شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

رفع مشکل پریدن آنتن آیفون

امروزه یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های apple پریدن آنتن است. اگر شما نیز از کاربران گوشی های اپل هستید و به تازگی با مشکل پریدن آنتن آیفون روبرو شده اید در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه مطلب به علل پریدن آنتن گوشی اپل  و رفع این مشکل می پردازیم.

پرش آنتن گوشی آیفون اپل در حالت searching

بررسی دلایل پرش آنتن موبایل اپل

پیغام No service، علت اصلی پریدن آنتن آیفون

گاهی نیازمند ایجاد تماس یا فرستادن اس ام اس و یا استفاده از اینترنت می شویم. در عین حال گوشی پیغام No service را نشان می دهد و گوشی اپل ما با مشکل پریدن آنتن آیفون مواجه شود. در این لحظه به دنبال دلیل آنتن نداشتن آیفون می گردیم؛ ممکن است عواملی همچون آب ریختن روی گوشی اپل، نداشتن قاب یا گلس و یا ضربه خوردن گوشی سبب نمایش این پیغام روی گوشی شود.

 پرش آنتن گوشی آیفون اپل در حالت searching

ممکن است در گوشی های آیفون به دلایل متفاوتی حالت searching اتفاق بیفتد و موجب پریدن آنتن گوشی اپل شود. در این حالت، گوشی تنها به جستجوی آنتن می پردازد اما آنتن سیم کارت باز نمی گردد. عموماً پریدن آنتن آیفون در این حالت را به مشکلات سخت افزاری ربط می دهند.

ضربه خوردن آیفون

پرش آنتن موبایل اپل می تواند معلول ضربه خوردن و ورود فشار قوی و شدید به آیفون باشد. در نتیجه آسیب های سخت افزاری به دستگاه وارد می شود که خود را با مشکل No Service نشان می دهد.

خرابی سیم کارت

سیم کارت هم در پرش آنتن موبایل اپل می تواند دخیل باشد. اگر سیم کارت به درستی عمل نکند، رویارویی با پیغام No Service اصلا دور از انتظار نیست.

قرار گرفتن در کنار اشیایی که باعث پرش آنتن دهی می شوند

در برخی از نقاط به دلایلی که شرح آن هدف این مقاله نیست، دستگاه های ضعیف کننده امواج گوشی نصب می شوند. به همین دلیل است که با ورود به این مناطق با مشکل پرش آنتن موبایل اپل روبه رو می شوید که امری کاملا طبیعی است.

 مشکلات دکل آنتن

ممکن است مشکل پرش آنتن موبایل اپل اصلا مربوط به دستگاه شما نباشد؛ اگر منزل شما اصطلاحا در نقاط کور آنتن دهی باشد، بدون شک با این مشکل روبه رو خواهید شد. در این شرایط می توانید از دستگاه های افزایش سینگال استفاده کنید.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید : نحوه رجیستر کردن گوشی

رفع مشکل پریدن آنتن آیفون

راه حل مشکل پریدن آنتن آیفون

همانطور که در بالا به آن اشاره شد با مشاهده پیغام No service و یا حالت searching می فهمید که با مشکل قطع شدن آنتن موبایل اپل (apple) مواجه شده اید و دسترسی شما به خدمات سیم کارت کاهش یافته است. برای رفع مشکل پریدن آنتن آیفون راه حل های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی وجود دارند که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد. البته بهتر است با استفاده از راه حل های نرم افزاری به رفع مشکل پریدن آنتن خود بپردازید. در غیر این صورت با رفع نشدن مشکل پرش آنتن آیفون می توانید از مشکلات سخت افزاری استفاده کنید.

حالت هواپیما را فعال کنید

برای رفع پریدن آنتن گوشی اپل، ابتدا چک کنید حالت هواپیما یا Airplane Mode گوشی شما فعال نباشد زیرا بسیاری از کاربران از فعال بودن این حالت بی خبرند و سبب عدم دسترسی آن ها به اینترنت یا تماس می شود. اگر این حالت فعال نبود پس از فعال سازی آن چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را غیرفعال کنید. در برخی موارد مشکل پریدن آنتن آیفون شما رفع می‌شود.

خارج کردن سیم کارت از محل خود

در بعضی موارد تداخل اپراتور ها باعث پریدن آنتن آیفون می شود. برای رفع آن سیم کارت خود را از جایگاه گوشی خارج کنید. سپس دوباره آن را نصب کنید.

ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی آیفون

گاهی شبکه های مخابراتی مختلف با هم تداخل پیدا می کنند که موجب قطع شدن آنتن موبایل اپل apple می گردد که با ریست کردن تنظیمات شبکه ی گوشی آیفون می توانید مشکل پریدن آنتن آیفون را رفع کنید. برای این کار از تنظیمات گوشی آیفون به قسمت General سپس به قسمت Reset بروید. با انتخاب گزینه ی Reset Network Setting و وارد کردن کد، گوشی ریست خواهد شد و مشکل قطع شدن آنتن موبایل اپل (apple) برطرف می گردد.

دیتای موبایل خود را روشن کنید

از جمله راه حل هایی که به رفع مشکل searching یا No service و در نتیجه رفع پریدن آنتن آیفون اپل کمک می کند، روشن کردن دیتای موبایل است. در بعضی موارد با فعال سازی دیتای موبایل و سپس غیر فعال کردن آن، مشکلات مربوط به شبکه سیم کارت رفع می شوند.

دیتای موبایل خود را روشن کنید

آپدیت کردن گوشی اپل

اگر یک آپدیت تازه برای سیستم عامل آیفون شما وجود دارد، سیستم عامل ios گوشی اپل خود را آپدیت کنید. در صورتی که پریدن آنتن گوشی اپل ناشی از یک باگ نرم افزاری باشد این مشکل رفع خواهد شد.

تنظیم تاریخ و ساعت بر اساس منطقه زمانی

راه حل مناسب بعدی برای رفع مشکل پریدن آنتن آیفون، تنظیم کردن ساعت و تاریخ گوشی است. تاریخ و ساعت گوشی خود اپل را طبق منطقه زمانی خود تنظیم کنید. برای انجام این کار به دسترسی به اینترنت یا وای فای نیاز دارید. در تنظیمات گوشی آیفون به General بروید و سپس گزینه Date and Time را انتخاب کنید. در نهایت با انتخاب گزینه Set automatically ساعت و تاریخ گوشی آیفون شما تنظیم می شود.

عدم رجیستر گوشی آیفون

بعضی از گوشی های آیفون به صورت قاچاقی به کشور وارد می شوند. این گوشی ها با قرار گرفتن در طرح رجیستری، نمی توانند به خدمات سیم کارت گوشی آیفون خود دسترسی داشته باشد و باعث آنتن نداشتن آیفون می گردند. پس برای رفع مشکل پریدن آنتن آیفون حتماً از رجیستر بودن گوشی آیفون خود اطمینان حاصل کنید.

غیر فعال کردن قابلیت eSIM

با پیشرفت فناوری در آیفون های جدید قابلیتی با عنوان eSIM ایجاد شده است. بر اساس این قابلیت یک گوشی آیفون می تواند از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت به صورت غیر فیزیکی پشتیبانی کند. با استفاده از تنظیمات گوشی خود قابلیت eSIM را غیر فعال نمایید تا از تداخل این سیم کارت، با طرح رجیستری جلوگیری کنید.

فورس ریستارت کردن آیفون

اغلب ممکن است با یک استارت ساده مشکل پریدن آنتن آیفون حل شود. البته توصیه می شود برای رفرش سازی بهتر گوشی اپل از گزینه ی فورس ریستارت کردن آیفون استفاده کنید. گوشی آیفون پس از ری استارت شدن به شناسایی سیم کارت می پردازد و آنتن نداشتن آیفون برطرف می گردد.

ریست فکتوری کردن موبایل آیفون

اگر راه حل های بالا را برای رفع پریدن آنتن گوشی اپل استفاده کردید اما همچنان به نتیجه مطلوب دست نیافته اید، گوشی آیفون را ریست فکتوری کنید. با ریست فکتوری کردن گوشی آیفون تمام اطلاعات گوشی حذف می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید به عنوان آخرین راه حل پریدن آنتن آیفون از آن استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از ریست فکتوری کردن از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

تعمیرات سخت افزاری، آخرین راه حل آنتن نداشتن گوشی آیفون

در صورتی که با استفاده از راه حل های نرم افزاری بالا نتوانستید مشکل پریدن آنتن آیفون اپل خود را رفع کنید، می توانید از راه حل های سخت افزاری استفاده کنید. برای تعمیرات سخت افزاری گوشی های اپل می توانید به نمایندگی اپل مراجعه کنید.

همچنین کارشناسان تعمیرات اپل در نمایندگی های مرکز سخت افزار ایران، می توانند مشکلات سخت افزاری ناشی از پریدن آنتن آیفون گوشی شما را برطرف کنند؛ بنابراین با مراجعه به نمایندگی اپل مشکلات سخت افزاری گوشی اپل خود را رفع کنید.

3.9/5(25 امتیاز)

یک پاسخ

  1. ممنون از راه حل های خوبتون مشکل گوشی من رفع شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *