنه. تحلیل موضوع عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل میتونیه به این شکل باشه که نتفلیکس آمادگی رویارویی با سیل عظیمی از تلویزیون‌ های مجهز به ایرپلی ۲ رو نداره.

همچنین شرکت نتفلیکس به‌روزرسانی منابع داخلی خودش رو برای پشتیبانی بهتر از ایرپلی درست و منطقی ارزیابی نمیکنه. فراموش نکنین که عدم پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی اپل ممکنه موقتی باشه و با رفع شدن مشکلات، دوباره ایرپلی به نتفلیکس بر می گرده. نماینده‌ نتفلیکس به وب‌سایت ورج گفته برطرف ‌شدن این مشکل تا حد زیادی به اپل بستگی داره. اما مقامات اپل تا این لحظه اظهار نظری در این باره نداشتن.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل درگاهی مطمئن و ایمنه که با همکاری مرکز سخت افزار ایران به کاربران تهرانی و شهرستانی خدماتی ویژه ارائه میده. این نمایندگی در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات اپل تمام محصولات اپل رو به صورت جداگانه ساپورت میکنه. همه خدماتی که نمایندگی اپل ارائه میده تضمین شده و همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبیه. آدرس شعب، شماره های تماس و ساعات کاری هر کدوم از شعب نمایندگی اپل رو در صفحه “تماس با ما” پیدا کنین.

[/vc_column_text][us_carousel columns=”3″ items_quantity=”6″ items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

امتیاز شما به این نوشته