شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

داغ شدن لپ تاپ لنوو

داغ شدن لپ تاپ اختلالی است که اغلب کاربرن لنوو با آن برخورد کرده اند . بسیاری از لپ تاپ ها خیلی بیشتر و زودتر از کامپیوترهای رومیزی یا همان PC ها گرم میشوند. دلیل داغ شدن لپ تاپ هر چیزی که باشد جایی برای نگرانی نیست .

شما یقینا تمایل دارید دلیل گرم شدن لپ تاپ را بدانید و با راه حل های کم کردن سرعت داغ شدن و پیشگیری از آسیب دیدن احتمالی آشنا شوید. در مرحله اول برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ ، نیاز است دلیل آن را بدانید تا بتوانید از بروز این رویداد جلوگیری کنید. حتی اگر تا کنون با چنین مشکلی برخورد نکرده‌اید نیز این مقاله میتواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد تا به افزایش طول عمر دستگاه کمک کند. با ما همراه باشید.

داغ شدن لپ تاپ

6 دلیل اصلی داغ شدن لپ تاپ

موارد مذکور میتوانند دلایل احتمالی داغ شدن لپ تاپ باشند. با مد نظر قرار دادن این گزینه ها، میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید .

  • لپ تاپ در جای خنکی قرار ندارد
  • پردازشهای فشرده
  • یکی دیگر از دلایل رایج و احتمالی داغ شدن لپ تاپ سطحی است که سیستم را بر روی آن گذاشته اید
  • دستگاه نیازمند تمیز شدن است
  • ممکن است ساختار لپ تاپ ضعیف باشد
  • در صورتیکه دریچه هوا مناسب طراحی نشده باشد و در شرایطی قرار داشته باشد که هوا آزادانه در حرکت نباشد، منجر به داغ شدن بیش از حد سیستم میگردد .

جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ باید از دریچه ‌های هوای لپ تاپ مواظبت کنید . تا گرد و غبار به داخل بدنه آن نفوذ نکند. مطمئن شوید روزنه‌ های ورودی فن تمیز هستند. استفاده از پوشش محافظ روی لپ تاپ ممکن است موجب جلوگیری از نفوذ آلودگی به داخل آن شود. ولی به اجزای سخت افزار داخلی سیستم آسیب خواهد رساند. فن لپ تاپ را پاکیزه نگه دارید . همچنین درگاههای ورودی معمول روی لپ تاپ را هم هر سه ماه یکبار تمیز کنید. ممکن است نیاز به تعمیر فن لپ تاپ نیز داشته باشید.

لازم به ذکر است ، این تمیزکاری ها باید در مراکز خدماتی انجام شود . جهت رفع داغ شدن لپ تاپ محیطی را با دمای متعادل برای کامپیوتر در نظر بگیرید.  لپ تاپ را همواره بر روی یک سطح صاف و هموار قرار دهید. هنگامیکه روی لپ تاپ در حال اجرای یک بازی با بالاترین حد تنظیمات گرافیکی هستید، امکان دارد لپ تاپ به سمت بیش از حد گرم شدن پیش رود . این رویداد در مواقع دیگری که نیازمند پردازش های فشرده هستند مانند تولید فایل موسیقی، تدوین ویدیو و یا کار با نرم افزار فتوشاپ نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

وجود یک بدافزار در حال اجرا در پس زمینه میتواند منابع سیستم را اشغال کند . باید با یک نرم افزار خدمات دیسک آن را برطرف کنید. برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ پیش از خریدن سیستم به ساختار آن توجه کنید .

نمایندگی لنوو و واحد های تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو ، واحد های تعمیرات لنوو را مجزا طراحی کرده است . این مرکز با طراحی پارتهای تعمیراتی تفکیک شده تخصصیترین تعمیرات را به کاربران ارائه میدهد .طراحی واحدهای تعمیر به شکل مجزا موجب گشته کارشناسان در هر پارت تعمیرات مربوط به یک محصول را انجام دهند . واضح است تمرکز بر تعمیر یک محصول سبب افزایش راندمان کار مهندسین میگردد . به دلیل مجزا بودن کارگاهها کاربران برای دریافت انواع سرویس باید به واحد مرتبط با دستگاه مراجعه نمایند .

کارشناسان ما پس از اتمام پروسه تعمیر به ارائه گارانتی نیز میپردازند . چنانچه با داغ شدن لپ تاپ خود مواجه شدید میتوانید با کادر مجموعه تماس بگیرید . کارشناسان ما با صبر و بردباری پاسخگوی شما خواهند بود . پیشنهاد میکنیم قبل از مراجعه به مرکز تعمیراتی به معتبر بودن نام و سابقه آن شرکت توجه فرمایید .

در دیگر صفحات سایت به مطالعه مقالات ، سوالات متداول ، محصولات و اخبار بپردازید .

4.9/5(7 امتیاز)