شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS

مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS‌ دقیقا به چه دلیلی اتفاق افتاده؟ در حالی که کاربرای گوشی ‌های iOS از تاریخ پنج شنبه 9 اسفند 97،   با اختلال سراسری در اپلکیشین‌ های ایرانی روبه رو شدن  و نمی تونن از اونها استفاده کنن، نظرهای زیادی درباره این موضوع مطرحه که دقیقا نمی دونیم باید به کدوم یکی توجه و اعتماد کنیم. 

ظاهرا خود اپل اعلام کرده که این اقدام برای محافظت از اطلاعات کاربراست.  به همین دلیل جایگاه متفاوت پلتفرم امنیتی اپل مانع از فعالیت اپ‌ها در قالب اکانت (اینترپرایز) شده. این در حالیه که عده ای معتقدند که چون اپل به واسطه تحریم ‌ها به ایرانیان خدمات نمیده، شرکت ‌های ایرانی مجبورن تحریم ها رو دور بزنن تا بتونن از قابلیت های آی او اس استفاده کن و حالا این دور زدن هم ممنوع و البته مسیرش بسته شده. 

پس از مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS‌ اپلیکیشن ‌هایی مثل آسان ‌پرداخت (آپ)، اسنپ، فون‌پی، سیب‌اپ و سایر اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت ایرانی روی گوشی ‌های آیفون اپل باز نمیشن و بسیاری از کاربرا نمی تونن کارهای روزمره‌ی خودشون رو انجام بدن. کاربرا با پیغام زیر روبه رو میشن:

Unable to verify APP

An internet connection is required to verify trust of the developer ” iPhone distribution: TIMES SQUARE (L.L.C).

This app will not be available until verified

مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS

موضع اپلیکیشن‌های ایرانی در برابر این اقدام اپل

با مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS‌ بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی اعلام کردن که در حال مذاکره برای رفع این مشکل با اپل هستن. همچنین اعلام کردن تا زمان رفع این مشکل کاربرا می‌تونن از نسخه‌ وب ‌اپلیکیشن این اپلیکیشن‌ ها استفاده کنن. امسال و در نزدیکی عید نوروز در حالی این اتفاق افتاده که سال گذشته هم تعدادی از اپ های ایرانی  به یکباره از فروشگاه اپ‌استور حذف شده بودن.

دلیل مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS‌

ظاهرا بعد از اینکه درباره این اتفاق بررسی های لازم انجام شد، مسئولان اینطور اعلام کردن که جلوگیری اپل از نصب اپلیکیشن ‌های متفرقه به‌واسطه پروفایل ‌های شرکتی با تحریم ‌های آمریکا علیه ایران ارتباطی نداره و فقط باید مجوزهای رسمی برای انتشار یه اپ توی یه استور وجود داشته باشه. موردی که همون ابتدا خیلی از مدیران اپ های ایرانی به اون اشاره کردن. به طور کلی اپل خودش رو مسئول حفاظت از حریم شخصی کاربرا می‌دونه؛ به همین دلیل انتشار هر اپلیکیشنی در استور به ‌صورت رسمی باید بعد از طی کردن مراحل خاصی باشه.

کدام اپ ها در آیفون از کار افتادن ؟

با مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS‌ اپلیکیشن ‌های خدماتی مثل اسنپ، اسنپ مارکت، اسنپ فود، دیجی‌کالا، فیدیبو، تپسی، آپ و .. و اپلیکیش بانک‌ هایی مثل ملت و … کاملا یه دفعه از کار افتادن. سایت سیب اپ که بعد از موج اول تحریم اپلیکیشن ‌های ایرانی تونسته بود با گرفتن مجوزهای جدید مسیر جدیدی برای کار اپلیکیشن‌ها روی دستگاه های آی او اس کاربرا ایجاد کنه هم از کار افتاد. به این ترتیب تمام شرکت هایی که از مجور سیب اپ استفاده می کردن هم عملا بی استفاده شدن.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : نحوه ی پیدا کردن آیفون گمشده یا دزدیده شده

مدیران اپ های ایرانی چه راه حل هایی رو پیشنهاد دادن؟

بعد از مسدود شدن اپلیکیشن های ایرانی در iOS‌ ، مدیرای بعضی از اپ های ایرانی مثل اسنپ از کاربرا خواستن که از نسخه وب اپلیکیشن استفاده کنن. تپسی از کاربرا خواست با حذف از نسخه موجود در سایت برای نصب اپلیکیشن آی او اس استفاده کنن. بعضی ها هم راه حلی نداشتن و راه حلی ندادن. مثل اپ آسان پرداخت (آپ) که در توییتی نوشت که مشغول بررسی این موضوعه. 

در این بین بانک ملت با ارسال پیامکی به مشتری هاش از اونها خواسته با حذف اپلیکیشن آی او اس اون رو دوباره از روی سایت این شرکت نصب کنن. مدیر عامل گپ هم با انتشار توییتی از مسدود شدن اپلیکیشن آی او اس گپ خبر داد و متن مجوز اداره خزانه‌ داری آمریکا رو انتشار داد و نوشت که “ما مجوز اداره خزانه‌ داری آمریکا را داشتیم، اما اپل ما را بست؛ در حال بررسی راه ‌های دیگری هستیم.

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگی مجاز اپل با تمام مشکلات و مسائلی که ایران با اونها مواجهه، در کنار همه کاربراست تا بتونه به اونها کمک کنه. این نمایندگی همیشه تلاش کرده تا صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کاربرای اپل توی ایران رو برطرف کنه. پس اگه دنبال یه مرکز معتبر می گردین که بتونین خیلی راحت بهش اعتماد کنین و ازش خدمات دریافت کنین، هیچ جایی رو بهتر از نمایندگی مجاز اپل پیدا نمی کنین. همین حالا تماس بگیرین.

امتیاز شما به این نوشته