شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آموزش اتصال آیفون به تلویزیون

اتصال آیفون به تلویزیون فرایندی است که بسیاری از کاربران در مورد روش های انجام آن دچار مشکلاتی هستند. ممکن است به هر دلیلی بخواهید موبایل اپل خود را به تلویزیون متصل کرده و محتوای مورد نظرتان را در این دستگاه تماشا کنید. با توجه به متفاوت بودن سیستم عامل و تنظیمات آیفون، روش های انجام این کار کمی متفاوت با روش های رایج است. به همین دلیل لازم است که نکاتی را در این مورد بدانید تا بتوانید به درستی و بدون مشکل، موبایل اپل خود را به تلویزیون تان متصل کنید. در ادامه این مطلب، ضمن بررسی روش های اتصال آیفون به تلویزیون ، به توضیح هریک از این روش ها و نکات مهم آنها خواهیم پرداخت.

آموزش اتصال آیفون به تلویزیون

روش های اتصال آیفون به تلویزیون

اتصال با گجت ها

علاوه بر موارد ذکر شده، روش دیگری هم برای اتصال آیفون به تلویزیون وجود دارد که استفاده از گجت هایی مثل کروم ست می باشد. همچنین شما می توانید با استفاده از گجتAndroid TV Stick، بین گوشی اپل و تلویزیون خود اتصال برقرار نمایید. جالب است بدانید که انجام این کار با تیکه بر قابلیت AirPlay اپل صورت می ‌پذیرد.

 تنوع گجت هایی که با قابلیت مشابه به منظور وصل کردن آیفون به تلویزیون ارائه شده ‌اند زیاد است و Android TV Stick فقط یک نمونه از این گجت هاست. تنها مشکل موجود در این روش این است که این گجت ها معمولا باگ های زیادی دارند و استفاده از آن ها نتیجه رضایت بخشی را برای کاربران به همراه نخواهد داشت.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با گجت

اتصال با اپل تی وی  (Apple TV)

همانطور که مطلع هستید، اپل تی وی عنوان گجت اختصاصی است که این کمپانی آن را برای وصل کردن به تلویزیون و ارائه محتوای اختصاصی بر روی آن طراحی و روانه بازار کرده است. با استفاده از این محصول می توانید ایفون خود را بدون نیاز به سیم یا اتصال خاصی به تلویزیون متصل نمایید.

در واقع می توان گفت که ساده ترین روش اتصال آیفون به تلویزیون، استفاده از apple tv است. کافی است اپل تی وی و آیفون خود را به یک شبکه اینترنت مشترک وصل کنید. تنظیمات مربوطه را انجام داده و به این ترتیب، محتوای مورد نظرتان در گوشی را از طریق تلویزیون تماشا کنید. اگر در روند اجرای فرایند دچار مشکل شدید می توانید از کارشناسان مجرب تعمیرات موبایل در نمایندگی اپل کمک بگیرید.

اتصال با اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA

یکی دیگر از روش های کاربردی اتصال آیفون به تلویزیون ، استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA  می باشد. البته شرط اصلی استفاده از این روش این است که تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. قابلیت DLNA در واقع یک سیستم استریم یا پخش مدیای منحصر به فرد است که محصولات برندهای مختلفی از آن پشتیبانی می ‌کنند. اگر تلویزیون شما از این ویژگی پشتیبانی می کند، می ‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA ، فایل های ویدیویی و موزیک های ذخیره شده در آیفون مورد نظرتان را مستقیما در تلویزیون پخش کنید.

تنها نقطه ضعف این روش این است که امکان پخش محتواهای دانلود شده از آیتیونز استور را برای کاربران فراهم نمی کند. اپلیکیشن MCPlayer HD یکی از این برنامه ها است که دارای دو نسخه اصلی و لایت می باشد. نسخه اصلی هیچ گونه محدودیتی ندارد اما نسخه لایت که رایگان است، محدودیت هایی را برای کاربران فراهم می نمایند. اپلیکیشن Sunshine هم یکی دیگر از برنامه های خوبی است که امکان اتصال آیفون به تلویزیون از طریق قابلیت DLNA را فراهم می ‌کند.

بیشتر بخوانید: برای اتصال آیفون به کامپیوتراین مطلب را بخوانید.
اتصال با اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA

اتصال با کابل

یکی از اصلی ترین و رایج ترین روش های اتصال آیفون به تلویزیون، استفاده از کابل است. برای این کار باید از کابل هایی همچون Digital AV Adapter  استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این کابل، باید تلویزیون مورد نظر شما مجهز به پورت HDMI  باشد. همچنین شما به یک کابل HDMI هم نیاز دارید که از خروجی تلویزیون به مادگی کابل Digital AV Adapter  وصل شود.

این کابل ها به راحتی قابل تهیه بوده و کم ترین زحمت را برای شما به همراه دارند. کافی است یک سمت کابل را به پورت شارژر آیفون وصل کرده و سمت دیگر را نیز به کابل HDMI تلویزیون متصل کنید. سپس شارژر آیفونتان را هم به Digital AV Adapter وصل کنید تا انرژی مورد نیاز آن تامین شود. توجه داشته باشید که با اتصال آیفون به تلویزیون از طریق کابل Digital AV Adapter ، نمی ‌توانید ویدئو های خاصی که توسط برخی سرویس ها نظیر DirecTV و Comcast Xfinity  منتشر می‌ شود را مشاهده کنید.

اتصال گوشی اپل به تلویزیون با کابل

نمایندگی رسمی اپل

نمایندگی رسمی اپل ، ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و نیز مهیا نمودن پیشرفته ترین تجهیزات، توانسته خدمات بسیار با کیفیتی را در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه نماید. مدیریت این مرکز اهتمام ویژه ای برای رعایت حقوق مشتری قائل بوده و در این راستا، بر کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل دارد.

در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری را سرلوحه ی اصلی کار خود قرار داده و در راستای تحقق این امر تلاش می کنند. لازم است بدانید که نمایندگی رسمی اپل ، خدماتی همچون فروش محصولات اپل، تعمیرات اپل و نیز خدمات پس از فروش را در سطحی گسترده به کاربران ارائه می دهد.

5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *