شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

راهنمای خرید جاروبرقی

جاروبرقی یکی از اصلی ترین لوازم خانگی است که همه کاربران یکی از مدل های آن را مورد استفاده قرار می دهند. ال جی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان این محصول، انواع مختلفی از آن را تولید و عرضه نموده است. تا چند سال پیش این محصول تنوع زیادی نداشت و خرید آن نیز کار چندان سختی نبود.

اما امروزه به دلیل پیشرفت های چشم گیری که در ساختار جاروبرقی ها به وجود آمده است، انتخاب و خرید مدل مناسب، کار چندان راحتی نیست. جاروبرقی lg در طول سالهای اخیر به فناوری های نوینی مجهز شده و از قابلیت ها و تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای بهره مند شده است. در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه نکاتی در مورد خرید جاروبرقی ، شما را در خرید بهترین و کاربردی ترین مدل این محصول یاری نماییم؛ با ما همراه باشید.

خرید جاروبرقی

انواع جاروبرقی

یکی از اولین موارد در هنگام خرید جاروبرقی ، آشنایی با انواع این محصول است. جاروبرقی ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته ایستاده و خوابیده تقسیم می شوند. مدل ایستاده که با عنوان عصایی هم شناخته می شود، نوعی از جارو برقی است که مخزن زباله‌، موتور، پارویی و دستگیره آنها در یک بدنه جای گرفته‌ اند و مهم ‌ترین شاخصه آن‌ ها این است که فاقد خرطومی هستند. این محصول ظرفیت محدودی برای جمع آوری زباله دارد و برای استفاده در مکان های وسیع مناسب نیست. در مدل ‌های پیشرفته تر جاربروقی های عصایی، موتور طوری طراحی‌ شده که بتوان آن را از بدنه جدا کرد و به ‌صورت جاروی دستی هم از آن بهره برد.

پر طرفدارین مدل جارو برقی، مدل خوابیده است که همین انواع رایج در منازل می باشد. این مدل دارای خرطومی و لوله ‌ی فلزی است و در مدل ها و ظرفیت ها مختلف تولید و عرضه می گردد. جاروبرقی‌ های نیمه ‌صنعتی نوع دیگری هستند که دارای مخازن بزرگ بوده و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های خانگی که خود به دو دسته کیسه ای و بدون کیسه تقسیم می شوند نیز یکی دیگر از مدل های این دستگاه است. آشنایی با این مدل ها می تواند فرایند انتخاب و خرید جاروبرقی را برای شما راحت تر کند.

امکانات جارو برقی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خرید جاروبرقی به آن توجه کنید، امکاناتی است که این محصول برای شما فراهم می کند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، این محصول به ویژه در سالهای اخیر با پیشرفت های قابل توجهی مواجه شده و به قابلیت ها و امکانات جدید و کاربردی مجهز شده است. در این بخش به چند مورد از کاربردی ترین امکانات جاروبرقی ها که کاربری آنها را راحت تر کرده و می توانند راهنمای خوبی برای خرید این محصول باشند، اشاره می کنیم:

لوله تلسکوپی

مکانیسم لوله تلسکوپی تقریبا در تمامی جاروبرقی های جدید ال جی وجود دارد و امکان تنظیم لوله را در ارتفاع های مختلف برای کاربران فراهم می کند. این ویژگی باعث می‌شود لوله‌های فلزی روی ‌هم بلغزند و در اندازه‌ های از پیش تعریف ‌شده ثابت شوند. دکمه هایی برای این منظور در این لوله ها تعبیه شده اند که با استفاده از آنها می توانید طول لوله را متناسب با قد و وضعیت ایستادن خود تنظیم نمایید.

لوله خرطومی

یکی دیگر از امکاناتی که می تواند در خرید جاروبرقی مهم تلقی شود، لوله خرطومی است. لوله خرطومی در مدل های مختلف این دستگاه، ساختاری منعطف دارند تا به ‌راحتی به چپ و راست، عقب و جلو حرکت کنند و در همین حین قطع نشده و تا نشوند. این لوله‌ها معمولا پلاستیکی هستند. توجه داشته باشید که بلندی یا کوتاهی بیش از حد این لوله می تواند قدرت مانور را کاهش داده و به تبع آن، قدرت مکش جاروبرقی را هم کم کند. بنابراین فریب تبلیغات شرکت ها را در این زمینه نخورید و بلند بودن لوله خرطومی را به عنوان مزیت دستگاه در نظر نگیرید.

محل اتصال لوله خرطومی به بدنه

یکی از مواردی که در خرید جاروبرقی کم تر به آن توجه می شود، محل اتصال لوله خرطومی به بدنه است. این مساله به ظاهر کم اهمیت است اما اگر محل اتصال این لوله مناسب نباشد، مشکلات زیادی را در کاربری دستگاه به وجود می آورد. در مدل های جدید جاروبرقی lg ، مکانیسمی به کار رفته که محدودیت های چرخش لوله خرطومی را حذف کرده و به این ترتیب قدرت مانور این بخش را افزایش داده است.

نشانگر پر بودن مخزن

پر شدن مخزن جاربروقی و تداوم این وضعیت، می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی در عملکرد این دستگاه باشد. به همین دلیل کارشناسان تعمیر جاروبرقی به کاربران توصیه می کنند که همواره حواسشان به مخزن دستگاه باشد و به موقع آن را تخلیه یا تعویض نمایند. اگر جاربرقی شما دارای نشانگر پر بودن مخزن باشد، می توانید به موقع متوجه این مساله شده و از بروز مشکل در عملکرد دستگاه جلوگیری نمایید. بنابراین این مورد را در هنگام خرید جاروبرقی مد نظر قرار دهید.

چرخ‌ها

چرخ ‌ها یکی از موارد و امکانات مهم در جاروبرقی محسوب می‌ شوند. چرخ ‌ها یا در کنار دستگاه نصب می ‌شوند یا در زیر آن به شکلی مخفی نصب می ‌شوند. بزرگ بودن چرخ ‌ها و چرخش راحت آنها باعث می ‌شود جارو روی سطوح مختلف به ‌آسانی حرکت کند و جابجایی آن برای شما راحت تر باشد.

دستگیره

شاید بسیاری از کاربران در هنگام خرید جاروبرقی ، اهمیتی به دستگیره دستگاه و محل قرار گیری آن ندهند. اما باید بدانید که این مورد یکی از مهم ترین موارد برای کار با دستگاه است. در مدل‌ های ارزان ‌قیمت تر، دستگیره‌ جارو خمیده است و با یک انحنای ملایم، خرطومی را به لوله‌ فلزی متصل می ‌کند. این در حالی است که طراحی دستگیره در مدل های جدید تر و گران تر، با در نظر گرفتن اصول ارگونومی صورت گرفته و باعث می شود که در هنگام کار، فشار کمتری به دست کاربر وارد گردد.

کنترل روی دسته

یکی از معیارهای مهم در خرید جاروبرقی ، وجود کنترل روی دسته این محصول است. بسیاری از مدل های جاروبرقی ال جی به گونه ای طراحی شده اند که دکمه کنترل قدرت موتور و دکمه‌ خاموش و روشن جارو روی دسته قرار گرفته است. در مدل هایی که فاقد این ویژگی هستند، کاربر برای روشن و خاموش کردن و تغییر قدرت موتور یا همان قدرت مکش مجبور است از روی بدنه این کار را انجام دهد.

دیگر معیارهای خرید جاروبرقی

علاوه بر موارد ذکر شده، در هنگام خرید جاروبرقی باید به موارد و معیارهای دیگری نیز توجه کنید. مواردی همچون: وجود سیم برق و سیم جمع کن، وجود دمنده در دستگاه، وجود حداقل یک فیلتر قدرتمند در جاروبرقی، صدای کم دستگاه در هنگام کار، وجود پارویی های متنوع و سری ‌های متعدد و مواردی از این دست، از جمله این معیارها می باشند. وجود ویژگی های ذکر شده در جاروبرقی که خریداری می کنید، می تواند کار با این دستگاه را برای شما راحت تر نماید. گفتنی است کمپانی ال جی به دلیل تجربه و سابقه مفیدی که در عرصه تولید لوازم خانگی دارد، از نیازهای کاربران در این حوزه به خوبی آشنا بوده و قابلیت های جدید و کاربردی را در انواع مدل های جاروبرقی اعمال نموده است.

نمایندگی ال جی در کرج

نمایندگی ال جی در کرج ، ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و نیز مهیا نمودن پیشرفته ترین تجهیزات، توانسته خدمات بسیار با کیفیتی را در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه نماید. مدیریت این مرکز اهتمام ویژه ای بر رعایت حقوق مشتری قائل بوده و در این راستا، بر کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل دارد. در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری را سرلوحه ی اصلی کار خود قرار داده و در راستای تحقق این امر تلاش می کنند.

لازم است بدانید که نمایندگی ال جی در کرج ، خدماتی همچون فروش محصولات ال جی، تعمیرات تخصصی این محصولات و نیز خدمات پس از فروش را در سطحی گسترده به کاربران ارائه می دهد. گفتی است همه فعالیت های این نمایندگی در چهارچوب قانون است و کاربران می توانند از این مساله اطمینان کامل داشته باشند. واحد تعمیرات ال جی نیز به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های این مرکز، تخصصی ترین خدمات را در حوزه بررسی و ترمیم تولیدات این کمپانی به ساکنین استان البرز ارائه می دهد.

[us_carousel columns=”4″ items_quantity=”6″ items_layout=”blog_cards” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته