شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

رفع مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک

تلاش برای رفع مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک از جایی مشخصه که این کمپانی توی طراحی مک بوک تغییراتی رو ایجاد کرده. هر چند که کمپانی اپل به هیچ عنوان و به‌ صورت رسمی دلیل بُروز مشکل سخت ‌افزاری فلکس گیت رو تایید نکرده، اما ظاهرا سعی داره بی سر و صدا طراحی مک بوک پرو رو تغییر بده و این مشکل رو حل کنه.

مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک-min

 مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک چیست؟

مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک یه مشکل سخت افزاریه. توی این مشکل نور پس ‌زمینه‌ نمایشگر یکدست نیست. «فلکس‌گیت» اسمیه که خود کاربرا روی این مشکل گذاشتن. علت مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک هم زیرفشار قرارگرفتن کابل‌ نواری ‌شکلیه که نمایشگر دستگاه رو به برد اصلی متصل میکنه. این کابل از سال 2016 برای اتصال برد و نمایشگر توی مک بوک استفاده میشه. طبق بررسی‌ها، کابل نواری‌ شکل در مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ در حدود ۲ میلی‌متر بلندتر از مدل ‌های قبلی طراحی شده. در نتیجه وقتی لپ‌تاپ باز میشه، این نوار زیرفشار کمتری قرار میگیره و باعث کاهش میزان خرابی و مشکلات مربوط‌ به کشش کابل نواری میشه.

علت مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک

در حالی که مقامات اپل هیچ وقت مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک رو تایید نکردن، اما علت این اختلال و مشکل به طراحی این کابل مربوط میشه. موقع باز و ‌بسته‌ کردن طبیعی لپ‌ تاپ، کابل نواری‌ شکلی که نمایشگر رو به برد اصلی دستگاه متصل میکنه، به‌صورت طبیعی زیر فشار قرار میگیره. در نتیجه و در اثر همین کشش ‌ها کم کم مشکلاتی مثل ضعیف ‌شدن نور در برخی نقاط پایین نمایشگر ایجاد میشه. با ادامه این مشکل  و در صورتی ‌که کاربر لید نمایشگر رو کامل و بیش از ۹۰ درجه باز کنه، این کابل کاملا زیر فشار قرار میگیره و ممکنه حتی باعث بشه دیگه نوری تابیده نشه و نمایشگر به‌ صورت کاملا خاموش کار کنه.

تاثیر طراحی جدید مک بوک برای رفع مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک

بد نیست بدونین که این کابل ۶ دلاری به نمایشگر لپ‌تاپ لحیم‌ شده. این کابل ارزون قیمت وقتی که دچار مشکل بشه، سلامتی نمایشگر مک بوک رو به شدت تهدید میکنه تا جایی که کاربر رو مجبور میکنه برای تعویض نمایشگر دستگاهش و رفع مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک یه نمایشگر جدید تهیه کنه. ظاهرا اپل در طراحی این قطعه برای دو مدل لپ‌تاپ خود تغییری ایجاد نکرده. پس یعنی اینکه اگه تغییرات اپل در این قسمت نتونه مشکل فلکس‌گیت رو کاملا حل کنه، کاربرایی که دچار این مشکل میشن، باز هم مجبور میشن هزینه‌ زیادی برای تعویض کل نمایشگر پرداخت کنن. اونچه مشخصه اینه که هنوز درباره‌ حل‌شدن یا نشدن مشکل سخت‌افزاری فلکس گیت مک بوک نمیشه نظر قطعی داد.

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگیمجاز اپل با  همکاری مرکز سخت افزار ایران در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات بهترین و با کیفیت ترین خدمات رو ارائه میده. این نمایندگی تمام محصولات اپل از جمله مک بوک، آیفون، اپل واچ، اپل تی وی و … رو هم در بخش فروش و هم در بخش تعمیرات پشتیبانی میکنه. تمام سرویس ها و خدمات این نمایندگی در هر بخش تضمین شده و همراه با ضمانت نامه های معتبره. این نمایندگی شعبه های مختلفی توی تهران داره. کاربرا میتونن با توجه به محل سکونت خودشون از هر کدوم از این شعب خدمات دریافت کنن. آدرس شعب، ساعات کاری و شماره های تماس را از صفحه “تماس با ما” پیدا کنین.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_arrows=”1″ carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa” carousel_arrows_offset=”1rem”]
امتیاز شما به این نوشته