شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

نحوه اختصاص تماس ها به خطوط داخلی در سانترال

در مطالب قبلی راجع به این مساله صحبت کردیم که سانترال نوعی سیستم مخابراتی هست که به واسطه گوشی های تلفن مخصوص، امکان تبدیل یک خط شهری به چندین خط داخلی رو فراهم میکنه. برای آشنایی بیشتر به عملکرد این سیستم کاربردی، میتونین به مقالات مرتبط در سایر بخش های سایت مراجعه کنین. یه امکان ویژه ای که در سانترال وجود داره اینه که میتونه 3 شیفت کاري براي تغییر وضعیت و نحوه زنگ خوردن تماس ها تنظیم کنه. شما برای مشخص کردن این که هر کدوم از تماس های ورودی به کدوم داخلی وصل بشه، بایدد کدهای مخصوصی رو شماره گیری کنین. البته ما قبلا کدهای ورودی سانترال رو هم به شما همراهان عزیزمون ارائه دادیم. با این حال، توی این مطلب میخوایم سطح اطلاعات رو کمی تخصصی تر کنیم. در ادامه ی مقاله ی امروز به با بهره گیری از تجربه ی چندین ساله ی تکنسین های تعمیر سانترال نمایندگی پاناسونیک جمع آوری و نگارش شده، شما رو با روش های اختصاص تماس ورودی به داخلی و جزئیات کاربردی در این مورد آشنا می کنیم. مطلب پیش رو بهتون کمک میکنه که تنظیمات تماس های ورودی تلفن سانترال تون رو به راحتی انجام بدین؛ در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر هم همکارای ما در نمایندگی پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران در خدمت شما خواهند بود.

اختصاص تماس ورودی به داخلی

نکات مهم اختصاص تماس سانترال به داخلی

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام اختصاص تماس ورودی به داخلی باید مورد توجه قرار بدین، توجه به کدها هست. جالبه بدونین که در کد سانترال 408 و 409 و 410 میشه مشخص کرد که خطوط شهري در شیفت هاي روز/ شب/ نهار به کدوم داخلی وارد بشه؛ یعنی میتونین تعیین کنین که دقیقا کدوم داخلی زنگ بخوره. همچنین لازمه بدونین که براي این کار، حتما باید تلفن سانترال T7730-KX رو در JACK01 دستگاه سانترال قرار بدین و از طرفی، براي ورود به حالت برنامه ریزي، رمز ورود رو بدونین. نکته دیگه اینه که در هنگام برنامه ریزي سانترال، براي وارد کردن شیفت روز از کد ”408 ”سانترال استفاده کنین. وارد کردن شیفت شب با استفاده از کد ”409 ” امکان پذیره. براي وارد کردن شیفت نهار هم باید از کد ”410 ” استفاده کنین. با توجه و رعایت این نکات، شما میتونین به راحتی شیفت های مختلف تلفن سانترال تون رو تنظیم کنین و حداکثر استفاده رو از این دستگاه ببرین.

مراحل اختصاص تماس ورودی به داخلی

برای فعال کردن و اختصاص دادن تماس های ورودی به داخلی مورد نظرتون، باید طبق مراحل زیر پیش برین:

  • قبل از هر کاری، وارد حالت برنامه ریزي بشین.
  • حالا کد سانترال 408 409 410 رو وارد کنید.
  • با فشار دادن PHONE-SP ، وارد حالت انتخاب گزینه میشین.
  • حالا لازمه که خط شهری مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
  • در این مرحله ی اختصاص تماس ورودی به داخلی ، دکمه # رو انتخاب کنین تا وارد مرحله ی بعد بشین.
  • حالا با استفاده از ANS AUTO ، گزینه ای که بیشترین کاربرد رو براتون داره انتخاب کنین.
  • با استفاده از STORE، اطلاعاتی که وارد کردین ذخیره میشن.
  • حالا کلید HOLD رو بزنین تا از برنامه خارج بشین.
  • فراموش نکنین که در مراحل 4 و 6 اختصاص تماس ورودی به داخلی ، حتما از کلید * استفاده کنین.

اختصاص تماس ورودي شهري به داخلی

علاوه بر اختصاص تماس ورودی به داخلی ، سانترال پاناسونیک به شما این امکان رو هم میده که زمان شروع زنگ خوردن داخلی و یا داخلی هایی که امتیاز زنگ خط شهري دارن رو تعیین کنین. با استفاده از کدهای سانترال 411 و 412 و 413 ترتیب زنگ خوردن داخلی ها و مدت زمان فاصله بین زنگ خوردن هر داخلی تنظیم میشه و میتونین از مزایای این کار بهره مند بشین. شما در واقع با این کار، اختصاص تماس ورودي شهري به داخلی رو تنظیم میکنین. لازمه بدونین که به طبق اطلاعاتی که کارشناس های نمایندگی تعمیرات پاناسونیک در اختیار ما گذاشتن، این کد سانترال براي سه شیفت نهار، روز و شب قابل تنظیم هست و با ورود به حالت برنامه ریزي سانترال، میتونین به راحتی این کار رو انجام بدین.

مراحل اختصاص تماس ورودي شهري به داخلی

برای فعال کردن تماس ورودی شهری به داخلی در فرایند اختصاص تماس ورودی به داخلی ، باید به ترتیب زیر عمل کنین:

  • وارد حالت برنامه ریزي بشین.
  •  کد سانترال رو وارد کنین.
  • با فشار دادن PHONE-SP وارد حالت انتخاب گزینه میشین.
  • حالا باید خط شهري مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
  • با فشار دادن # ، وارد مرحله ی بعدی بشین.
  • شماره جک داخلی که خط شهري مورد نظر براي اون در نظر گرفته شده رو وارد کنین.
  •  با استفاده از ANS AUTO ، گزنیه ی مورد نظرتون رو انتخاب کنین و باقی مراحل رو عینا شبیه مراحل اختصاص تماس ورودی به داخلی. انجام بدین.

نمایندگی پاناسونیک

نمایندگی پاناسونیک ، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی مجاز پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی پاناسونیک، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9″]
امتیاز شما به این نوشته