شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا گاز یخچال خالی می شود؟

بدون شک در مورد گاز یخچال اطلاعاتی دارین. این گاز که در لوله های پشت یخچال جریان داره، عامل اصلی ایجاد چرخه سرمایش در این محصول به حساب میاد. کمپرسور، گاز رو بین لوله ها حرکت میده و به بخش های مختلف میرسونه. گاز تو جایخی سرمای خودش رو به مواد غذایی میده و وقتی گرم شد، توسط کمپرسور دوباره به مبرد بر میگرده. حالا به نظر شما اگه این گاز تموم بشه، چه اتفاقی میفته؟ خب طبیعیه که فرایند خنک سازی در یخچال به صورت کامل انجام نمیشه.

بعضی وقتا گاز یخچال خود به خود خالی میشه که این وضعیت بین تکنسین های نمایندگی تعمیر یخچال به خالی شدن گاز یخچال مشهوره. دلایل مختلفی برای بروز این اتفاق وجود داره که در ادامه مطلب، راجع بهشون صحبت خواهیم کرد. مقاله امروز بهتون کمک میکنه که ضمن آشنایی با دلایل خالی شدن گاز یخچال ، با نکات کاربردی راجع به این ماده و کاربرد اون در دستگاه آشنا بشین. ضمن این که در صورت نیاز به شارژ کردن گاز یخچال تون می تونین از سرویس کار های مجرب نمایندگی تعمیر یخچال مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

چرا گاز یخچال خالی می شود؟

اصلی ترین دلایل تخلیه گاز یخچال

  1. نشتی در لوله های دستگاه
  2. محکم نبستن اتصالات در حیت راه اندازی یخچال
  3. آسیب دیدن قطعات در حین جا به جایی

به طور کلی هر مشکلی که منجر به آسیب به لوله های یخچال شود، در نهایت باعث تخلیه گاز می شود.

علائم خالی شدن گاز یخچال

به نظر شما از کجا میشه متوجه شد که گاز یخچال تخلیه شده؟ خب یکی از اصلی ترین نشانه های بروز این اتفاق، گرم شدن یخچال و سرد نبودن داخل اون هست. یعنی در این حالت، وقتی در یخچال تون رو باز میکنین، گرما رو کاملا از داخلش احساس میکنین. گاهی هم پیش میاد که گاز تخلیه نمیشه و فقط فشارش رو از دست میده؛ در این حالت، یه نشت یا فرسودگی کوچیک به وجود میاد و سرمای یخچال کاهش پیدا میکنه.

اما تو شرایطی که یخچال به کلی داغ شده باشه و اصلا خنک نکنه، قطعا گاز تخلیه شده. البته گاز فریون بو هم داره و اگه به بیرون نشت پیدا کنه، بوی اون احساس میشه. چیزی که اهمیت داره اینه که در صورت خالی شدن گاز یخچال ، بلافاصله اقدام به شارژ گاز کنین تا جلوی مشکلات احتمالی گرفته بشه. کارشناس های ما در  نمایندگی  تعمیر یخچال ، فرایند شارژ گاز یخچال رو به صورت حرفه ای و در محل مورد نظر براتون انجام میدن.

خالی شدن گاز یخچال ال جی

دلایل خالی شدن گاز یخچال و رفع آن

خب به نظر شما گاز یخچال به چه دلایلی تخلیه میشه؟ اگه یادتون باشه، اول مطلب گفتیم که گاز تو لوله های پشت یخچال یا فریزر جریان داره و به بخش های مختلف منتقل میشه. بنابراین میشه نتیجه گیری کرد که دلیل اصلی خالی شدن گاز یخچال و فریزر، وجود نشتی در مسیر لوله ها یا کمپرسور یخچال  هست. این اتفاق، معمولا به دلیل پوسیدگی یا ضربه خوردن لوله ها ایجاد میشه و البته، کیفیت پایین لوله های کندانسور هم در بروزش بی تاثیر نیست. معمولا لوله های آهنی، در اثر نفوذ رطوبت فرسوده میشن و گاز از اونها به بیرون نشت پیدا میکنه.

گاهی هم دلیل تخلیه شدن گاز یخچال و فریزر، اینه که لوله ها از جاشون بیرون میان و معمولا کاربرا متوجه این مساله نمیشن. یه نکته دیگه در این رابطه، اینه که معمولا جنس لوله اواپراتور از آلومینیوم هست و این لوله ها تو مسیر خودشون با آهن یا مس اتصال پیدا میکنن. به خاطر این که دو فلز یعنی مس و آلومینیوم با هم به خوبی جوش داده نمیشن، به مرور زمان ممکنه توی این قسمت نشتی ایجاد بشه. کارشناس های تعمیر یخچال  معتقدن که قطر کم لوله مویی هم میتونه در خالی شدن گاز یخچال تاثیر گذار باشه.

عملکرد گاز در یخچال

اساس کار یخچال، سیستم تبرد یا خنک کننده ای هست که با استفاده از گاز مخصوصی به اسم گاز فریون کار میکنه. این گاز در کمپرسور خنک میشه و با فشار زیادی به سمت اواپراتور میره. بعد وارد محیط یخچال میشه و باعث خنک شدن مواد غذایی داخل اون میشه. در مرحله آخر، دوباره توسط کمپرسور مکیده میشه و برگشت داده میشه.

تکرار مداوم این چرخه هست که باعث میشه محیط داخلی یخچال خنک باشه و مواد غذایی داخل اون فاسد نشن. یخچال های جدید امکانی دارن که با استفاده از اون میشه میزان خنک کنندگی هر کدوم از بخش ها رو به راحتی و به میزان دلخواه تنظیم کرد.

این مقاله را از دست ندهید: چرا یخچال سامسونگ خنک نمی کند؟

نمایندگی تعمیرات یخچال

نمایندگی تعمیرات یخچال ، جزء تخصصی ترین مراکز در استان های البرزُ تهران و خراسان رضوی است که فروش و تعمیر انواع یخچال ها را انجام می دهد. این مرکز با برخورداری از کادری مجرب، متعهد و حرفه ای، تلاش میکنه نیاز کاربران رو به شکلی حرفه ای پاسخ بده.

همچنین کاربران محترم این محصولات میتونن تخصصی ترین خدمات تعمیری رو از تکنسین های مجرب در بخش تعمیرات نمایندگی یخچال مرکز سخت افزار ایران دریافت کنن. همکاران ما تلاش خودشون رو میکنن تا با عمل به اصول و ارکان مشتری مداری، بستری مناسب برای ارائه نوین ترین راهکارهای فروش و تعمیرات به کاربران محترم در نمایندگی تعمیرات یخچال فراهم کنن.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *