شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تفاوت لپ تاپ های اپل

[us_separator size=”custom” height=”32px”][us_separator size=”custom” height=”32px”]

اپل یکی از بزرگ ترین شرکت های حوزه محصولات الکترونیک است که محصولات متفاوت و با کیفیت را به کاربران عرضه نموده است. لپ تاپ های این شرکت که با عنوان مک بوک شناخته می شوند، در چندین مدل مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. هریک از مدل های این محصول برای کاربری خاصی طراحی شده و برای خرید مناسب ترین مدل، شما باید از تفاوت های این محصولات آگاهی داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی تفاوت لپ تاپ های اپل، اطلاعاتی را در مورد هریک از انواع مک بوک به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. با شناخت این تفاوت ها شما می توانید بر اساس نوع کاربری مورد نظر خود، اقدام به خرید مناسب ترین مدل لپ تاپ برای خود نمایید؛ با ما همراه باشید.

تفاوت لپ تاپ های اپل

مهم ترین تفاوت لپ تاپ های اپل

قابلیت حمل

یکی از معیارهای مهم برای خرید یک لپ تاپ مناسب و کاربردی، قابلیت حمل می باشد. بدیهی است که هرچه وزن دستگاه کمتر باشد، حمل و نقل آن راحت تر شده و به این ترتیب کاربران می توانند در هر شرایطی از لپ تاپ خود استفاده نمایند. از جمله تفاوت های لپ تاپ های اپل نیز همین قابلیت حمل است. مک بوک ها دارای ابعاد و وزن مختلفی بوده و شرایط حمل و نقل مختلفی را برای کاربران فراهم می نمایند. می توان گفت که بهترین لپ تاپ اپل از نظر قابلیت حمل، مک بوک ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ است. این محصول ضخامت و وزن بسیار پایینی دارد و وقتی در آن بسته است، ممکن است با آیپد اشتباه گرفته شود. مک بوک ایر با وزنی معادل یک کیلو و ۸۰ گرم، در رده دوم قرار دارد و حمل و نقل آن برای کاربران راحت است.

عمر باتری

دومین مورد از تفاوت لپ تاپ های اپل، مربوط به عمر باتری این دستگاه است. یکی از مهمترین نکات مورد توجه کاربران در هنگام خرید لپ تاپ، ظرفیت باتری برای کار دستگاه است. اپل ضمن توجه به این نکته، مدل های مختلف مک بوک را با ظرفیت های متنوعی در باتری همراه نموده است. مک بوک ایر در بین مدل ای مختلف لپ تاپ اپل از بیشترین عمر باتری برخوردار بوده و حدود ۱۴ ساعت می تواند روشن بماند. بعد از آن، مک بوک پرو ۱۳ اینچی در حالت وبگردی با وای فای می تواند ۱۲ ساعت روشن باشد و بعد از آن، مک بوک ۱۲ اینچی با همین شرایط می تواند تا ۹ ساعت و سی شش دقیقه روشن بماند.

نمایشگر

دیگر مورد از تفاوت لپ تاپ های اپل، نمایشگر این محصولات است. به طور کلی نمایشگر همه مدل های مک بوک در سطح بالایی از کیفیت قرار دارد و جزء بهترین نمونه ها در بین سایر لپ تاپ ها به شمار می روند. ویژگی رتینا که در مدل های جدید به کار برده شده است، رزولوشن بالایی به نمایشگر این دستگاه ها داده است. مک بوک پرو ۱۵ اینچی رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل دارد و در صدر لیست با کیفیت ترین لپ تاپ های اپل از نظر صفحه نمایش قرار گرفته است. در رتبه دوم مک بوک پرو ۱۳ اینچی است که دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است. و سومین محصول، مک بوک ۱۲ اینچی است رزولوشن آن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل می باشد.

پورت و اتصالات

تنوع پورت و اتصالات در لپ تاپ، ارتباط و اتصال این دستگاه به سایر محصولات الکترونیک را راحت تر می کند. مک بوک ها از این نظر ضعیف بوده و از تنوع بالایی برخوردار نیستند. یکی از تفاوت  لپ تاپ های اپل این است که مک بوک ۱۲ فقط به یک پورت صدا و یک پورت USB C-Type. مجهز شده است. این در حالی است که اما مک بوک ایر و مک بوک پرو پورت های بیشتری دارند. و به صورت کامل تری پاسخگوی نیاز کاربران می باشند.

عملکرد

زمانی که صحبت از عملکرد سیستم کامپیوتری می شود، هر کامپیوتری که پردازنده، گرافیک و رم قوی تری داشته باشد قطعا در صدر لیست قرار می گیرد. مک بوک پرو ۱۵ اینچی با برخورداری از حافظه گرافیکی مجزا، یکی از وجه تفاوت های لپ تاپ های اپل به شمار می رود. تمام لپ تاپ های اپل به جز این مدل، از گرافیک مجتمع استفاده می کنند که قابل مقایسه با گرافیک مجزا نیست. گرافیک مجزا همان کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی اصلی است (مثل انویدیا). این در حالی است که مک بوک پرو ۱۳ اینچی، گرافیک مجتمع ۶۱۰۰  دارد اما مک بوک دارای گرافیک ۶۰۰۰ intel HD است.

تعمیر لپ تاپ اپل

تعمیر لپ تاپ اپل در سطحی تخصصی و حرفه ای در نمایندگی تعمیر مک بوک انجام می شود. این مرکز به سبب برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات حوزه تعمیر و به تبع آن کیفیت بالای تعمیرات، همواره مورد قبول و رضایت کاربران بوده است. کارشاسان این مرکز، ضمن برخورداری از دانش بالای تعمیرات لپ ‌تاپ ، تجربه را نیز چاشنی کار خود کرده و خدمات تخصصی و حرفه ای را به کاربران ارائه می دهند. به واسطه همین دانش و تجربه، می توانید اطمینان داشته باشید که محصول شما در این واحد با دقت و کیفیتی مثال زدنی هم در بخش نرم افزار و هم سخت افزار، تعمیر و ترمیم می گردد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات و سرویس های مربوط به ترمیم تعمیر لپ تاپ اپل در بخش تعمیرات اپل ، تحت نظارت کارشناسان ارشد آی تی به کاربران ارائه می گردد.

[us_carousel items_quantity=”4″ items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9″]
امتیاز شما به این نوشته