شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

ترفندهای تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ لنوو

اگه الان که دارین این مطلب رو میخونین، یکی ازتون بپرسه مدل مادربرد لپ تاپ چیه میتونین جوابشو بدین؟ یا شما هم مثل خیلی از کاربرا از این مساله اطلاع ندارین؟ اگه اینطوریه اصلا لازم نیست نگران بشین؛ ما تو این مقاله بهتون ترفندهای کاربردی تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ رو آموزش میدیم. شاید این مساله در نگاه اول خیلی مهم به نظر نیاد؛ اما اگه شما بخواین لپ تاپ تون رو تعویض کنین یا بفروشین، لازمه که از مدل قطعاتی مثل مادربرد خبر داشته باشین. از طرفی، بهتره بدونین سیستمی که باهاش کار میکینین از چه قطعاتی ساخته شده تا هم ظرفیتش رو بدونین و هم کاربری بهتری رو ازش دریافت کنین. ما از تکنسین های مرکز تعمیر لپ تاپ لنوو کمک گرفتیم و روش های تشخیص مساله رو در ادامه ی مطلب مورد بررسی قرار دادیم. اگه دیدین بازم نیاز به راهنمایی بیشتر برای تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ تون دارین، میتونین از کارشناس های آی تی در نمایندگی لنوو مرکز سخت افزار ایران، راهنمایی های مورد نظرتون رو دریافت کنین.

Air MQD42

کاربردی ترین روش های تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ

برای تشخیص دادن مدل مادربرد لپ تاپ lenovo، میتونین از ترفندهای زیر استفاده کنین:

خط فرمان ویندوز

یه خط فرمان در ویندوز وجود داره که امکانات متعددی رو برای کاربرای لپ تاپ ایجاد میکنه. یکی از قابلیت این خط فرمان، اینه که میشه باهاش مدل مادربرد رو تشخیص داد. برای اجرا کردن خط فرمان، دکمه ی ویندوز رو بزنین در قسمت جست ‌و جستجو، عبارت cmd رو تایپ کنین. حالا روی cmd.exe کلیک کنین. یکی دیگه از قابلیت های فرمان wmic baseboard  ، بررسی وضعیت مادربرد هست. برای به دست آوردن جزئیات بیشتر در مورد مادربرد لپ تاپ هم میتونین از عبارت‌های تعیین‌ کننده‌ای مثل موارد زیر کمک بگیرین:

Get manufacturer, Model, Name, PartNumber, Slotlayout, Serialnumber, Poweredon

حتی با استفاده از فرمان Wmic baseboard get product, Manufacturer, version, serialnumber میشه مشخصات دیگه ی مادربرد اعم از نام سازنده رو هم مشاهده کرد.

استفاده از نرم افزارها

علاوه بر روش هایی که ذکر کردیم، میشه برای تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ از نرم افزارهای مخصوص این کار هم استفاده کرد. تکنسین های نمایندگی تعمیرات لنوو ، برنامه های   Speccyو CPU-Z رو برای این کار خیلی مناسب میدونن. نرم افزار Speccy کاملا رایگانه و خوبیش اینه که حجمش خیلی بالا نیست؛ حدود 5 مگابایت حجم این برنامه س و خیلی راحت میتونین دانلودش کنین. با استفاده از این نرم افزار، میتونین مشخصات سخت افزاری لپ تاپ Lenovo تون رو مشاهده کنین. همچنین اگه در این نرم افزار، روی کلمه Motherboard کلیک کنین، مشخصات فنی دقیق این قطعه (از جمله مشخصات چیپست و تنظیمات ولتاژ مادربرد) هم در دسترس شما قرار خواهد گرفت. نرم افزار CPU-Z هم میتونه حتی ریز ترین اطلاعات و مشخصات فنی مادربرد رو هم در اختیارتون بذاره و این مزیت خیلی خوب و کاربردی به شمار میره. با استفاده از این نرم افزار میتونین مدل پردازنده، نام و شماره ی اون، تعداد هسته ها، قدرت پردازش، ولتاژ هسته، کلاک داخلی و خارجی، و همه سطح کش پردازنده، مدل مادربرد (شامل فروشنده، مدل و نسخه آن، تاریخ آپدیت و مدل بایوس، تراشه و سنسور و کارت گرافیکی)، حافظه رم، (تعداد آنها، فرکانس و میزان سرعت هر کدام، ماژول ها، شماره سریال و نام شرکت سازنده) رو به دست بیارین و در مواقع لزوم ازش استفاده کنین. استفاده از روش های ذکر شده به شما کاربران محترم این امکان رو میده که فرایند تشخیص مادربرد لپ تاپ تون رو بدون باز کردن این دستگاه و به راحتی انجام بدین.

کلیدهای ترکیبی

یکی دیگه از راحت ترین روش ها برای تشخیص مدل مادربرد لپ تاپ، استفاده از کلید های ترکیبی هست. برای این کار، باید اول دکمه های  windows  و R رو بزنین تا وارد قسمت Run بشید. حالا عبارتCMD  رو در Run تایپ کنین و Enter کنین. بعد از این که یه پنجره جدید به نام command prompt  باز شد، عبارتsysteminfo  رو در اون تایپ کنین وEnter  رو بزنین. حالا تمام مشخصات سیستم برای شما به نمایش در میاد. برای تشخیص نوع مادربرد، در این لیست به دنبال system manufactorer ( نام شرکت سازنده مادربرد ) و system model ( مدل مادربرد ) بگردین.

نمایندگی لنوو در تهران

نمایندگی لنوو در تهران ، یکی از معتبر ترین مراکز فروش و تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ، تبلت، موبایل، پروژکتور و … کمپانی lenovo محسوب میشه. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربرا ارائه کرده. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می تونین از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی مجاز لنوو در مرکز سخت افزار ایران به ویژه در زمینه تعمیرات تخصصی بهره مند بشین. نکته ای که لازمه روش تاکید داشته باشیم اینه که همکارای ما تو نمایندگی لنوو در تهران، تحقق اصول و اهداف مشتری مداری رو سرلوحه کارشون قرار دادن و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمیکنن.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته