شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ یکی از بخش های اختصاصی واحد تعمیرات تلویزیون سامسونگ است. در دنیای امروز تلویزیون ها به اشکال مختلفی تولید می شوند. تلویزیون های نسل جدید و به اصطلاح LCD و LED  و پلاسما، بردهای مختلفی دارند که هر کدام وظیفه ای خاص بر عهده دارند.

مین برد یکی از این بردها است؛ مین برد یا برد مادر، اصلی ترین بخش تلویزیون به حساب می آید. برای تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ باید بدانید که این برد در بردارنده اطلاعات و دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه است و پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI  و … نیز بر روی این برد قرار گرفته است. مرکز تعمیرات تلویزیون آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه ی تعمیر انواع مشکلات تلویزیون از جمله تعمیرات مین برد تلویزیون می باشد.

تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

دلایل خرابی مین برد تلویزیون

اتصال کابل HDMI غیراستاندارد، عامل اصلی خرابی مین برد تلویزیون است. اگر کابل استاندارد نبوده و یا ایراد داشته باشد، سی پی یو می سوزد و به دنبال آن برد اصلی هم به شدت آسیب می بیند. در کنار این مورد، عوامل دیگری همچون نوسان‌ های برق، آبخوردگی تلویزیون، استفاده از گیرنده داخلی، استفاده مداوم و طولانی مدت از تلویزیون، دستکاری منوی سرویس، استفاده مداوم از wifi و LAN هم باعث خرابی مین برد می شوند. در صورت بروز هریک از این موارد و آسیب دیدگی برد، نیاز به تعویض مین برد تلویزیون سامسونگ در اسرع وقت است تا دیگر قطعات آسیب نبینند.

نشانه ‌های خرابی مین برد تلویزیون سامسونگ

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

اگر تلویزیون بر روی استند بای و یا چراغ قرمز رنگ قفل کرده باشد و دستگاه روشن نشود، یعنی برد اصلی آسیب دیده و پردازنده یا cpu آن سوخته است. تکنسین ها برای حل این مشکل، cpu را ریبال (Re-Ball) کرده و یا آن را تعویض می کنند. به این ترتیب تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ کفایت می کند و نیازی به تعویض این قطعه نیست.

نمایش لوگو و خاموش شدن تلویزیون

یکی دیگر از نشانه های خرابی مین برد تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها، نمایش لوگو و خاموش شدن دستگاه است. گاهی هم به محض این که تلویزیون را روشن می کنید، خاموش می شود. معمولا در این شرایط آی سی فلش و یا cpu آسیب دیده اند و مشکل با تعمیر مین برد تلویزیون Samsung برطرف می شود.

هنگ کردن تلویزیون

گاهی به دلیل خرابی مین برد، تلویزیون مدام هنگ می کند. یعنی بعد از این که دستگاه را روشن می کنید، دستگاه بر روی نمایش لوگو قفل شده و می ماند. در این شرایط هم نیاز به تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ است تا مشکل حل شود.

ریست شدن تلویزیون و حذف تمام کانال ‌ها بعد از خاموش کردن

اگر بعد از هر بار روشن و خاموش کردن تلویزیون، تنظیمات و کانال‌ های دستگاه پاک شده و نیاز به تنظیم مجدد آن باشد، یعنی آی سی فلش آسیب دیده و باید تعویض شود. معمولا با انجام پروگرام آی سی و در برخی مواقع با تعویض این قطعه، می توان ضمن تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ، مشکل را برطرف کرد.

ایجاد خطوط رنگی در تصویر تلویزیون

در صورت ایجاد خطوط رنگی در تصویر هم نیاز به تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ است. در این شرایط، رنگ‌ ها به هم ریخته و حتی تصاویر به صورت نگاتیوی نمایش داده می ‌شوند. گاهی در این شرایط امکان تعمیر برد اصلی وجود نداشته و حتما باید این قطعه را تعویض کرد.

کار نکردن خروجی‌ های HDMI و AV تلویزیون

اگر خروجی‌های HDMI و AV تصویری را نمایش ندهند، باید اقدام به تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ کنید. البته تعویض مین برد مطمئن تر است و احتمال بروز مجدد مشکل را از بین می برد.

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها با توجه به اقداماتی که تکنسین انجام می دهد، متفاوت است. معمولا برای تعمیر مین برد، اجزای آن تعمیر یا تعویض می شوند. این کار هزینه چندان زیادی ندارد و نمی توان آن را در فهرست خدمات گران قیمت تعمیرات تلویزیون جای داد. با این حال بهتر است صبر کنید تا عملیات عیب یابی مین برد توسط تعمیرکاران پیشه کمک به پایان برسد تا برآورد هزینه تعمیر برد تلویزیون سامسونگ را به شما اعلام کنند. البته این براورد تقریبی است و احتمال تغییر آن پس از پایان تعمیرات وجود دارد.

تعویض مین برد تلویزیون Samsung

در شرایطی برد سوخته باشد، امکان تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ و سایر برندها وجود ندارد. در این صورت باید از برد جدید در تلویزیون استفاده کرد تا دستگاه به درستی و بدون ایراد کار کند. در صورت نیاز به تعویض مین برد تلویزیون Samsung مطمئن شوید که قطعه جدید اورجینال است. قطعات غیر اورجینال کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی را در عملکرد تلویزیون ایجاد کنند.

تعویض مین برد تلویزیون سامسونگ

روند تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

مین برد که برد هوشمند یا مقایسه گر نیز نامیده می شود، وظیفه تبدیل سیگنال های آنالوگ RGB به سیگنال و ارسال داده به مدار کنترلر LCD برای نمایش تصویر را بر عهده دارد. قطعات این برد شامل MCU یا پردازشگر (قسمت میکرو کنترلر)، EEPROM ،کریستال،IC SCALAR ، رگولاتورهای ولتاژ و دیگر قطعات SMD اطراف آن است.

ولتاژهای به کار رفته در این برد معمولا ۲٫۵ ۳٫۳ و ۵ ولت است. ایرادهای متداول این برد نداشتن تصویر تلویزیون ،پرش تصویر، عملکرد نادرست OSD و غیره است. یک تکنسین ماهر و متخصص برای تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ باید با همه این بخش ها آشنایی داشته باشد تا بتواند پروسه تعمیر را به خوبی و با موفقیت اجرا کند.

فرق ریبال و ری هات مین برد تلویزیون سامسونگ چیست؟

ریبال کردن تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ در حقیقت همان ری هات است با این فرق که اگر از آب شدن پایه های آی سی اطمینان دارید، باید چندین بار آی سی را تکان های اندکی دهید و بعد آن را بردارید. اگر پایه های آی سی خراب یا نامنظم است، باید آنها را با دقت شابلون بزنید و پایه های روی برد را نیز تمیز کنید و همان آی سی را دوباره به شکل درست روی برد نصب کنید.

البته واضح است که برای تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ و اجرای این اصول باید از یک متخصص ماهر و مجرب کمک بگیرید. ریهات کردن مین برد، به معنای فلکس زدن به آی سی و حرارت دادن به آی سی است. اگر از آب شدن کامل پایه های آی سی مطمئن هستید، چند تکان اندک به آی سی بدهید؛  این کار برای بازسازی پایه های آی سی انجام می شود که بر اثر رسوب، آب یا ضربه دچار مشکل شده باشند.

واحد تعمیرات تلویزیون سامسونگ

یکی از واحد های اختصاصی تعمیرات سامسونگ، واحد تعمیر تلویزیون سامسونگ است که به صورت مجزا و اختصاصی اداره می شود. این واحد با دسترسی به ابزارآلات و دستگاه های تعمیراتی مدرن و سازگار با تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های سامسونگ، قادر است بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد.

تعمیرات سامسونگ همواره بخش جدانشدنی و لاینفک یک نمایندگی اصیل و استاندارد است. بنا بر این اصل، همکاران ما در بخش تعمیرات سامسونگ تمامی تلاش خود را می کنند تا تعمیرات همه محصولات این کمپانی ارزشمند را در همه حوزه های فعال، با بهترین و دقیق ترین کیفیت ارائه دهند.

این واحد تعمیراتی در سه واحد اصلی تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات دیواس های هوشمند و تعمیرات ماشین آلات اداری، فعالیت گسترده دارد. هر یک از این واحد ها، خود نیز زیر مجموعه های مشخصی دارند که تعمیرکاران متخصص در آن مشغول به کار هستند.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ درگاه امن و مطمئنی است که با فعالیت های گسترده خود همه کاربران این کمپانی را راضی و خشنود نگه می دارد. این نمایندگی در راستای اجرای سیاست های ارزنده خود که در راس آنها رضایت و لبخند مشتری است، برنامه ریزی های ویژه ای دارد که با اجرای این برنامه ریزی ها، موفق به دریافت مقام بهترین و با کیفیت ترین نمایندگی های مجاز سطح کشور شده است.

این نمایندگی در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش، تسهیلات بسیار خاص و اختصاصی به کاربران خود ارائه می دهد تا با جلب رضایت آنها، مسیر موفقیت را بیش از پیش با سرعت طی کند. برای دریافت چند وچون تسهیلات ویژه این مرکز می توانید به واحد فروش این نمایندگی استاندارد مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنید.

5/5(2 امتیاز)