شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر برد ظرفشویی

تمامی ماشین های ظرفشوی اتوماتیک ال جی از قسمتهای مختلفی به وجود آمده اند که هر کدام از این بخش ها، وظیفه ی مهمی را ایفا میکند. خراب شدن هر کدام از این بخش ها میتواند عملکرد کلی دستگاه را با مشکل روبرو کند.  وظیفه ی سرویسکاران نمایندگی ال جی هنگام به وجود آمدن مشکل و نقص فنی در مرحله ابتدایی تشخیص درست خرابی می باشد. تشخیص درست قطعه معیوب و سوخته از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده ی ظرفشویی ال جی، برد اصلی آن به شمار میرود. برد اصلی یا همان مین برد، وظیفه ی مدیریت پردازش عملکرد کلی دستگاه را دارد. خرابی های دستگاه ظرفشویی میتواند مکانیکی یا الکترونیکی باشد. مشکلات مرتبط با برد اصلی، در گروه مشکلات الکترونیکی دستگاه جای میگیرد. تشخیص بجا و به موقع قطعه مورد دار و سوخته از بروز صدمات جدی جلوگیری میکند.

اگر از دارندگان هر کدام از ماشین های ظرفشویی ال جی هستید، لازم است بدانید خرابی برد اصلی، مسئله ایست که میتواند دستگاه شما را هم با مشکل روبرو کند. از این رو توصیه میشود برای جلوگیری از خرابی یا تعمیر برد ظرفشویی خود به روش استاندارد ، این مقاله را از دست ندهید.

تعمیر برد ظرفشویی ال جی

دلایل خرابی برد ظرفشویی ال جی

برد لباسشویی ال جی از قطعات الکترونیکی زیادی مانند خازن‌ها و فیوزهای حساس تشکیل شده است. در صورتی که نوسان برق رخ دهد، ممکن است هر کدام از این خازن‌ها دچار اتصالی شوند و برد ظرفشویی ال جی دچار سوختگی و یا آسیب های جدی شود. همچنین سوختن برد ظرفشویی ال جی  می‌تواند به دلیل نفوذ آب به درون دستگاه رخ داده باشد.

از این رو توصیه میشود، کاربران دقت های لازم را در حفظ و نگهداری دستگاه خود به عمل آوردند. زیرا در صورتی که قطعات درونی ظرفشویی ال جی  از عملکرد مناسبی برخوردار نباشند، ممکن است آب به داخل ماشین ظرفشویی نفوذ کند و سبب اتصالی سیم پیچی داخلی شود و برد را بسوزاند.

دلیل سوختن برد ظرفشویی میتواند بر اثر آتش سوزی نیز اتفاق بیفتد که در این صورت امکان تعمیر برد ظرفشویی ال جی وجود ندارد. اگر قطعات برد ماشین ظرفشویی قابل تعمیر و تعویض باشند، تعمیر برد ظرفشویی ال جی توسط  کارشناسان نمایندگی ال جی صورت می‌پذیرد، در غیر این صورت برد ظرفشویی به طور کامل تعویض خواهد شد و برد جدید بر روی دستگاه نصب می‌شود.

تعویض برد ماشین ظرفشویی ال جی

عیب یابی و تعمیر برد ظرفشویی ال جی

همانطور که در بالا اشاره شد، برد ظرفشویی ال جی یکی از اصلی‌ترین قطعات طراحی شده است، که عملکرد کلی دستگاه و فرمان‌های صادر شده از سوی دکمه استارت و تایمر ظرفشویی را کنترل می‌کند. در صورتی که عملکرد برد دستگاه با مشکل جدی مواجه شده باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانید از ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف خود، استفاده کنید.

زیرا با خرابی برد الکترونیکی ظرفشویی، دستگاه کاملاً از کار خواهد افتاد و به هیچ عنوان روشن نخواهد روشن نخواهد شد. مهم ترین مرحله  در تعمیر برد ظرفشویی ال جی، عیب یابی صحیح و تشخیص نوع خرابی دستگاه است. کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی نمایندگی ال جی میتوانند عملیات عیب یابی و  تعمیر ظرفشویی ال جی  را در زمانی کوتاه، به انجام برسانند.

نمایندگی ال جی

همانطور که میدانید کمپانی ال جی محصولات مختلفی را برای راحت تر شدن زندگی کاربران خود، طراحی و روانه ی بازار میکند. این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، اما ممکن است به دلایل بسیار مختلفی از قبیل استفاده ی نادرست دچار خرابی شوند. یکی از این قطعات ماشین های ظرفشویی هستند که در بالا به یکی از مشکلات آن ها پرداخته شد.

در چنین مواقعی اهمیت بهره مندی از خدمات نمایندگی ال جی ، بیشتر از قبل خود را نشان میدهد. نمایندگی ال جی برای حل مشکلات تولیدات خود، تمهیدات بسیار ویژه ای را اندیشیده است. این مجموعه در شعب مختلف، تعمیر انواع تجهیزات ال جی  از جمله تعمیر ماشین ظرفشویی  را به عهده دارد و پس از انجام عیب یابی صحیح، مراحل بازیابی را بر روی دستگاه به عمل می آورد.

یکی از خدمات ویژه نمایندگی ال جی انجام سرویس های تعمیر در محل است که در حداقل زمان و با بالاترین کیفیت ممکن در محل کاربران عزیز به انجام خواهد رسید. گفتنی ست که این سرویس در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج ارائه میشود.

4/5(1 امتیاز)