شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

هنگ کردن تبلت لنوو

هنگ کردن تبلت لنوو، یکی از مشکلاتی است که ممکن است در تبلت های لنوو و البته سایر تبلت های مورد استفاده اتفاق بیفتد. اگر از کاربران دستگاه‌های تبلت لنوو باشید، حتما با ما هم‌عقیده‌اید که این اتفاق تا چه اندازه می‌تواند دردسرساز باشد. در صورت هنگ کردن تبلت لنوو، دستگاه عملاً از کار افتاده و امکان دسترسی به هیچ یک از بخش‌های دستگاه وجود نخواهد داشت. خوشبختانه مشکل هنگ کردن تبلت Lenovo در بیشتر مواقع با اندک دستکاری قابل رفع است و انجماد این دستگاه پایدار نخواهد بود.

تلاش ما در این مقاله ارائه برخی راهکارهای ساده و البته کارآمد جهت رفع مشکل هنگ کردن تبلت لنوو است. (راهکارهای پیشنهادی، خاص این برند از تبلت نیست و می توان از آنها برای رفع مشکل هنگ کردن سایر تبلت‌های اندرویدی استفاده کرد. توصیه می‌شود پیش از اِعمال روش های زیر با مرکز تعمیرات تبلت تماس گرفته و از راهنمایی هایی کارشناسان حاضر در این مرکز استفاده نمایید.

رفع مشکل هنگ کردن تبلت لنوو

حذف یا متوقف کردن نرم افزار مشکل ساز

در غالب موارد آنچه که سبب هنگ کردن تبلت لنوو میگردد، باز بودن و اجرا گشتن یک نرم افزار است که فشار بالایی را به پردازنده دستگاه وارد می سازد. بنابراین جهت رفع این مشکل کافی است تا نرم افزار مورد نظر را یافته و آن را حذف یا متوقف کرد. برای این کار در تبلت های لنوو که سیستم انها اندرویدی است دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به بخش Settings مراجعه کنید.
  • در ادامه روی Apps فشار داده و به تب Running بروید. نرم افزاری را که قصد دارید بسته شود، انتخاب کرده و روی Stop فشار دهید.
  • (اگر نرم افزار موردنظرتان را در فهرست مشاهده نمی کنید، روی Show Cached Processes در بالا سمت راست صفحه فشار داده و نرم افزار موردنظر را جستجو کنید)
هنگ کردن تبلت لنوو
رفع مشکل هنگ کردن تبلت lenovo

ری استارت کردن تبلت لنوو

راهکار دوم پیشنهادی ما جهت رفع مشکل هنگ کردن تبلت لنوو ری استارت کردن دستگاه است. این راهکار را زمانی به کار ببرید که به اصطلاح، میزان هنگ دستگاه بسیار بالاست و اجازه دسترسی به هیچ بخشی را به شما نمی دهد. به عبارتی دیگر مشکل انجماد تبلت به اندازه‌ای جدی است که نمی توانید هیچ ابزاری را برای بستن اجباری نرم افزار مشکل ساز، اجرا کنید. برای ری استارت کردن دستگاه اندرویدی لنوو دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • کلید Sleep را فشار داده و نگه دارید تا صفحه تائید خاموش کردن دستگاه به نمایش درآید.
  • با فشار Power Off دستگاه را خاموش کنید.
  • در ادامه برای روشن کردن مجدد آن روی کلید Sleep فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید.
ری استارت کردن تبلت لنوو

ری‌استارت دستگاه با استفاده از دکمه‌های Sleep و volume up

راهکار سوم پیشنهادی ما جهت رفع مشکل هنگ کردن تبلت لنوو در واقع همان راه‌حل پیشنهادی در بخش فوق است؛ با این تفاوت که این روش در مورد دستگاههایی اجرا می شود که به دلیل هنگ شدید، نمی توان آنها را با روش فوق خاموش و روشن ساخت. برای ری استارت کردن چنین دستگاه هایی روش ذیل را به کار ببرید:

در بیشتر دستگاه های اندرویدی می توانید با فشار همزمان کلیدهای Sleep و volume up (کلید زیاد کردن بلندی صدا) دستگاه را خاموش کرده و با فشار مجدد کلید Sleep / Power دستگاه را روشن کنید. به خاطر داشته باشید که اگر کلید زیاد کردن صدا عمل نکرد، می توانید کلید کم کردن صدا را آزمایش کنید. (در صورتی که این روش نیز اجرایی نشد می بایست جهت یادگیری روش راه اندازی مجدد دستگاه تان به دفترچه راهنمای تبلت خود مراجعه نمایید.)

بازگشت به تنظیمات کارخانه تبلت lenovo

روش دیگر موجود جهت رفع مشکل هنگ کردن تبلت لنوو، ریست فکتوری تبلت و بازگرداندن تنظیمات آن به تنظیمات اولیه و کارخانه‌ای است. این روش مناسب برای دستگاه‌هایی است که هنگ کردن آنها، در فواصل زمانی متفاوت و به کررات اتفاق می افتد. در صورتی که مشکل هنگ کردن تبلت لنوو با ری استارت ساده مرتفع نمی گردد پیشنهاد ما بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه است. (توجه داشته باشید که با این روش برخی از اطلاعات موجود در دستگاه حذف شده و از دست خواهند رفت). برای بازگشت به تنظیمات کارخانه ای و رفع مشکل هنگ کردن تبلت لنوو دستورالعمل زیر را پیاده سازید:

  • به بخش Settings دستگاه مراجعه نمایید.
  • گزینه Backup and Reset را پیدا کنید.
  • گزینه Factory data reset را یافته و آن را فشار دهید.
  • در ادامه پس از نمایش هشدار تائید انجام عملیات و تائید آن از سوی شما همه تنظیمات به حالت اولیه بازنشانی شده و دستگاه شما همچون روز اول قابل استفاده است.
بازگشت به تنظیمات کارخانه تبلت لنوو

تعمیرات لنوو

مرکز تعمیرات لنوو با همکاری تیمی از زبده ترین و کاربلدترین مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار، در طول سال‌های اخیر توانسته است بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه بهسازی و تعمیر، به مشتریان و مشترکان لنوو ارائه دارد. چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار برخورداری از به‌روزترین تجهیزات تعمیر، سبب گشته تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات لنوو گردند.

در حوزه تعمیرات لنوو تمرکز عمده‌ی متخصصان این واحد بر تعمیر و ترمیم محصولات معیوبی است که به هر دلیل دچار اختلال در عملکرد گشته‌اند و کیفیت نخستین خویش را از دست داده اند؛ دارندگان چنین دستگاه هایی می توانند با حضور در مرکز تعمیرات لنوو شاهد رفع تمامی اشکالات ایجاد شده در دستگاه های خویش باشند به نحوی که امکان بازگشت این عیوب به حداقل میزان ممکن رسیده باشد. جهت بهره‌مندی از خدمات ارائه شده در نمایندگی لنوو در ایران می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت رسمی این مرکز اقدام نمایید.

4.6/5(8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *