شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

نصب ویندوز در مک بوک

شاید نصب ویندوز در مک بوک کمی عجیب و غیر ممکن به نظر برسد؛ اما باید بدانید که به لطف برخی از قابلیت های جدید لپ تاپ اپل، امکان انجام این کار برای کاربران فراهم شده است. قابلیتی تحت عنوان Boot Camp در سیستم عامل مک وجود دارد که می توانید استفاده از آن، ویندوز را نیز در کنار macOS در لپ تاپ خود نصب نمایید. به این ترتیب شما خواهید توانست در لپ تاپ اپل خود، به صورت هم زمان از سیستم عامل های مکینتاش و ویندوز استفاده نمایید. نکته جالب اینجا است کهBoot Camp  ویندوز را در حالت پیکربندی دوال بوت نصب می ‎کند؛ به این معنا که هر دو سیستم عامل به صورت مستقل و جداگانه نصب خواهند شد. شما هر بار تنها می‎ توانید از یک سیستم عامل استفاده کنید، با این مزیت که تمام قدرت کامپیوتر در دو سیستم عامل به طور یکسان در اختیار شما خواهد بود. در ادامه این مطلب، شما کاربران عزیز اپل زون را با روش ها و نکاتی در مورد نصب ویندوز در مک بوک آشنا خواهیم کرد.

مراحل نصب ویندوز در مک بوک

برای نصب ویندوز در مک بوک ، باید مراحل زیر را طی کنید:

1- پیش از شروع فرایند، حتما از اطلاعات موجود در هارد مک بوک خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار باعث می شود که مراحل نصب ویندوز و پارتیشن بندی را با اطمینان خاطر انجام دهید.

2- با فشار دادن کلیدهای  Command+Space، عبارت Boot Camp را تایپ کرده و اینتر کنید؛ به این ترتیب برنامه Command+Space باز خواهد شد.

3- Boot Camp Assistant شما را برای پارتيشن کردن، دانلود درايورها و شروع نصب هدایت می‎ کند.

4- در چهارمین مرحله نصب ویندوز در macbook ، روی دکمه Continue کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می‎شود فایل ISO که قصد استفاده از آن را دارید و اندازه پارتيشن ویندوز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

5- پس از طی کردن مراحل ذکر شده، روی دکمه Install کلیک کنید تا Boot Camp دانلود درایورها که Windows support software  نام دارد را شروع کند.

6- اینستالر را در این پارتيشن کپی کنید و درایورها را در آنجا قرار دهید تا بعد از نصب اجرا شوند.

7- در نهایت، لپ تاپ apple مورد نظر ریبوت شده و فرآیند نصب ویندوز در مک بوک به صورت استاندارد انجام خواهد شد.

نسخه قابل اجرای ویندوز در مک بوک

یکی از سوالاتی که در مورد فرایند نصب ویندوز در مک بوک برای کاربران مطرح می شود، این است که کدام یک از نسخه های ویندوز قابلیت اجرا در این محصول را دارند؟ این مساله به عواملی متعددی بستگی دارد که یکی از آنها، مدل لپ تاپ اپل مورد استفاده شما می باشد. باید بدانید که آخرین مدل های لپ تاپ اپل، تنها قابلیت پشتیبانی از ویندوز 10 را دارند و از نسخه های دیگر پشتیبانی نمی کنند. این در حالی است که مک بوک های قدیمی تر، قادر به اجرای کامل و بی نقص همه نسخه ویندوز می باشند. پشتیبانی می‎کنند و بعضی مدلهای قدیمی‎تر مک نیز تنها با نسخه‎های قدیمی‎تر ویندوز کار می‎کنند.‎ ویندوز 10 توسط اکثر مدل های مک 2012 و بعد از آن پشتیبانی می ‎شود. برای نصب ویندوز 8.1 در مک بوک ، باید از مدل های مک بین 2010 و 2016 به استثنای چند مورد پشتیبانی استفاده کنید. ویندوز 7 در حالت کلی تنها توسط مدل های مک ساخته شده در 2014 و قبل از آن پشتیبانی می ‎شود و شما برای اجرای ویندوز ویستا و اکس پی به کامپیوترهای مک قدیمی ‎تر از این نیاز خواهید داشت.

نکاتی در مورد نصب ویندوز در لپ تاپ اپل

نکته بسیار مهمی که در مورد نصب ویندوز در مک بوک باید به یاد داشته باشید این است که برای این کار ، تنها می توانید از نسخه 64 بیتی این سیستم عامل استفاده کنید و نسخه نصبی باید غیر Enterprise باشد. همچنین توجه داشته باشید که برای نصب ویندوز شما به یک فایل ISO قابل نصب احتیاج دارید. اگر از قبل یک product key را در اختیار دارید، می ‎توانید یک نسخه از فایل نصب ویندوز را به طور قانونی از سایت مایکروسافت دانلود كنيد، هر چند طبق گفته کارشناسان تعمیرات لپ تاپ، برای اجرای ویندوز 10 به product key نیازی ندارید. اگر قصد دارید ویندوز 7 را نصب کنید، به یک درایو USB حداقل 16 گیگابایت برای اینستالر و درایورها نیز نیاز خواهید داشت. همچنین اگر قصد نصب ویندوز 8.1 و ویندوز 10 در مک بوک خود را دارید، نیاز به درايو اکسترنال نخواهید داشت.

نمایندگی اپل در کرج

نمایندگی اپل در کرج ، به منظور تامین رفاه و آسایش کاربران استان البرز راه اندازی شده است. برای کاربران محصولات اپل اهمیت بسیاری دارد که خدمات و سرویس های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر دریافت کرده و از صحت و کیفیت این خدمات اطمینان کامل داشته باشند. این نمایندگی حاشیه امنیت لازم را برای کاربران فراهم نموده و با خدمات با کیفیت خود، رضایت آنها را جلب نموده است. نمایندگی اپل ، در زمینه فروش و تعمیر انواع مدل های آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، مک بوک و … فعالیت کرده و ضمن عرضه این محصولات به صورت اورجینال، تعمیرات آنها را نیز در سطح تخصصی انجام می دهد. برای دریافت تخصصی ترین خدمات و سرویس ها در حوزه های فروش و تعمیر محصولات apple ، می توانید روی تخصص و مهارت همکاران ما در نمایندگی اپل در کرج حساب کنید.

امتیاز شما به این نوشته