شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

ارتقاء رم مک بوک

ارتقاء رم مک بوک، علاوه بر تخصص و مهارت، نیاز به اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع مدل های این دستگاه دارد. چرا که برخی از مدل های مک، قابلیت ارتقاء رم نداشته و به هیچ عنوان نمی توان تغییری در میزان رم آنها به وجود آورد.

عدم اطلاع دقیق از این مساله، می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود که چرا که برای ارتقاء رم، نیاز به باز کردن لپ تاپ است. برای اینکه شما کاربران گرامی در این حوزه مشکلی نداشته باشید، در این مطلب به ارائه نکاتی در مورد ارتقاء رم مک بوک پرداخته ایم؛ با  ما همراه باشید.

رم چیست؟ به طور کلی رم، حافظه موقتی است که در انواع محصولات الکترونیک از جمله لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی، تبلت و … تعبیه شده است. این قطعه که مخفف شده عبارت Random Access Memory است، به CPU این امکان را می دهد که به اطلاعات تحت پردازش دستگاه دسترسی داشته باشد.

جالب است بدانید که دستیابی و پردازش داده های موجود در این حافظه، بسیار سریع تر از پردازش داده های موجود در حافظه های بلند مدتی مانند هارد درایو انجام می پذیرد. ارتقاء رم لپ تاپ اپل، مساله ای است که در صورت قابل انجام بودن، سرعت پردازش را بالا برده و تبع آن، سرعت کار محصول نیز افزایش خواهد یافت.

ارتقای رم مک بوک

ارتقاء رم مک بوک در کدام مدل ها امکان پذیر است؟

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، ارتقاء رم مک بوک در همه مدل های این دستگاه امکان پذیر نیست. آی مک های 2011 و مک بوک غیر رتنیا، در حاضر تنها لپ تاپ های اپل هستند که قابلیت ارتقاء رم توسط کاربران را دارند. برای تشخیص این مساله که مک بوک شما از این قابلیت برخوردار است یا خیر، می توانید از برنامه های آنلاینی مثل Crutial، Kingston، و Tiger Direct استفاده کنید.

بهترین مقدار حافظه رم مک بوک

یکی از سوالاتی که کاربران برای ارتقاء رم مک بوک خود با آن مواجه می شوند، این است که بهترین مقدار حافظه رم برای این دستگاه کدام است. برای پاسخ به این سوال، شما باید سطح نیاز و میزان استفاده رم در حین انجام کارهای روزانه را بررسی کنید.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که چند برنامه یا صفحه وب را به صورت هم زمان باز نگه می دارید، باید بدانید که افزایش حافظه رم، می تواند سرعت پردازش سیستم تان را افزایش داده و کار شما را راحت تر کند. بنابراین نمی توان یک عدد واحد برای ارتقاء رم لپ تاپ اپل ارائه داد.

ظرفیت ارتقاء رم مک بوک

ارتقاء رم مک بوک ظرفیتی دارد که باید رعایت شود. به عبارت بهتر، بسته به مدل دستگاه و شرایط دیگر، میزان مشخصی برای افزایش ظرفیت رم وجود دارد. تعداد اسلات های رم موجود در لپ تاپ و نیز پشتیبانی از میزان مشخصی از حافظه، مهم ترین شرایطی هستند که ظرفیت ارتقاء رم این محصول را مشخص می کنند.

جالب است بدانید که مک بوک پرو، معمولا دارای دو اسلات بوده و حداکثر توان پشتیبانی هرکدام از این اسلات ها، 8 گیگابایت است. بنابراین مک بوک پرو، تا 16 گیگابایت قابلیت ارتقاء رم دارند.

مراحل ارتقاء رم مک بوک

اگرچه بهتر است برای ارتقاء رم از یک فرد متخصص در حوزه تعمیرات مک بوک کمک بگیرید، اما بد نیست بدانید که خودتان هم با رعایت نکاتی، می توانید این کار را انجام دهید. مراحل ارتقاء رم مک بوک عبارت است از:

  1. پیش از هر کاری لپ تاپ را خاموش کرده و در صورت اتصال به برق، این اتصال را قطع کنید.
  2. دستگاه را برگردانید و با پیچ گوشتی مناسب، درپوش زیرین آن را باز کنید.
  3. با استفاده از یک فازمتر، از عدم وجود جریان برق در مک بوک اطمینان حاصل کنید.
  4. ضامن های کنار اسلات رم را به سمت بیرون کشیده و کارت حافظه را خارج کنید.
  5. رم مورد نظر را در اسلات ها قرار دهید.
  6. دقت کنید که نوار طلایی رنگ رم، به سمت داخل قرار داشته باشد.
  7. در پوش لپ تاپ را ببندید.
  8. دستگاه را روشن کرده و از سلامتی رم اطمینان حاصل کنید.

با انجام این مراحل، می توانید خودتان ارتقاء رم مک بوک را انجام داده و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

تعمیرات مک بوک

تعمیرات لپ تاپ اپل، در شرایطی کاملا تخصصی و حرفه ای توسط تکنسین های ماهر نمایندگی اپل انجام می پذیرد. به دلیل منحصر بفرد بودن ساختار نرم افزاری و سخت افزاری این محصول، افرادی وظیفه تعمیرات آن را بر عهده دارند که در زمینه ترمیم محصولات اپل از اطلاعات و تجربه بالایی برخوردار هستند.

به این ترتیب کاربران می توانند از تعمیر لپ تاپ اپل خود به بهترین شکل ممکن در این نمایندگی کاملا مطمئن باشند. لازم به ذکر است که کلیه اقدامات لازم برای ارتقاء رم مک بوک نیز در این نمایندگی انجام می شود.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل، مرکز رسمی و معتبر ارائه دهنده خدمات مورد نیاز کاربران در زمینه تعمیر و فروش محصولات این کمپانی به به شمار می رود. ممکن است برخی مراکز دیگر نیز اقدام به ارائه چنین خدماتی به کاربران نمایند. لازم است بدانید که در صورت مراجعه به این مراکز، ممکن است هزینه هایی بر شما تحمیل شده و یا دچار مشکلاتی شوید.

چرا که مراکز مورد بحث، فعالیت رسمی و قانونی نداشته و بیشتر با هدف کسب سود اقدام به ارائه خدمات می نمایند. این در حالی است که نمایندگی اپل، برای اثبات صداقت خود در ارائه سرویس ها و نیز عمل به شعار مشتری مداری، به کاربران خود ضمانت نامه رسمی ارائه می نماید.

واحدهای تعمیرات اپل

با توجه به ساز و کار عملکردی منحصر به فرد و ویژه محصولات اپل، لزوم تعمیرات این محصولات توسط متخصصین مربوطه و در محیطی مجهز بر همه کاربران آشکار است. واحدهای تعمیرات اپل، با توجه به همین نکته ایجاد شده اند. این واحدها، به صورت تخصصی بر ترمیم انواع گوشی، تبلت، آل این وان و … اپل متمرکز شده اند.

همچنین واحدهای تعمیرات اپل به انواع پیشرفته و به روز تجهیزات و برنامه های تعمیری مجهز شده اند. لذا خدمات آنها مطابق با استانداردهای جهانی بوده و در سطح کیفی و تخصصی بالایی انجام قرار دارند. شما کاربران گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات اپل خود، می توانید با این مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در جهت رفع مشکل دریافت نمایید.

5/5(1 امتیاز)