شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

اصطلاحات رایج تلویزیون

[us_separator size=”custom” height=”32px”][us_separator size=”custom” height=”32px”]

در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با برخی اصطلاحات رایج تلویزیون و و معنا و مفهوم آنها آشنا کنیم. حتما در هنگام خرید تلویزیون سامسونگ با واژه ها و عبارت هایی برخورد داشته اید که معنای آنها را نمی دانید. این اصطلاحات از سوی فروشندگان به کار برده می شوند و عموما جنبه تبلیغاتی دارند. آشنا نبودن با این عبارات و مفهوم آنها می تواند منجر به سردرگمی شما شده و انتخاب را برایتان دشوار سازد. با توجه به اینکه امروزه در معرفی انواع تلویزیون از این اصطلاحات استفاده می شود، لازم دیدیم که مقاله ای را به بررسی و ارائه توضیحاتی در مورد آنها اختصاص دهیم. در ادامه این مطلب، ضمن اشاره به اصطلاحات رایج تلویزیون ، توضیحاتی را در مورد معنا و مفهوم هریک از این اصطلاحات به شما عزیزان ارائه می دهیم؛ همراه ما باشید.

کاربردی ترین اصطلاحات رایج تلویزیون

بخشی از اصطلاحات رایج تلویزیون که بیشترین کاربرد را دارند، شامل موارد زیر می شوند:

اندازه صفحه

اندازه صفحه یکی از اصطلاحات رایج تلویزیون است که بسیاری از فروشندگان و کارشناسان تعمیرات تلویزیون آن را به کار می برند. مقیاس اسکرین سایز، اینچ است و قطر صفحه نمایش را با آن نشان می دهند. هر اینچ معادل ۲.۵۴ سانتی ‌متر است و شما از روی این عدد و نسبت طول به عرض که بعدا توضیح خواهیم داد، می ‌توانید مساحت صفحه نمایش را تخمین بزنید.

۱۶ میلیون رنگ

یکی دیگر از اصطلاحات رایج تلویزیون که استفاده از آن نیز بسیار شایع است، اصطلاح 16 میلیون رنگ است. این عبارت در واقع استانداردی است که در طیف وسیعی از دستگاه‌ ها از دوربین گرفته تا تلویزیون مورد استقاده قرار می گیرد. 16 میلیون رنگ در واقع میزان ماکسیمم تعداد رنگ‌ هایی را نشان می دهد که صفحه نمایش در حالت تئوری می ‌تواند تولید کند.

وسعت رنگ

اصطلاح وسعت رنگ، وسعت رنگی که یک صفحه نمایش می ‌تواند نشان دهد را به کاربران اعلام می کند. بسیاری تصور می کنند که این مورد از اصطلاحات رایج تلویزیون، نشان دهنده کیفیت تصویر است؛ در حالی که چنین نیست و بر خلاف تصور رایج، برای دیدن تصویر با کیفیت و بی ‌نقص، رنگ ‌های تولید شده توسط صفحه نمایش باید با استاندارد sRGB/ Rec. 709 مطابقت داشته باشد. این در حالی است که اگر یک صفحه نمایش با وسعت رنگ بیشتر، نتواند رنگ ‌های واقعی را دقیق نشان دهد، کاربران این رنگ ها را به صورت اغراق شده و منحرف می بینند. بنابراین وسعت رنگ معیار مناسبی برای تشخیص کیفیت تصویر در تلویزیون سامسونگ به شمار نمی رود.

 PPIیا تراکم پیکسل

عدد ppi یا تراکم پیکسل در اینچ، یکی از اصطلاحات رایج تلویزیون است که تراکم پیکسل ‌ها در هر اینچ از صفحه نمایش را نشان می ‌دهد. گوشی های موبایل با تراکم پیکسل بسیار بالای ۳۲۶ پیکسل، اولین محصولاتی بودند که PPI را به عنوان یک عنصر تبلیغاتی مورد استفاده قرار دادند.

نسبت طول به عرض

یکی دیگر از اصطلاحات رایج تلویزیون که خیلی شنیده می شود، نسبت طول به عرض است. نسبت تصویر یا  Aspect Ratios نیز در بین کاربران برای بیان این مفهوم به کار برده می شود. 16 به 9 و ۴ به ۳ رایج ترین مقادیر نسبت طول به عرض می باشند که بیشتر مدل های تلویزیون سامسونگ با این نسبت تولید و عرضه شده اند. در میان نسبت های مختلف، نسبت ۱۶ به ۹ بهترین حالت برای تماشای فیلم است و برای خواندن و کارهای حرفه ‌ای، نسبت ۱۶ به ۱۰ و ۴ به ۳ می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

نسبت کنتراست

کنتراست یکی پر کاربرد ترین اصطلاحات رایج تلویزیون است که بسیاری از کاربران تا حدی با آن آشنا هستند. این عبارت در واقع نسبت بیشترین میزان روشنایی رنگ سفید به کمترین میزان روشنایی رنگ سیاه کامل را به شما نشان می ‌دهد. اگر محل تماشای تلویزیون از نور کافی برخوردار نباشد، نسبت کنتراست اهمیت پیدا می کند. بنابراین اگر منزل شما به گونه ای است که محل قرار گیری تلویزیون نور کمی دارد، باید به نسبت کنتراست تلویزیون در هنگام خرید توجه ویژه نمایید.

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ برای بررسی و رفع مشکلات این محصول تمهیدات ویژه ای اندیشیده است. به این ترتیب که با اختصاص واحدی مجزا برای این کار و تجهیز آن به دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته تعمیری، تمرکز کار تعمیرکاران را افزایش داده و روند ترمیم را تسهیل نموده است. به دلیل حساسیت های بالای قطعات این محصول، تیمی از مجرب ترین تعمیرکاران بر مراحل کار نظارت داشته و از بروز هرگونه خطا در اجرای این مراحل جلوگیری می کنند. تعمیرات سامسونگ در زمینه تلویزیون از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و شما کاربران گرامی می توانید از تعمیر تلویزیون خود در نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ، اطمینان کامل داشته باشید.

با مراجعه به این قسمت، می توانید در جریان کلیه خدمات و سرویس های نمایندگی سامسونگ قرار بگیرید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” taxonomy_category=”%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته