شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

بلوتوث گوشی اپل

بلوتوث گوشی اپل روشی برای اتصال دستگاه های هوشمند به یکدیگر است. این فناوری نخستین بار در سال 2000 وارد عرصه محصولات الکترونیکی و هوشمند شد. بلوتوث به روشی پیش فرض برای اتصال بی سیم بلندگو، هدفون و دیگر وسایل جانبی به تلفن‌های هوشمند تبدیل شده است. فناوری بلوتوث با گذشت زمان همچون سایر فناوری ها تغییر کرد و پیشرفت هایی شامل حال استاندارد بلوتوث شد. مهمترین این پیشرفت‌ها افزایش سرعت انتقال داده‌ها و کاهش مصرف انرژی است.

بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی سیم برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است که با وجود سرعت کمتر نسبت به وای-فای، اتصال دستگاه‌ها از طریق آن به مراتب آسان تر انجام می‌گیرد و معمولاً در اتصال مستقیم دو دستگاه به یکدیگر، ترجیح داده می‌شود. تكنولوژي بلوتوث موفق ترين تكنولوژي ارتباطي بي سيم برد كوتاه است. فناوری بلوتوث به طور دستي يك سيگنال راديويي را پيدا می كند و سپس هويت دستگاه و کاربر را اثبات می كند؛ در این مسیر کاربر وظیفه ای جز روشن کردن بلوتوث را ندارد و باید دو دستگاه داراي بلوتوث را در محدوده ی يكديگر قرار دهد و باقي كارها را بطور خودكار بر عهده بلوتوث و امواج آن بگذارد.

بلوتوث گوشی اپل

قبل از تعمیر بلوتوث گوشی اپل موارد زیر را چک کنید

قبل از هر اقدام تخصصی برای تعمیر بلوتوث موبایل اپل لازم است موارد پیش پا افتاده و پایه را بررسی و چک کنید. ممکن است به هر دلیلی موارد پایه را فراموش کرده باشید و با مشکل اتصال بلوتوث گوشی اپل مواجه شده باشید. با کارشناسان مجرب  نمایندگی اپل در ایران همراه باشید تا تعمیر بلوتوث موبایل اپل را با بررسی موارد پایه ای شروع کنیم.

موارد پایه ای برای حل مشکل فعال سازی بلوتوث آیفون

  • روشن بودن بلوتوث را چک کنید. برای استفاده از بلوتوث نباید گوشی اپل در حالت پرواز باشد. پس با کشیدن نوار بالا،Control Center را چک کنید و آیکون های مربوط به بلوتوث و حالت پرواز را بررسی کنید.
  • وضعیت و مقدار شارژ باتری لوازم جانبی مورد نظر را بررسی کنید. کمبود شارژ گوشی اپل ، باتری دستبند هوشمند، هدست بلوتوث و سایر ابزاری تضعیف سیگنال بلوتوث را به دنبال خواهید داشت.
  • برای استفاده از بلوتوث گوشی اپل حد استاندارد فاصله دستگاه ها را در نظر بگیرید. حداقل در ابتدای همگام‌سازی دو دستگاه، فاصله زیادی برای آنها در نظر نگیرید و بعد از اتصال آنها را دور کنید.
  • از روشن بودن بلوتوث در دستگاه مقصد مطمئن شوید. برای اتصال بلوتوث ، دکمه بلوتوث هر دو دستگاه در مبدا و مقصد باید روشن باشد.

برای تعمیر سوکت شارژ موبایل اپل خود کلیک کنید

اگر با روش های بالا موفق به رفع مشکل بلوتوث گوشی اپل نشدید، روش های زیر را امتحان کنید

از روشن یا خاموش بلوتوث گوشی اپل در قسمت تنظیمات مطمئن شوید.

به بخش setting آیفون بروید و گزینه Bluetooth  را انتخاب کنید. آن را روشن و خاموش کنید. احتمالا مشکل بلوتوث گوشی اپل رفع خواهد شد. در غیر این صورت برای تعمیر بلوتوث موبایل اپل از طریق Force Restart عمل کنید.

اتصال بلوتوث دستگاه را خاموش یا غیر فعال کنید. دکمه Power و  Home    گوشی اپل را همزمان فشرده و تا زمانی نگه دارید که لوگوی اپل نمایان شود. در آیفون 7 و 7 پلاس دکمه  Power و Volume را همزمان نگه دارید. اکنون یک بار دیگر قابلیت اتصال بلوتوث گوشی اپل را  چک کنید. احتمال بسیار زیاد مشکل شما حل شده است.

اگر در همگام‌سازی و اتصال آیفون به گجتی مشکل داشته باشید که قبلا از طریق بلوتوث به گوشی اپل متصل شده بود و در لیست My Devices  دستگاه ذخیره شده است، حذف دستگاه از این لیست و تلاش جدید برای برقراری ارتباط با آن می‌تواند مشکل بلوتوث گوشی اپل  را حل کند.

با ورود به بخش تنظیمات این مسیر را طی کنید. به قسمت My Devices بروید. در این قسمت لیستی از گجت‌هایی که از طریق بلوتوث به گوشی اپل متصل بوده اند، می توان دید.

گجتی را که برای اتصال به آیفون دچار مشکل شده، بیابید و آیکون آبی رنگ حاوی نماد “i” در کنار آن را لمس کنید و گزینه Forget This Device را تاچ کنید. اکنون یک بار دیگر برای همگام ساری این دو دستگاه تلاش کنید.

راه حل آخر برای تعمیر بلوتوث موبایل اپل ریست کردن تمام تنظیمات ارتباطی و اطلاعات شبکه است

  • گزینه Reset را تاچ کنید
  • گزینه Reset Network Settings را لمس کنید
  • به بخش Settings آیفون بروید
  • گزینه General را انتخاب کنید

چگونگی تعمیر بلوتوث گوشی اپل

دلیل بروز اختلال یا مشکلات عملکردی و ارتباطی مرتبط با بلوتوث گوشی اپل معمولا به بخش سخت افزاری دستگاه هیچ ارتباطی ندارد و با انجام برخی تغییرات نرم افزاری و بررسی موضوعات این بخش برطرف خواهد شد.

به همین دلیل است که با خیال راحت به شما می گوییم برای تعمیر بلوتوث موبایل اپل هیچ نوع نگرانی نداشته باشید. اگر اندکی دانش آی تی داشته باشید می توانید شخصا مشکل تعمیر بلوتوث موبایل اپل را رفع کنید.

اهمیت بلوتوث موبایل اپل

تعمیر بلوتوث موبایل اپل شاید به اندازه قبل برای انتقال داده ها برای دو دستگاه استفاده نشود یا خیلی کمتر استفاده شود، اما برای همگام‌سازی و جفت کردن (Pair) گوشی ها از جمله گوشی اپل با گجت‌هایی همچون بلوتوث هدست، بلوتوث هندزفری، دستبندهای هوشمند و …  لازم است.

لذا اتصال بلوتوث یکی از قابلیت‌هایی بسیار کاربری گوشی‌های هوشمند است که در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نمایندگی تعمیر گوشی اپل، یک مجموعه ی منظم و همه جانبه است که توسط مدیریت مرکز سخت افزار ایران و با هدف ترمیم تخصصی انواع مدل های این محصول راه اندازی شده است. فرایند ترمیم آیفون در این مرکز مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می شود. تلاش ما بر این است که ضمن رعایت اصول مشتری مداری، محیطی حرفه ای را برای رفع نیازهای شما عزیزان در زمینه ی تعمیرات آیفون فراهم آوریم.

به این ترتیب که در صورت بروز هرگونه ایراد در گوشی اپل خود، اطمینان داشته باشید که می توانید آن را در یک تعمیرگاه معتبر برطرف نمایید. استفاده از دستگاه ها و برنامه های به روز و جدید، به همکاران ما این امکان را داده است که بتوانند از تمام پتانسیل کاری خود استفاده کرده و انواع مدل های آیفون را به بهترین شکل ترمیم نمایند.

1/5(1 امتیاز)