شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo

دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo چیست؟ یا چرا لپ تاپ لنوو ناگهان خاموش می شود؟ و سوالاتی نظیر این را کاربران وقتی می پرسند که دستگاه آنها بدون هیچ دلیل و کاملا ناگهانی و نا خودآگاه خاموش می شود. در حالی که کاربر متعجب از اتفاق رخ داده است، افکار مختلفی در ذهن او نقش می بندند که گویی خبر از رویدادی بدی دارند.

خرابی لپ تاپ و پی سی ها در هر نوعی برای کاربران بسیار رنجش آور و دغدغه آمیز است، زیرا امروزه این دستگاه ها به یکی از متداول ترین دستگاهای مورد استفاده در هر مکانی تبدیل شده اند که خرابی آنها می تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد. بررسی دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo در ادامه خواهیم آورد. امیدواریم که در مسیر تعمیر لپ تاپ، آنچه را که در ادامه می خوانید، مفید موثر واقع شود.

دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo

دلایل مشکل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo

مهمترین دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo مربوط به سیستم «خود صیانتی» یا Self-Protecting است. این سیستم حفاظتی در مواقع حساس و بحرانی سیستم را به کلی خاموش یا Shut Down می‌کنند. این هوشمندی تحسین برانگیز نشان می دهد که این دستگاه ها بسیار شگفت‌انگیز‌تر از آنی هستند که ما بتوانیم تصور کنیم؛ اما نکته مهم و اصلی اینجاست که چه چیز منجر به فعال شدن سیستم خود صیانتی در رایانه و لپ‌تاپ می‌شود؟ با هم این دلایل را بررسی خواهیم کرد.

درجه حرارت غیر استاندارد و بیشتر از حد نرمال سیستم

یکی از نخستین و بارز‌ترین دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ Lenovo ، درجه حرارت غیر استاندارد و بیشتر از حد نرمال سیستم یا Over-Heating سیستم است. به خصوص زمانی که مشغول انجام کارهای گرافیکی سنگین هستید. گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن( فن سی ی یو )  از دلایل عمده و اصلی این اتفاق است. تغییر درجه حرارت و بالا رفتن آن در لپ تاپ لنوو به حدی مهم و خطرآفرین است که همه دستگاه‌ها از مکانیزم خاموشی خودکار برای مقابله با این اتفاق استفاده می کنند. برای پایین آوردن دمای لپ تاپ نکات ذکر شده در بخش داغ شدن لپ تاپ لنوو را انجام دهید.

نقص فنی سخت‌افزاری

از نقص فنی سخت‌افزاری نیز به عنوان دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo یاد می شود. اگر اخیرا سخت افزار جدیدی به دستگاه خود نصب کرده اید، یقینا این قطعه با ساختار کلی دستگاه شما هماهنگی ندارد و زمینه ساز خاموشی ناگهانی دستگاه می شود. سخت‌افزارهای اصلی که در این مورد باید مد نظر داشته باشید، RAM، CPU، Mainboard و کارت گرافیکی و Power است.

ولتاژ غیر استاندارد شارژر

دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo به ولتاژ نامناسب و غیر استاندارد شارژر نیز می تواند مربوط باشد. مثلا توجه داشته باشید برخی از بازی‌های رایانه‌ای به ولتاژ بالاتر‌ از حد معمول نیاز دارند، زیرا از سخت افزار اصلی سیستم کار زیادی می کشند و سرعت گردش فن را نیز به بالاترین میزان می‌رسانند؛ به همین دلیل به برق قوی‌تر و با ثبات‌تری ‌نیاز دارند.

خرابی یا درگیری درایور گرافیک یا Display

نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display نیز می‌تواند دلیل خاموشی ناگهانی لپتاپ lenovo باشد.  به ویژه اگر تنظیمات BIOS را دست کاری کرده باشید. در این شرایط باید پس از خاموشی ناگهانی فایل‌های dump را در سیستم بیابید. این فایل ها راز های بسیاری را می توانند فاش کنند.

بدافزار‌ها

هر چند این دلیل خاموشی ناگهانی لپ تاپ Lenovo نادر است، اما غیر ممکن نیست. برخی از بدافزار‌ها منجر به خاموش و روشن شدن ناگهانی دستگاه می شوند.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ lenovo

در نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ lenovo همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه بررسی و ارزیابی می شود. این نمایندگی به کمک ابزارآلات تعمیراتی مدرن و معتبر به راحتی می تواند انواع اختلالات و ایرادات را شناسایی کند و برای رفع آنها از مسیر درست و اصولی وارد عمل شود. در این نمایندگی می توانید اطمینان کامل داشته باشید که تعمیرکاران در زمینه کاری خود تجربه  و سابقه مفید و مرتبط دارند.

در بخش هایی مجزا و مستقل، لپ تاپ لنوو را موشکافی می کنند و پس از شناسایی درست و دقیق مسیر منتخب تعمیر خود را پیش می گیرند. اجرای تعمیرات نرم افزاری پایه ، سیستمیک، کاربردی و … در این نمایندگی به دست نرم افزارکاران متبحر انجام می شود. آرشیو مجهز از لوازم جانبی اصل و اورجینال نیز در دسترس است که مسیر تعویض را هموار و بی مانع ساخته است.

نمایندگی lenovo

نمایندگی lenovo درگاهی امن و ایمنی است که پاسخگوی همه نیاز های کاربران در زمینه فروش و خدمات پس از فروش است. در مرکز تعمیرات لنوو امکانات و تسهیلات بسیار گسترده ای فراهم است. با استفاده از این امکانات و تسهیلات می توانید خرید متمایزی داشته باشید و از خدمات پس از فروش منحصر به فرد و استثنایی بهره مند شود. در کنار خدمات پس از فروش شرکتی، امتیازات و فرصت های ویژه ای اختصاصا از جانب تنها نمایندگی مجاز لنوو در ایران برای شما فراهم می شود که تضمین کننده خرید با کیفیت و متمایز شما خواهد بود. تنها راه اطلاع از این امکانات و تسهیلات برقراری یک تماس تلفنی ساده است.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی لنوو و محصولات آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

5/5(5 امتیاز)