شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

سیاه شدن تصویر تلویزیون

از رایج ترین مشکلاتی که اغلب کاربران با آن مواجه می شوند سیاه شدن صفحه تلویزیون است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دلایل بروز این اختلال و همچنین نحوه رفع این مشکل آشنا کنیم. خرابی قطعه بک لایت که وظیفه تامین نور زمینه تلویزیون بر عهده آن است یکی از دلایلی است که سیاه شدن تصویر تلویزیون را به دنبال دارد. همچنین سوختن ال ای دی تلویزیون و آسیب دیدگی پیکسل ها از دیگر دلایلی است که منجر به روز این اختلال می شود. از عوامل تاثیر گذار در به وجود آمدن این اختلال می توان به زیاد بودن نور ال ای دی تلویزیون رو استفاده های مداوم و روشن ماندن این دستگاه اشاره کرد. در ادامه به بررسی مفصل تمامی دلایل مرتبط با سیاه شدن تصویر تلویزیون می پردازیم.

سیاه شدن تصویر تلویزیون

اصلی ترین علل سیاه شدن تلویزیون

  1. اختلال در پنل تلویزیون
  2. پیکسل سوختگی
  3. خرابی بک لایت تلویزیون

بررسی دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون

در این بخش به مرور چند نمونه از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون می پردازیم.

اختلال در پنل تلویزیون :

یکی از دلایل رایج اختلال در تصویر تلویزیون یا سیاه شدن تصویر خرابی پنل این دستگاه می باشد. این ایراد، می تواند ناشی از خرابی بخش ماژور یا لیکوئید پنل دستگاه باشد. پنل تلویزیون، قطعه ای است که طول عمر مشخصی دارد. این قطعه معمولا بر اثر استفاده های مداوم دچار آسیب شده و باعث نمایش لکه هایی مثل ابر در تلویزیون می شود. مرکز تعمیرات تلویزیون با بهره مندی از به روز ترین ترفند ها می تواند این مشکل را در مدت زمانی کوتاه تعمیر و ترمیم نماید.

سوختن پیکسل ها:

از دیگر دلایلی که سیاه شدن تصویر تلویزیون را در پی دارد سوختن پیکس های نمایشگر تلویزیون می باشد. به طور کلی هر پیکسل از ۳ عدد ساب برای تشکیل رنگ شاخته شده است. کنترل این پیکسل ها به صورت گروهی بوده و توسط ترانزیستورها صورت می گیرد. اگر در این بخش ها مشکلی به وجود بیاید، پیکسل خاموش می شود. در صورت بروز این اختلال به هیچ عنوان از راه کارهای سنتی مثل فشردن سوزن بر روی پیکسل های سوخته استفاده نکنید، زیرا نمایش تصاویر را با مشکل جدی تری مواجه کرده و در نتیجه هزینه های سنگین ترین برای تعمیر تلویزیون برای شما در پی خواهد داشت. 

طبق یک استاندارد جهانی، کمتر از ۳ پیکسل سوخته جزو گارانتی محسوب نمی شود و سرویس تعمیرات رایگان، فقط به پنل هایی با ۳ پیکسل سوخته و یا بیشتر تعلق می گیرد. با پیشرفت تکنولوژی این اختلال کمتر به چشم می خورد به طوری که در فناوری های OLED و SUHD این موارد بسیار کمتر است. روشن ماندن یک پیسکل و مشکل در فیلتر آن نیز از دیگر اختلالاتی است که نمایش تصاویر در تلویزیون را با مشکل رو به رو می کند. در صورتی که با اختلال روشن ماندن یک پیسکل و مشکل در فیلتر آن مواجه شدید لازم است برای تعویض این قطعه اقدام کنید. به یاد داشته باشید تعویض این قطعه تنها باید توسط نیروی مجرب و حرفه ای انجام شود.

این مقاله کاربردی را از قلم نیندازید: چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

اختلال در بک لایت :

از دیگر دلایلی که موجب سیاه شدن تصویر در تلویزیون می شود اختلال در بک لایت است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم نور تصویر در تلویزیون از بک لایت تامین می شود .به همین علت هرگونه آسیب دیدگی این بخش از تلویزیون خرابی های بسیاری را برای دستگاه از جمله سیاه شدن تصویر تلویزیون به وجود می آورد. اگر این بخش دچار مشکل شود، شاهد ایجاد لکه های تاریک و سیاه در صفحه نمایش این دستگاه خواهیم بود. 

به عبارت دیگر می توان گفت که خاموش شدن یک یا تعدادی از لامپ های موجود در این بخش، دلیل اصلی ایجاد لکه های سیاه است. جالب است بک لایت با نوری که در زمینه ایجاد میکند امکان نمایش تصاویر را در تلویزیون فراهم می کند. گاهی ممکن است پیش از قطع شدن کامل تصویر و سیاهی تصویر در تلویزیون با لامپ معیوب تلویزیون و یا خاموش و روشن شدن تصویر مواجه شوید. 

ذکر این نکته لازم است که با توجه به پخش شدن ولتاژ لامپ های معیوب بین لامپ های سالم، فشار بیشتری به آن ها وارد می شود و زمینه برای خرابی زودتر آن ها فراهم می شود؛ پس بهتر است در صورت بروز این مشکل در اولین فرصت به تعمیرکار مجرب و حرفه ای مراجعه کنید . متخصصان ما د ر واحد تعمیرات تلویزیون نیز با بهره مندی از مهارت و دانش های تعمیراتی به راحتی این اختلال تلویزیون را برطرف می کنند.

رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون

رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون در نمایندگی تعمیر تلویزیون توسط متخصصین نمایندگی تعمیر تلویزیون و با پیشرفته ترین تجهیزات انجام می شود. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی همراه با گارانتی می باشد. این گارانتی تضمینی است جهت تعمیرات تخصصی و بدون بازگشت در مرکز تعمیرات تلویزیون. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما مشکل به وجود آمده برای تلویزیون را مطرح کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. همچنین شما می توانید با ثبت درخواست سرویس در محل تلویزیون تعمیرات تلویزیون را در منزل و یا محل مورد نظر خود انجام دهید.

تعمیر تلویزیون در محل

همان طور که می دانید تلویزیون ها دارای ابعاد نسبتا بزرگی هستند و جا به جایی آن ها زمان بر و هزینه های بسیاری را برای شما در پی خواهد داشت، واحد تعمیرات تلویزیون به منظور رفاه بیشتر مشتریان، اقدام به راه اندازی خدمات سرویس در محل برای این محصول نموده است. جهت رفاه حال شما مشتریان گرامی، این مرکز، کادر فنی خود را به محل مورد نظر شما اعزام می کند. اعضای اعزامی به حل مورد نظر شما با بهره مندی از تخصص و مهارت های خود می توانند تمامی عیوب تلویزیون را برطرف کرده و با عیب یابی های دقیق تعمیرات را به درستی اعمال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید : دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

نمایندگی تعمیر تلویزیون

نمایندگی تعمیر تلویزیون با بهره مندی از متخصصان حرفه ای و کارشناسان مجرب می تواند انواع عیوب تلویزیون ها از جمله تعمیرات پنل تلویزیون، شکستگی پنل، تعمیر و تعویض بک لایت، تعمیرات بر دپاور تلویزیون و … را برطرف کند. دسترسی این واحد به انواع ابزارآلات سبب شده تا فرآیند تعمیرات در نمایندگی تعمیر تلویزیون با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. همچنین تعویض قطعات سوخته، معیوب و یا فرسوده با مدل های اورجینال انجام می شود. بهره مندی نمایندگی تعمیر تلویزیون از متخصصان حرفه ای و دسترسی به مدرن ترین ابزار آلات سبب شده تا فرآیند تعمیرات در این مجموعه با سرعت و کیفیت بالایی انجام شود.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *