شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ لنوو روشن نمی شود؟

شرایطی پیش می آید که قرار است کارهای بسیاری با لپ تاپ خود انجام دهید. لپ تاپ را روشن می کنید ولی لپ تاپ روشن نمی شود. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. درست است که کاربرد لپ تاپ ها بیشتر از دیگر کامپیوتر هاست ولی در مواقعی یکپارچه بودن آنها رفع مشکلات را برای کاربران و حتی تعمیرکاران سخت می کند.

وقتی دکمه پاور را می زنید و هیچ واکنشی مبنی بر روشن شدن لپ تاپ مشاهده نمی کنید، باید به فکر این باشید که مشکل را به زودی برطرف کنید تا اگر آسیب چندانی وارد نشده است به راحتی رفع گردد. چرا که برخی از آسیب ها با گذر زمان موجب صدمه زدن به دیگر بخش های لپ تاپ می شود.

روشن نشدن لپ تاپ لنوو

وقتی لپ تاپ روشن نمی شود چه باید کرد؟

مرحله اول: منبع تغذیه برق لپ تاپ را بررسی کنید

کلیه لپ تاپ ها از دو منبع انرژی تغذیه می کنند: برق یا باتری. در صورتی که شارژ باتری کم باشد، قدرت باتری ضعیف باشد یا حتی باتری به هر دلیل خراب باشد، لپ تاپ روشن نمی شود. در این حالت بهتر است ابتدا باتری و سپس لپ تاپ را بدون باتری تست کنید تا دلیل روشن نشدن لپ تاپ مشخص شود.

اگر به این طریق علت معلوم نشد این بار لپ تاپ را منبع تغذیه برق امتحان کنید. چرا که ممکن است مشکل از سیم برق یا رابط کاربری اتصال به برق و یا درگاه ورودی برق باشد. وقتی تمامی راه های مرتبط با منبع تغذیه انرژی لپ تاپ را چک کردید و علت را یافتید باید به برطرف کردن آن بیاندیشید.

مرحله دوم: موارد اساسی در کارکرد لپ تاپ را تست کنید

مواردی که در روشن نشدن لپ تاپ موثر است و می تواند تست شود عبارتند از:

چک کردن فن لپ تاپ، اطمینان از روشن بودن لپ تاپ، کنترل میزان روشنایی لپ تاپ، اتصال لپ تاپ به یک نمایشگر خارجی و تست صفحه نمایش، چک کردن قرارگیری صحیح باتری یا اتصال صحیح به منبع برق

اگر مطمئن هستید که تمامی موارد چک شده است ولی لپ تاپ روشن نمی شود پس باید بررسی و علت یابی شود تا نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

مرحله سوم: قطعاتی از لپ تاپ را که قابلیت تعویض دارند چک کنید

برخی از قطعات بر روی لپ تاپ نصب می شوند که قابل تعویض هستند و می توانند در روشن شدن لپ تاپ تاثیر بسزایی داشته باشند. این قطعات شامل هارد، رم، باتری و… هستند. چک کردن باتری قبلا توصیه شده است ولی برای چک کردن دیگر قطعات بهتر است لپ تاپ را باز کنید و جای گیری صحیح آنها را در محل خود چک کنید. اگر باز هم با کنترل همه این موارد لپ تاپ روشن نمی شود ، مشکل اساسی آن باید کنترل شود.

این مقاله را از دست ندهید: آموزش ریست کردن لپ تاپ لنوو

مرحله چهارم: از روش دیسک ریکاوری استفاده نمایید

مواقعی پیش می آید که سیتم عامل لپ تاپ در زمان بوت شدن متوقف می شود. در این حالت ممکن است به دلایل مختلف این امر اتفاق بیفتد که یا مشکل از هارد است و لود سیستم از روی هارد امکان پذیر نمی باشد و یا مشکل به نصب ناصحیح سیستم عامل مربوط است. در حالت دوم شما می توانید با استفاده از دی وی دی رایتر خود لپ تاپ یا درایو دی وی دی اکسترنال از روش boot from disc استفاده کنید.

مرحله آخر: هیچ یک از موارد گفته شده پاسخگو نمی باشد

ممکن است شما به عنوان کاربر لپ تاپ تمامی راه های گفته شده را چک کنید و هیچ یک از آنها مشکل شما را برطرف نکند. همچنان لپ تاپ روشن نمی شود و شما نگران این هستید که راهی برای حل آن ندارید. همه مشکلاتی که برای لپ تاپ پیش می آید مطمئنا راهی برای برطرف شدن نیز دارد. روشن نشدن لپ تاپ نیز از این موارد است.

در صورتی که هیچ یک از موارد ذکر شده پاسخگوی رفع مشکل شما نشد، بهترین راه مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز تعمیر لپ تاپ لنوو دستگاه های الکترونیکی است تا یک تعمیرکار ماهر لپ تاپ شما را بررسی و عیب یابی کند و به تعمیر آن بپردازد.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو که دارنده یکی از جایگاه های بالاترین سطح کیفی در تولید و عرضه دستگاه های الکترونیکی هوشمند می باشد از دو بخش فروش و خدمات پس از فروش تشکیل شده است. در بخش فروش انواع محصولات لنوو تامین کننده سلایق شماست و کارشناسان آماده راهنمایی و مشاوره در هنگام خرید هستند. در بخش خدمات پس از فروش نیز تمامی موارد مربوط به پشتیبانی از محصولات لنوو قابل دریافت است.

مرکز تعمیرات لنوو

مرکز تعمیرات لنوو با بهره مندی از برترین تکنسین ها و کارشناسان مشاور توانسته است جایگاه مناسبی را در بین مراکز تعمیراتی به خود اختصاص دهد. تمامی خدمات تعمیر و بازسازی و تعویض قطعات توسط حرفه ای ترین کارکنان انجام می گیرد. تعویض قطعات با قطعات اورجینال و با کیفیت صورت می گیرد. تعمیرات انواع محصولات لنوو در این مرکز پذیرفته می شود.

اخبار، اطلاعات و مقاله های مفید حوزه فناوری های جدید را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

5/5(1 امتیاز)