شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

نصب کولر گازی سامسونگ

نصب کولر گازی سامسونگ از سرویس های اولیه پس از خرید این دستگاه است. نصب کولر گازی به صورت ایستاده و دیواری انجام می شود. بستگی به نوع و مدل کولر گازی دارد. در هنگام نصب کولر گازی سامسونگ باید نکات و اصول اصلی و کلیدی را برای حفظ کیفیت کولر گازی سامسونگ رعایت کنیم.

کولر های گازی ایستاده همواره مسیر نصب و راه اندازی ساده تری دارند و این اسپلیت ها و کولر های گازی دیواری هستند که باید مسیر نسبتا پیچیده ای را طی کنند تا بتوان از آنها استفاده کرد. کولر های گازی دیواری یا اسپلیت ها به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شوند که یکی در داخل محیط و دیگری در خارج از محیط(موتور یا کمپرسور) نصب می شود.

این مدل از کولر های گازی سامسونگ فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط  لازم دارند.

در نصب کولر گازی سامسونگ چه نکاتی اهمیت دارد؟

در نصب کولر گازی سامسونگ (دیواری) باید برای نصب یونیت خارجی و داخلی فضای مناسب را در نظر بگیریم. هر کدام از این یونیت ها باید مسیر نصب و راه اندازی را به طور جداگانه طی کنند. بخش بیرونی کولر گازی سامسونگ(دیواری) که حاوی کندانسور و منبع گاز فرئون است، باید در پشت بام یا بالکن محل مورد نظر نصب شود.

در نصب کولر گازی سامسونگ محل قرارگیری یونیت ها نیز در دشواری یا راحتی طی کردن مسیر نصب موثر هستند و معمولا در اجرت نصب تاثیر مستقیم می گذارند. قدرت و ظرفیت کولر گازی در نصب کولر گازی سامسونگ تاثیر گذار است. برای نصب معمولا به ملزوماتی نیاز است که از جانب نصاب کولر گازی تهیه می شود و روی هزینه ها تاثیر می گذارد. داکت کشی و شارژ تکمیلی کولر نیز در نصب کولر گازی سامسونگ مد نظر قرار می گیرد.

راهنمای نصب کولر گازی سامسونگ

 در نصب کولر گازی سامسونگ  به نویز ها توجه کنید

پنل داخلی کولر گازی را حداقل ۱ متر دورتر از آنتن، برق یا خطوط اتصالی که برای تلویزیون، رادیو، سیستم امنیت منزل، آیفون و تلفن استفاده شده است، نصب کنید. نویز الکتریکی این منابع می تواند مشکلاتی را در کارکرد عادی کولر گازی سامسونگ ایجاد کند. با مطالعه دقیق این بخش ممکن است برای نصب کولر گازی سامسونگ به نصاب نیاز نداشته باشید.

نصب یونیت داخلی کولر گازی سامسونگ

انتخاب مکان مناسب و بدون مانع در محل مورد نظر اولین گام برای نصب کولر گازی سامسونگ(دیواری) است. این مکان باید دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما باشد. دیوار به اندازه کافی محکم باشد و بتواند وزن یونیت داخلی کولر گازی سامسونگ را تحمل کند. گاهی می توانید از یک فریم چوب برای زیبایی بیشتر و پشتیبانی امن استفاده کنید.

پنل داخلی کولر گازی سامسونگ به حداقل ۱۵ سانتی متر فضای باز در اطراف، بالا و دو طرف خود نیاز دارد و این واحد باید حداقل ۲٫۱۳ متر بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد .

تعیین محل دقیق نصب کولر گازی سامسونگ

اکنون صفحه نصب را بر روی دیوار به طور کامل محکم کنید؛ پایه نصب را بر روی دیواری که می خواهید پنل داخلی را بر روی آن نصب کنید، نگه دارید. برای اطمینان از صاف بودن این پایه از تراز استفاده کنید. با استفاده از مته در نقاط مناسب برای نصب پایه سوراخ های لازم را در دیوار ایجاد کنید؛ در داخل سوراخ ها رول پلاک گذاشته و صفحه پایه نصب را با پیچ به دیوار محکم کنید

 به تناسب لوله کولر گازی یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید؛ بهترین نقطه برای ایجاد سوراخ به بیرون را در فضای خالی داکت پیدا کنید. در این مرحله از نصب کولر گازی سامسونگ باید فاصله و طول مورد نیاز لوله برای رسیدن به واحد خارجی را نیز در نظر بگیرید.

یک سوراخ با قطر ۷٫۵ سانتی متر بر روی دیوار ایجاد کنید. برای اطمینان از تخلیه مناسب، لوله باید شیب رو به پایین به سمت خارج داشته باشد؛ اکنون یک فلنج انعطاف پذیر را داخل سوراخ قرار دهید

بررسی اتصالات الکتریکی در نصب کولر گازی سامسونگ

اتصالات الکتریکی را متصل کنید

پنل جلویی واحد داخلی و کاور کولر گازی سامسونگ را بردارید؛ چک کنید که کابل های برق به پایانه های پیچ متصل شده و  با نمودار هایی که با کولرگازی سامسونگ عرضه می شوند، مطابقت داشته باشند

یونیت خارجی (کندانسور) کولر گازی سامسونگ را نصب کنید

مکان مناسبی برای نصب یونیت خارجی انتخاب کنید؛ مکانی که کم رفت و آمد، دور از گرما و دور از گرد و غبار باشد. یونیت داخلی برای اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب به ۱۲″ فضا در اطراف خود نیاز دارد. اکنون برای نصب کولر گازی سامسونگ  یک سطح بتنی برروی زمین درست کرده و از تراز بودن و مسطح بودن آن مطمئن شوید.

این سکو باید به اندازه کافی بلند باشد. کندانسور بیرونی را بر روی سکو قرار دهید. از زیرسازی لاستیکی برای زیر کندانسور استفاده کنید تا لرزش آن را به حداقل برسانید. چک کنید که هیچ گونه آنتن رادیو یا تلویزیون در فاصله ۳ متری کندانسور بیرونی به علت نویز وجود نداشته باشد

لوله ها را متصل کنید

لوله کشی را از واحد داخلی به سمت سوراخ حفر شده در دیوار اجرا کنید. برای اطمینان از کارکرد خوب دستگاه خم شدگی ها را تا جایی که می توانید کاهش دهید. یک لوله پی وی سی به طول ۶ میلیمتر، کوتاه تر از طول بین سطوح داخلی و خارجی دیوار، برش دهید. درپوش لوله را در انتهای داخلی لوله پی وی سی قرار داده و لوله را در داخل سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید.

لوله های مسی، کابل برق و لوله تخلیه را با استفاده از چسب برق به هم متصل کنید. برای اطمینان از جریان آزاد آب، لوله تخلیه را در پایین قرار دهید. با استفاده از دو آچار لوله را محکم به واحد داخلی متصل و سفت کنید. اکنون در ادامه نصب کولر گازی سامسونگ  لوله تخلیه آب را به پایه واحد داخلی کولر گازی وصل کنید و لوله ها و کابل های متصل را از طریق سوراخ ایجاد شده در دیوار هدایت کنید.

مطمئن شوید که لوله تخلیه آب در مکان مناسب تخلیه می شوند. اکنون یونیت داخلی را فشار دهید و بر روی پایه نصب محکم کنید.

تکمیل مراحل نصب کولر گازی سامسونگ  و راه اندازی

هوا و رطوبت را از مدار خنک کننده وارد کنید؛ درپوش ها را از دریچه های دو طرفه و سه طرفه و از پورت سرویس بردارید؛ یک لوله پمپ خلا را به پورت سرویس وصل کنید؛ پمپ خلا را روشن می کنید تا به خلا مطلق ۱۰ میلی متر جیوه برسد. اکنون پیچ تنظیم فشار پایین را بسته و خلا را خاموش کنید؛ تمام شیرها و اتصالات را برای نشت تست کنید؛ پمپ خلا را قطع کرده و پورت خدمات و دریچه ها را جایگزین کنید

اکنون برای تکمیل نصب کولر گازی سامسونگ مفصل لوله را با پوشش عایق و نوار عایق کاملا بپوشانید؛ لوله را با گیره به دیوار محکم کنید و سوراخ ایجاد شده بر روی دیوار را با استفاده از فوم پلی اورتان کامل ببندید

سیم برق را وصل کنید  و کاور آن را بردارید

به نمودار سیم کشی کولر گازی سامسونگ توجه کنید و مطمئن شوید که کابل های برق همانگونه که نمودار نشان می دهد به هم وصل شده باشند. پیروی از این دستور العمل بسیار مهم است. اکنون کابل ها را با گیره کابل محکم ببندید و پوشش آنها را جایگزین کنید؛ لوله ها را بر روی واحد بیرونی به گونه ای محکم کنید که خطر از جا در آمدن نداشته باشند .

تعمیر کولر گازی سامسونگ

کولر گازی یکی از محصولات در حوزه لوازم خانگی کمپانی سامسونگ است. این محصول از این برند طرفداران بسیاری در ایران دارد که هر کاربر به تناسب شرایط جوی که در آن زندگی می کند، مدلی خاص از آن را انتخاب می کند. استفاده از کولر گازی در عصر حاضر بسیار رایج شده است.

این محصول در ایده آل ترین شرایط بدون هیچ اختلال و ایرادی نیاز به سرویس دوره ای دارد تا سلامت آن حفظ شود. در مرکز تعمیر کولر گازی سامسونگ صفر تا صد خدمات مربوط به این محصول را با بهترین و بالاترین کیفیت دریافت کنید.

واحد های تعمیرات سامسونگ

کمپانی سامسونگ در صنایع مختلفی از تکنولوژی های الکترونیکی و دیجیتالی فعالیت دارد. لذا تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا هر یک از محصولات سامسونگ در هر حوزه ای را در واحد های تعمیرات سامسونگ پوشش دهیم. لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات اداری و دفتری و دیوایس های هوشمند تقسیم بندی کاملی از حوزه فعالیت کمپانی سامسونگ است که هر کدام زیر مجموعه های مربوط به خود را دارند.

برای تعمیر و عیب یابی و ترمیم هر یک از محصولات سامسونگ از تعمیرگاهی جداگانه، اختصاصی و تخصصی استفاده می کنیم. ابزار و تجهیزاتی برتر و مدرن را در اختیار تعمیرکاران قرار داده ایم و آرشیوی مجهز از قطعات جانبی نیز در هر بخش فراهم کرده ایم تا مسیر تعمیر، ترمیم و عیب یابی و تعویض بدون مانع و مشکل طی شود.

نمایندگی سامسونگ

در نمایندگی سامسونگ می توانید همه محصولات این کمپانی را از مبادی رسمی و قانونی تهیه کنید. این نمایندگی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش به صورت گسترده و وسیع فعالیت می کند. تمامی مسیر های قانونی را برای واردات کالا طی می کند، به همین دلیل به راحتی می تواند خدمات پس از فروش اصل و شرکتی به کاربران خود ارائه دهد.

در این نمایندگی می توانید از امکانات و تسهیلات جانبی و ایده الی بهره مند شوید که به طور کلی خرید شما را بیمه می کند. نمایندگی سامسونگ در اولین گام با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی کمک می کند تا کاربر با در نظر گرفتن فاکتور های اساسی در خرید، انتخاب و خریدی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشد. تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی سامسونگ را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

امتیاز شما به این نوشته