شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو

راه حل هایی که مطلب آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو به شما یاد میده، در مواقع ضروری که به هر دلیل بایوس شما قفل شده و نمیتونین ازش استفاده کنین، به دردتون میخوره. بازکردن قفل لپ تاپ یا شکستن رمز بایوس به شکل های مختلفی انجام میشه. با وجود رمز روی بایوس دسترسی به بایوس امکان نداره و حتی بوت دستگاه هم با اختلال روبه رو میشه.

خیلی وقت ها با جدا کردن فیزیکی پاور و همه کابل ها از دستگاه یا حتی با جدا کردن باتری مادربرد، میشه رمز رو شکست و قفل بایوس رو باز کرد؛ اما این راه کار ها و ترفند ها همیشه موثر نیستن و فقط در دستگاه هایی جواب میدن که از یه باتری برای حفظ تنظیمات BIOS/CMOS استفاده میکنن. کارشناسان واحد  تعمیرات لپ تاپ لنوو  در  نمایندگی مجاز لنوو  در این مطلب به آموزش ترفندهایی برای باز کردن قفل لپ تاپ برای شما کاربران گرامی پرداخته اند .

آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو

ترفندی های آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو

ترفندهای آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو خیلی زیاده و با روش های مختلفی میشه شانسمون رو برای انجام این کار امتحان کنیم. استفاده از پسورد مادر، استفاده از نرم افزار CMOS De-Animator، استفاده از ابزار PC CMOS Cleaner، استفاده از نرم افزار Clear CMOS، استفاده از ابزار PC CMOS Cleaner،  استفاده از ابزار CmosPwd، دانلود ابزار Bios  برای حذف پسورد بایوس لپ تاپ، کمک گرفتن از برنامه CMOS De-Animator یا کمک گرفتن  از BIOS Master Password Generator چند نمونه از این ابزارها و ترفند هاییه که میشه با استفاده از اونا قفل لپ تاپ از جمله لپ تاپ لنوو رو باز کنیم. چند تا از این روش ها رو توضیح میدیم.

استفاده از پسورد مادر

پسورد مادر همون backdoor است که بعضی از شرکت ها برای بایوس دستگاهشون ارائه میدن. Backdoor اولین، ساده ترین و مناسب ترین گزینه برای باز کردن قفل لپ تاپ لنوو شماست. فراموش نکنید که پسوردها به کوچک بودن و بزرگ بودن حروف حساس هستن.

استفاده از ابزار CmosPwd

ابزار CmosPwd یکی از به روزترین و محبوب ترین ابزارهای رمزگشایی CMOS است. این ابزار پسورد های ذخیره شده در CMOS رو رمزگشایی میکنه. با ابزار CmosPwd کارهایی مثل بکاپ گیری و ریستور CMOS قابل انجامه.  البته استفاده از این ابزار نیاز به تخصص داره. پس بهتره که این کار رو به یه متخصص واگذار کنین.

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ لنوو به صورت دستی

آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو به صورت دستی به این صورته که باید از ابزار debug.exe کمک بگیرین تا پسوردتون ریست بشه. قبل از هر کاری برنامه FreeDos رو در فلش یو اس بی نصب کنین. Debug.exe رو دانلود کنین و اونو در درایو روت فلش USB ذخیره کنین.

کامپیوتر رو با درایو فلش USB بوت کنین و دستورات Debug / O 70 2E / O 71 FF / quit رو تایپ کنین؛ حالا دستگاه رو با Ctrl + Alt + Del مجددا راه اندازی کنین. اگه پیغام خطای CMOS checksum erro رو دیدین، لازم نیست کاری انجام بدین؛  به این ترتیب شما بدون وارد کرد پسورد به تنظیمات CMOS دسترسی پیدا کردین.

رفع مشکل فراموش کردن پسورد لپ تاپ لنوو

استفاده از برنامه CMOS De-Animator

CMOS De-Animator در مقایسه با اکثر ابزارهای هک / ریست BIOS یه ابزار به روزه و میتونه رمز عبور BIOS رو از طریق ویندوز ریست کنه. آخرین نسخه اجرایی CMOS De-Animator با هر دو سیستم عامل ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی سازگاره. آموزش باز کردن قفل لپ تاپ لنوو به کمک این ابزار به این صورته که شما administrator  رو اجرا می کنین؛ برای این کار کلیک راست کنین و Run as administrator رو انتخاب کنین.

بعد روی دکمه Proceed کلیک کنین و بعدش لپتاپ رو ریستارت کنین. وقتی که سیستم بوت شد، میتونین ارور بررسی کلی CMOS رو ببینین که امکان دسترسی به بایوس بدون پسورد رو میده. CMOS De-Animator همه تنظیمات رو به مقدار پیش فرض تغییر میده و تمام پسوردهای ذخیره شده بایوس رو پس از ریبوت پاک میکنه.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو با همکاری مرکز سخت افزار ایران همه تلاش خودش رو میکنه تا کاربران دستگاه های مختلف محصولات لنوو در حوزه فروش و تعمیرات بدون هیچ دغدغه ای خدمات دریافت کنن. این نمایندگی یکی از معدود نمایندگی هاییه که به صورت تخصصی و البته مجاز خدمات رسانی میکنه. فاز های ارائه خدمات در نمایندگی لنوو به صورت جداگانه اداره میشه و به همین دلیل همه خدمات کاملا حرفه ایه و بالاترین درجه کیفی رو داره. نمایندگی لنوو شعب متعددی توی تهران و البته استان البرز داره. تمام سرویس ها و خدمات نمایندگی مجاز لنوو در بخش فروش و تعمیرات همراه با کارت گارانتی معتبره.

3.3/5(7 امتیاز)

8 پاسخ

  1. سلام،لپتاپم هنگ کرد و قفل صفحه رو زدم ولی وقتی خواستم باز کنم نشد،میشه راهنمایی کنید بیزحمت

    1. روز به خیر دوست عزیز،
      مشکل می تواند نرم افزاری یا حتی سخت افزاری باشد و نیاز است توسط بخش فنی بررسی شود. لطفاً به شعب ما مراجعه کنید.

  2. لپ تاپ لنووی من خودبه خود ‌‌پسوردقبلی رو قبول نمی کنه، و میگه غلطه، هیچ راهی برای وارد شدن ندارم، چکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز، نیاز هست که توسط تکنسین از نزدیک بررسی شود، لطفا با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان راهنمایی لازم را خدمتتان ارائه دهند.

  3. لپ تاپ لنوو
    من خودبه خود ‌‌پسوردقبلی رو قبول نمی کنه، و میگه غلطه، هیچ راهی برای وارد شدن ندارم، یه عالمه فایل کاری دارم. چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *