شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

نکات کاربردی تمیز کردن مک بوک

تمیز کردن مک بوک فرایندی است که همه کاربران این دستگاه باید با مراحل و نحوه انجام آن آشنایی داشته باشند. لپ تاپ دستگاهی است که همواره در معرض آلودگی هایی همچون گرد و خاک، پرز و … قرار دارد. نفوذ و انباشته شدن این آلودگی ها در قطعات و منافذ لپ تاپ می تواند زمینه را برای بروز مشکلات جدی در قطعات آن فراهم سازد.  حتی ممکن است در اثر بروز این اتفاق، قطعات لپ تاپ بسوزند و به این ترتیب، هزینه گزافی روی دست شما بگذارند.

به همین منظور لازم است که برای پیشگیری ازبروز چنین مشکلاتی، به صورت منظم مک بوک و قطعات آن را تمیز کنید. البته این فرایند باید با رعایت نکاتی انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است کاربران به صورت ناخواسته موجب ایجاد آسیب هایی در لپ تاپ و قطعات آن شوند. برای آشنایی با ترفندها و روش های تمیز کردن مک بوک ، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیر مک بوک ارائه شده است ، توجه کنید.

نکات کاربردی تمیز کردن مک بوک

قطعاتی که باید تمیز شوند کدام اند؟

تمیز کردن مک بوک در واقع شامل کلیه بخش ها و قطعات این دستگاه می شود. تمیز کردن قطعات و بخش های داخلی این دستگاه نیاز به باز کردن آن دارد و این کار باید حتما توسط تکنسین های تعمیر لپ تاپ انجام شود. اما شما به راحتی می توانید بخش های بیرونی و در دسترس مک بوک را تمیز کرده و از انباشته شدن آلودگی در این بخش ها جلوگیری به عمل آورید.

محفظه نگهدارنده مک بوک، یعنی قاب روی کیبورد، قاب دور نمایشگر، بخش زیرین و بخش پشتی این دستگاه، جزء مهم ترین بخش های بیرونی هستند که نیاز به تمیز کردن دارند.صفحه کلید، نمایشگر، دریچه های خروج هوا و پورت ها و سوکت ها نیز دیگر قطعاتی هستند که باید در فرایند تمیز کردن مک بوک مورد توجه قرار بگیرند.

ابزار تمیز کردن لپ تاپ apple

برای تمیز کردن لپ تاپ اپل نیاز به ابزار و تجهیزات چندان پیشرفته ای نیست و نیاز نیست هزینه چندانی برای این منظور بپردازید. یک دستمال نرم و لطیف، برس یا مسواک نرم، الکل صنعتی، محلول پاک کننده نمایشگر، آب مقطر یا تصفیه شده و دستگاه فشرده کننده هوا تمامی تجهیزاتی هستند که برای تمیز کردن مک بوک به آنها نیاز دارید. هریک از این ابزار برای پاکسازی یکی از بخش های لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرند؛ به عنوان مثال دستگاه فشرده سازی هوا ابزاری است که با استفاده از آن می توانید صفحه کلید را تمیز کنید. در ادامه به بررسی مراحل این فرایند خواهیم پرداخت.

مراحل تمیز کردن مک بوک

شاید به نظر برسد که تمیز کردن مک بوک امری ساده است و نیاز به فرایند خاصی نیست. اما باید توجه داشته باشید که اگر از مواد پاک کننده نامناسب و یا روش نامناسبی استفاده ننمایید ممکن است آسیب های جدی به مک بوک تان وارد شود. برای تمیز کردن مک بوک باید مراحل زیر را طی کنید:

مقدمات تمیز کردن مک بوک را فراهم کنید

  • قبل از انجام هر کاری، لپ تاپ اپل خود را خاموش کنید.
  • تمامی سیم ها و اتصالات لپ تاپ را جدا کنید.
  • درب مک بوک را ببندید. (نمایشگر را روی صفحه کلید خم کنید)
  • با استفاده از یک دستمال نرم، گرد و خاک و آلودگی های سطح بیرونی لپ تاپ را تمیز کنید.
  • مقداری الکل صنعتی و آب مقطر را با هم ترکیب کنید.
  • محلول فوق را در یک ظرف اسپری بریزید.
تمیز کردن مک بوک

مرحله دوم روش صحیح تمیز کردن مک بوک

  • محلول را روی بدنه مک بوک بپاشید و با استفاده از یک دستمال نرم و لطیف، بدنه را تمیز کنید.
  • درب لپ تاپ را باز کنید.
  • با یک دستمال خشک، سطح نمایشگر و کیبورد را تمیز کنید.
  • با استفاده از اسپری هوای فشرده، فضای زیری کلیدهای کیبورد را تمیز کنید. (دقت کنید فضای بین کلیدها به خوبی تمیز شود.)
  • پورت ها و دریچه های خروج هوا را نیز با اسپری هوای فشرده تمیز کنید.

نکات مهم در پاکسازی macbook

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، برای تمیز کردن مک بوک باید به چند نکته مهم و اساسی توجه کنید. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه، استفاده کردن از دستمال های نرم و استاندارد برای تمیز کردن پورت ها و ال سی دی می باشد. همکاران ما در بخش تعمیرات اپل به کاربران توصیه می کنند که به هیچ عنوان از دستمال کاغذی برای این منظور استفاده نکنند.

به ویژه برای تمیز کردن بخش هایی همچون هواکش و کیبورد، استفاده از دستمال کاغذی موجب بیشتر شدن پرزهای دستگاه می گردد. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ، می تواند منشأ بروز آسیب های جدی در این قطعه باشد. لذا به هیچ عنوان در مراحل تمیز کردن مک بوک از این محلول استفاده نکنید.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل ، مرکزی رسمی برای ارائه ی خدمات حوزه ی فروش و تعمیر کلیه ی محصولات این کمپانی به کاربران می باشد. این مرکز، با به خدمت گرفتن کارشناسان مجرب فروش و نیز تعمیرکاران حرفه ای، توانسته خدمات با کیفیتی را در طول سالها فعالیت به کاربران خود ارائه دهد. کاربران گرامی در صورت تماس با هریک از واحدهای نمایندگی apple، راهنمایی لازم را در جهت رفع نیاز و مشکل خود دریافت خواهند نمود. در این مرکز، در ازای کلیه ی خدمات ارائه شده به کاربران ضمانت نامه ای ارائه می گردد که ضامن صحت این خدمات می باشد.

[us_carousel columns=”4″ items_quantity=”6″ items_layout=”portfolio_2″ carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa” overriding_link=”post”]
4.5/5(2 امتیاز)