شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

افزایش سرعت تبلت لنوو

یکی از محدودیت هایی که گوشی های هوشمند و تبلت ها دارن اینه که نمیشه سخت افزارشون رو ارتقا داد یا سرعتشون رو زیاد کرد. از طرفی بعد از گذشت مدتی از کار این دستگاه، به خاطر پردازش هایی که دارن و برنامه ها و اطلاعات زیادی که روشون هست، سرعتشون به شدت کاهش پیدا می کنه.

تو این شرایط شما نیاز دارین که سرعت تبلت لنوو تون رو بالا ببرین تا بتونین راحت باهاشون کار کنین. خوشبختانه ترفندهایی وجود داره که برای افزایش سرعت تبلت لنوو به شما کمک می کنه. تو ادامه مقاله ی امروز لنوو زون، این ترفندها رو بهتون معرفی می کنیم و بهتون کمک می کنیم که مشکلات ناشی از کاهش سرعت تبلت تون رو به راحتی برطرف کنید.

ترفندهای افزایش سرعت تبلت لنوو

موارد زیر، جزء کاربردی ترین ترفندهاییه که با استفاده از اونها میشه سرعت تبلت Lenovo رو افزایش داد:

آپدیت کردن

خب یکی از بهترین روش ها برای افزایش سرعت تبلت لنوو ، آپدیت کردن این دستگاهه. یعنی شما باید برید توی بخش تنظیمات و چک کنین آپدیت جدیدی برای سیستم عامل تبلت تون ارائه شده یا نه؛ اگه بروز رسانی جدیدی ارائه شده بود، اونو دانلود و نصب کنین. بعد از آپدیت تبلت، متوجه افزایش سرعت اون میشید.

پاک کردن صفحه خانه

یکی دیگه از روش های کاربردی برای افزایش سرعت تبلت لنوو ، اینه که صفحه ی خانه یا home رو پاک کنید. اگه شما تو صفحه های هوم تبلت تون کلی برنامه و ویجت و آیکون گذاشته باشین، باعث میشه سرعت عملکرد دستگاه به شدت کاهش پیدا کنه. این در حالیه که حذف کردن این صفحه ها کمک زیادی به افزایش سرعت این محصول میکنه.

کاهش انیمیشن ‌ها

این مورد یکی از شناخته شده‌ ترین روش‌ ها برای بالا بردن سرعت تبلت لنوو هست. با حذف کردن انیمیشن‌های اضافی، عملکرد دستگاه تغییری نمیکنه، ولی دیگه زمان اضافی بابت نمایش انیمیشن‌ها و افکت‌های زیباساز تلف نمی شه. برای حذف انیمیشن ‌ها باید به تنظیمات توسعه‌ دهنده (Developer Options) وارد بشین. در حالت عادی این منو قابل دسترسی نیست، پس برای ظاهر کردن اون، در منوی تنظیمات گزینه Build Number رو درون قسمت About Phone پیدا کنین و هفت بار آن رو لمس کنین.

حالا با مراجعه مجدد به اپلیکیشن تنظیمات، بخش Developer Options رو می بینید. گزینه ی Transition Animation Scale رو در این قسمت پیدا کنید. این گزینه رو در حالت  Off قرار بدین؛ با این کار اپلیکیشن‌ ها بعد از لمس آیکون شون، خیلی سریع باز می شن و دیگه افکت خاصی براشون نمایش داده نمیشه.

منوی تنظیمات توسعه‌ دهنده

با فعال کردن منوی تنظیمات توسعه دهنده هم می تونید به افزایش سرعت تبلت لنوو تون کمک کنید. برای این کار باید به منوی Developer Options  برید و گزینه ی Force GPU Rendering  رو فعال کنید. با این کار پردازشگر گرافیکی تبلت، بخش بیشتری از کارها رو بر عهده می گیره و به این ترتیب، سرعت تبلت Lenovo افزایش پیدا می کنه.

حذف دیتاهای کش شده

یه نکته جالب در مورد اپلیکیشن های تبلت وجود داره و اونم اینه که بخش ‌هایی از داده‌ ها که به صورت مرتب مورد استفاده قرار می ‌گیرن رو برای دسترسی سریع‌ تر، در گوشه‌ ای از حافظه ذخیره میکنن. این کار باعث افزایش سرعت تبلت لنوو میشه. با این وجود، افزایش دیتاهای کش شده، که با هدف افزایش سرعت گوشی اندرویدی صورت گرفته، به مرور زمان تاثیر مخالفی داره و به کند شدن دستگاه ختم میشه. به همین دلیل باید هر از چند گاه کش اپلیکیشن ‌ها رو پاک کنید. برای پاک کردن کش هر اپلیکیشن به صورت جداگانه، به مسیر App info > Storage > Clear Cache برید.

جابه‌جایی به  SKIA

اگه تبلت شما از اندروید 7 نوقا و یا بیشتر پشتیبانی می کنه، می تونید رندرینگ GPU رو به SKIA تغییر بدین. تجربه کاربران و البته تکنسین های تعمیرات تبلت نشون می ده که این کار میتونه باعث افزایش سرعت تبلت لنوو شما بشه. این گزینه هم در منوی Developer Options  قرار داره. البته فعال کردن این گزینه ممکنه باعث بشه که عملکرد بعضی از گزینه ها کاهش پیدا کنه.

اورکلاک کردن

یکی دیگه از روش های موثر برای افزایش سرعت تبلت Lenovo اینه که دستگاه رو اورکلاک کنید. این کار باعث میشه که دستگاه از حد اکثر توان سخت افزاریش استفاده کنه و به این ترتیب، سرعت عملیاتیش افزایش پیدا کنه. البته برای این کار باید تبلت رو روت کنید و یک نرم افزار روت رو روی اون نصب کنید.

ریست فکتوری

در نهایت اگه هیچ کدوم از روش های بالا نتونست باعث افزایش سرعت تبلت لنوو بشه، می توانید دستگاه رو ریست فکتوری کنید. فقط حواستون باشه که با این کار، همه ی اطلاعات پاک میشه؛ بنابراین، قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات و فایل های مهمتون بک آپ بگیرین. ریست فکتوری یکی از روش های نهایی ولی تاثیر گذار برای رفع مشکل هنگ کردن تبلت نیز می باشد.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو یه مرکز تخصصی و حرفه ایه که به ارائه ی خدمات فروش و تعمیر محصولات این شرکت می پردازه. این مرکز، از واحد هایی تشکیل شده که هر کدوم وظیفه ی خاصی رو بر عهده دارن. این پارت بندی به افزایش تمرکز کارکنان کمک کرده و موجب منظم شدن روند خدمات دهی نمایندگی لنوو شده.

سرویس های متنوع این نمایندگی، تخصص کارکنان بخش های فروش و تعمیرات، سرعت بالای خدمات رسانی، توجه به اصول مشتری مداری و نکاتی از این دست، مواردی هستن که به افزایش رضایت کاربران از این مجموعه کمک بسزایی کردن. واحد تعمیرات لنوو به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های فعال در این مرکز، با کیفیت ترین خدمات رو در زمینه ی بررسی و ترمیم محصولات این کمپانی به کاربران ارائه میده. نمایندگی لنوو ، خودش رو در قبال کاربران متعهد میدونه و در مسیر ارائه ی بهترین خدمات به این عزیزان، از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنه.

3/5(22 امتیاز)