شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

روش های رفع نشتی آب پکیج

نشتی آب پکیج یکی از مشکلات رایجی است که کاربران این محصول معمولا با آن مواجه می شوند. با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از سیستم گرمایشی پکیج یا شوفاژ در منازل و محیط های اداری، مشکلات و اختلالات این محصول نیز رواج پیدا می کند. اگر کاربران در مورد ماهیت این مشکلات و روش های رفع آنها اطلاعاتی داشته باشند، می توانند در زمان مناسب اقدام به رفع آنها نمایند. در این مقاله ضمن پرداختن به دلایل بروز این مشکل، راه حل هایی کاربردی را برای برطرف کردن آن به شما کاربران گرامی ارائه خواهیم داد. شایان ذکر است که شما عزیزان می توانید برای تعمیر پکیج خود، از متخصصین تعمیرات لوازم خانگی در نمایندگی سامسونگ کمک بگیرید. در ادامه به بررسی دلایل و روش های رفع نشتی آب پکیج خواهیم پرداخت؛ با پیشه کمک همراه باشید.

دلایل و روش های رفع نشتی آب پکیج

به عنوان اصلی ترین دلایل نشتی آب پکیج و کاربردی ترین روش های رفع این مشکل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم آب بندی درست اتصالات زیر پکیج

یکی از اصلی ترین مواردی که منجر به ایجاد نشتی آب در انواع مدل های پکیج می شود، آب بندی نا درست و ناقص اتصالات سیستم است. اگر اتصالاتی همچون: زانو، قیچی، سختی گیر و … به درستی و به شکل کامل آب بندی نشوند، بخش های زیرین پکیج با نشتی آب مواجه خواهند شد. برای رفع این مشکل، باید اتصال معیوب شناسایی شده و تعویض گردد. ضمن اینکه توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، مراحل نصب و راه اندازی پکیج سامسونگ خود را توسط متخصصین مجرب این حوزه انجام دهید.

سوراخ شدن یا ترک خوردن مبدل ها

پکیج ها در دو نوع تک مبدله و چند مبدله ساخته شده اند. در پکیج تک مبدله گاها پیش می آید که به دلیل سوراخ شدن بدنه بیرونی مبدل، قطرات آب به بیرون دستگاه سرریز می کنند. سوراخ شدن یکی از مبدل ها در انواع چند مدله نیز یکی دیگر از دلایل نشتی آب پکیج به شمار می رود. تداوم این حالت می تواند منجر به تخلیه مدار گرمایش و افت فشار دستگاه شود؛ لذا توصیه می کنیم برای رفع هرچه سریع تر این مشکل و تعمیر یا تعویض مبدل ها، از تکنسین های مجرب حاضر در نمایندگی تعمیرات سامسونگ کمک بگیرید.

پاره شدن اتصالات درون دستگاه

یکی دیگر از مواردی که منجر به بروز مشکل نشتی آب پکیج می شود، پاره شدن لوله و اتصالات داخل دستگاه است. جالب است بدانید که برای انتقال آب در داخل پکیج و مبدل ها، لوله ها و اتصالاتی تعبیه شده اند که اغلب از جنس برنج هستند. در صورت خرابی اورینگ یا واشر بین این اتصالات به دلیل حرارت بالای پکیج، این اتصالات دچار پارگی می شوند. همچنین رسوب گرفتن این لوله ها هم می تواند منجر به سرریز شدن آب از دستگاه شود.

خراب شدن شیر تخلیه

شیر تخلیه یا همان شیر اطمینان، یک شیر کوچک است که زیر اتصالات پکیج و به منظور کنترل فشار داخلی دستگاه تعبیه شده است. این قطعه بخصوص در زمان هایی که به دلیل خرابی منبع انبساط و یا باز ماندن شیرپرکن دستگاه و یا هر دلیل دیگر بار پکیج افزایش پیدا می کند، کاربرد دارد.  این شیر گاهی به دلایلی همچون: فرسودگی و یا وارد شدن شوک گرمایی و یا ضربات غیر منتظره خراب می شود. در نتیجه بروز این اتفاق، شاهد نشتی آب پکیج خواهیم بود. سرویس پکیج توسط سرویس کاران نمایندگی رسمی سامسونگ می تواند این مشکل را برطرف کند.

نشتی آب از پمپ پکیج

نشتی آب از پمپ پکیج هم یکی از مشکلات این محصول است که در اثر بروز آن، آب دستگاه به خارج از آن سر ریز می شود. پمپ سیرکولاتور در داخل پکیج برای گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتور ها و یا لوله های 5 لایه کاربرد زیادی دارد. این پمپ ها اغلب مقاومت بالایی دارند ولی بعد از چند سال عموما دچار سوختگی می شوند که با اصلاح سیم کشی و یا تعویض پمپ، می توان مشکل آنها را برطرف نمود. توجه داشته باشید نشتی آب پکیج به هریک از دلایل ذکر شده که باشد، باید در اسرع وقت اقدام به ترمیم و رفع این مشکل نمایید. متخصصن ماهر ما در نمایندگی مجاز سامسونگ، با کیفیت ترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه داده و با تعمیر پکیج در منزل، هزینه های شما را کاهش می دهند.

نمایندگی رسمی سامسونگ

نمایندگی رسمی سامسونگ، مرکز معتبر و رسمی ارائه دهنده خدمات مربوط به محصولات این کمپانی به کاربران می باشد. این نمایندگی، در بخش های فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش فعالیت کرده و توانسته با به کارگیری متدهای نوین، اعتماد و رضایت کاربران را جلب نماید. فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش Samsung را می توان به عنوان مهم ترین سرویس های ارائه شده در این نمایندگی بر شمرد. همکاران ما تلاش می کنند که ضمن ارائه با کیفیت ترین خدمات، موجبات رضایت شما کاربران عزیز را فراهم نمایند. برای خرید یا تعمیر هریک از انواع لوازم خانگی، تلویزیون، ماشین های اداری، موبایل، تبلت، لپ تاپ، مانیتور و … سامسونگ، می توانید به نمایندگی رسمی سامسونگ در مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این نوشته