شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا یخچال ال جی خنک نمی کنه؟

یکی از مشکلاتی که بعضا کاربرای یخچال ال جی باهاش مواجه میشن، اینه که این دستگاه، سرمای لازم رو نداره و مواد داخلش رو خنک نمی کنه. امروز می خوایم در مورد این مساله و دلایلش با شما صحبت کنیم. دلایل مختلفی برای خنک نکردن یخچال ال جی وجود داره که در ادامه اونها رو بررسی می کنیم. ممکنه مشکل از قطعات داخلی دستگاه از جمله کمپرسور، کندانسور یا … باشه که در این صورت، دستگاه باید توسط تکنسین های مجرب تعمیر یخچال بررسی بشه و قطعاتش تعمیر یا تعویض بشن. گاهی هم مساله مربوط به ایراد های ساده تر یا بخش تنظیماته که دیگه برطرف کردنش کار سختی نیست و به راحتی می تونین انجامش بدین. در ادامه شما همراهای همیشگی رو با دلایل و روش های رفع مشکل مورد بحث آشنا می کنیم تا با تعمیر به موقع اون، بتونید از بروز مشکلات جدی تر در یخچال lg خودتون پیشگیری کنید. ضمن اینکه در صورت مشاهده ی این اختلال، می تونین از تعمیرکارای مجرب نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران برای برطرف کردنش کمک بگیرین.

خنک نکردن یخچال ال جی

دلایل خنک نکردن یخچال ال جی

همونطور که اشاره کردیم، خنک نکردن یخچال دلایل مختلفی داره. بیشتر یخچال هایی که عمر کاریشون بیشتر از ده سال هست (چه یخچال های ساید و چه معمولی) روند فرسایشی شون شروع شده  و قطعات مختلفشون دچار مشکل میشن. خرابی کمپرسور، تموم شدن گاز یخچال، خرابی اواپراتور، از کار افتادن کندانسور، خرابی یا کار نکردن هر کدوم از فن های دستگاه، خرابی درب یخچال و عملکرد نادرست سنسور ها، جزء دلایل فنی سرما نداشتن یخچال هستن. برای تشخیص دادن و برطرف کردن هر کدوم از این موارد، باید تجربه بالایی در زمینه تعمیر لوازم خانگی داشته باشید و با قطعات ذکر شده به خوبی آشنا باشین. از اونجایی که شما به عنوان یه کاربر عادی با این موارد آشنا نیستین، همکارای ما تو مرکز تعمیرات ال جی، بررسی و تعمیر قطعات ذکر شده رو به عهده گرفتن و تعمیرات یخچال ال جی رو به بهترین شکل انجام میدن. اما اگه مشکل از هیچ کدوم از این موارد نباشه، دلایل دیگه ای وجود داره که در ادامه ی بحث در مورشون صحبت می کنیم.

دلایل غیر فنی سرما نداشتن یخچال lg

بخش مهمی از دلایل خنک نکردن یخچال ، مربوط به موارد و مشکلات غیر فنی میشه که برطرف کردنشون هم کار سختی نیست و نیاز به تخصص یا مهارت ویژه ای نداره. این دلایل و راه حل هاشون، شامل موارد زیر میشن:

  • اگه دیدین غذاها و مواد منجمد داخل یخچال تون آب شدن یا موادی مثل آب و شیر، گرم هستن، احتمالا تنظیمات یخچال به هم ریخته که باید اونو بررسی و اصلاح کنین؛ احتمالا دمای دستگاه رو اشتباه تنظیم کردین و جالبه بدونید که خود ال جی، دمای 3 درجه برای یخچال و 18- رو برای فریزرهاش مناسب می دونه.
  • یکی دیگه از دلایل خنک نکردن یخچال ، بسته شدن روزنه های هواس که در اثر پر کردن طبقات از ظروف و مواد غذایی به وجود میاد. اگه روزنه های هوای سرد بسته بشن، گردش هوا به درستی انجام نمیشه و در نتیجه، چرخه ی سرمایش مختل میشه. برای برطرف کردن این مشکل، کافیه همیشه مواد غذایی رو به صورت منظم و با فاصله 3 سانتی متری از روزنه های خروج هوا قرار بدین.
  • اگه در یخچال یا کشوها به درستی و به صورت کامل بسته نشده باشن، سرمای دستگاه کم میشه و یخچال درست خنک نمیکنه. هر چیزی اعم از باز بودن کشوها، خرابی لاستیک دور درب یا نا مرتب بودن محتویات طبقه ها که باعث بشه در یخچال به خوبی بسته نشه، میتونه در خنک نکردن یخچال موثر باشه. بنابراین همه ی این موارد رو بررسی کنید و اگه مشکلی داشتن اونا رو برطرف کنین.
  •  یه مساله ی دیگه ای که در روند خنک سازی یخچال موثره و خیلی ها نسبت بهش بی توجه هستن، تراز بودن این دستگاهه. شما باید یچال تون رو طوری نصب کنید که هر دو محور عمودی و افقی اون کاملا تراز باشه. در غیر این صورت، ممکنه خنک کنندگیش با اختلال و ایراد همراه بشه.
  • گاهی هم هیچ مشکلی وجود نداره و خنک نکردن یخچال به خاطر انجام فرایند دیفراست یا برفک زدایی هست. همین که این فرایند تموم بشه، روند سرما دهی یخچال lg هم به حالت عادی بر میگرده.
  • دقت کردین یخچال هایی که توی فروشگاه ها هستن، معمولا روشنن اما سرما ندارن؟ جالبه بدونین دلیل این مساله اینه که تنطیمات دیسپلی(Display)  در حالت خاموش یاOFF  قرار داره. وقتی یخچال رو خریداری کردین، باید با فشار دادن و نگه داشتن 5 ثانیه دکمه های Ice Pluse و  Refrigerator ، حالت OFF MODE یخچال رو خاموش کنین تا این وضعیت برطرف بشه و دستگاه سرما داشته باشه.

تعمیرات ال جی در تهران

به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های نمایندگی ال جی، باید به واحدهای تعمیرات ال جی در تهران اشاره کنیم. این واحدها، در راستای جلب رضایت مشتریان به تجهیزاتی مجهز شدن که نمونه ی اونها رو در کمتر تعمیرگاهی میشه دید. همچنین کادر فنی فعال در این بخش نمایندگی مجاز ال جی ، از بین کارشناسای دوره دیده انتخاب شدن و می تونن خدمات تخصصی رو به کابران عزیز ارائه بدن. هر کدوم از تولیدات این کمپانی چند منظوره، در واحدهای تعمیرات ال جی در تهران به شکل تخصصی بررسی و عیب یابی میشن. بعد با استفاده از تجهیزات ذکر شده، تعمیرات اونها در سطح کیفی مثال زدنی انجام میشه. به این ترتیب می تونید از ترمیم بی نقص و اصولی انواع لوازم خانگی، تلویزیون، موبایل، تبلت، لپ تاپ، دوربین، مانیتور و … ال جی خودتون در این نمایندگی اطمینان کامل داشته باشین.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *