شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا آل این وان روشن نمی شود؟

سیستم ساختاری آل این وان یا کامپیوتر همه کاره، جوریه که همه ی قطعات به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفتن. همین مساله، تبدیل به دلیلی برای بروز مشکلات متعدد در این دستگاه شده. یکی از ایردهای رایج این محصول، روشن نشدن اونه. به نظر شما چرا آل این وان روشن نمیشه؟ کدوم قطعات در بروز این اختلال موثر هستن؟ اگه شما هم دنبال جواب این پرسش ها هستین، توصیه می کنیم ادامه ی مطلب امروز رو از دست ندین. با توجه به این که روشن نشدن آل این وان یه مشکل نسبتا رایجه و خیلی از کاربرا دنبال دلایل و راه حل هاش هستن، لازمه که نکاتی رو در این مورد به شما عزیزان ارائه بدیم. این نکات به شما کمک میکنن که بدونین چرا کامپیوتر چند کاره تون روشن نمیشه و از طرفی، میتونین مشکل رو در اسرع وقت برطرف کنین. اگه مشکل حاد بود و نیاز به دریافت کمک های تخصصی تر داشتین، میتونین از تکنسین های تعمیر آل این وان نمایندگی لنوو در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین. برای آشنایی با دلایل و ترفندهای رفع مشکل روشن نشدن آل این وان، توجه شما عزیزان رو به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

دلایل روشن نشدن آل این وان لنوو

خب با توجه به ساختار آل این وان، میشه گفت که عوامل متعددی باعث روشن نشدنش میشن. موارد زیر، مهم ترین مواردی هستن که میتونن باعث بروز این مشکل بشن:

ایراد در اتصالات آل این وان

یکی از ابتدایی ترین دلایل روشن نشدن کامپیوترهای چند کاره، وجود قطعی یا ایراد در کابل ها و اتصالات این محصولات هست. ممکنه یکی از کابل های این محصول قطع شده باشه یا اتصالش با دستگاه به درستی برقرار نشده باشه. همچنین ممکنه یکی از پورت ها مشکل داشته باشه و به این ترتیب، مانع از روشن شدن دستگاه بشه. بنابراین اگه دیدین که AIO لنوو تون روشن نمیشه، اول همه ی این بخش ها رو با دقت بررسی کنین و مطمئن بشین که درست کار میکنن و مشکلی ندارن.

مشکلات منبع تغذیه

وقتی خیالتون از سالم بودن اتصالات، کابل ها و پورت های مختلف دستگاه راحت شد، باید منبع تغذیه رو بررسی کنین؛ چون ممکنه دلیل روشن آل این وان ، این بخش باشه. برای چک کردن منبع تغذیه، می تونین به دو روش اقدام کنین: اول این که یه منبع تغذیه ی جدید در دستگاه بذارین و اونو امتحان کنین. اگه سیستم روشن شد، هیچ اقدام دیگه ای لازم نیست. روش دوم، اینه که منبع تغذیه ی آل این وان لنوو تون رو روی یه سیستم دیگه امتحان کنین. اگه این قطعه سالم باشه، سیستم روشن میشه و در صورت معیوب بودن اون، آل این وان دوم هم روشن نمیشه. اگه سیستم دوم روشن شد، موارد زیر رو هم بررسی کنین.

هارد دیسک

یکی دیگه از قطعاتی که میتونه در روشن نشدن آل این وان موثر باشه و متخصصین نمایندگی تعمیرات لنوو هم بهش توجه میکنن، خرابی هارد دیسک دستگاه هست. برای بررسی این قطعه و اطمینان از سالم بودنش، باید ارتباط هارد دیسک و برق پاور رو چک کنین. با این کار، شما میتونین متوجه بشین که مادربرد درست کار میکنه یا این که مشکل از بایوس و بخش های دیگه هست. توجه داشته باشین که در صورت خرابی هارد دیسک، باید ویندوز آل این وان تون رو عوض کنین و از اول نصب کنین. حتی گاهی نیاز به تعویض هارد هست تا مشکل روشن نشدن دستگاه برطرف بشه. توصیه می کنیم برای جلوگیری از حذف شدن اطلاعات مهمتون، تعمیر و تعویض هارد دیسک کامپیوتر چند کاره تون رو به متخصصین مجرب it در نمایندگی مجاز لنوو محول کنین تا این کار رو به درستی و بدون هیچ ایرادی براتون انجام بدن.

معیوب شدن کارت گرافیک

شاید براتون جالب باشه بدونین که خرابی و معیوب شدن کارت گرافیک هم میتونه باعث روشن نشدن آل این وان Lenovo بشه. میدونیم که کارت گرافیک، وظیفه ی پردازش تمامی اطلاعات تصویری ورودی به دستگاه رو بر عهده داره و بروز کوچک ترین ایراد در این قطعه، باعث ایجاد ایراد های جدی در عملکرد محصول مورد بحث میشه. خب عملکرد کارت گرافیک طوریه که مشکلاتش رو در قالب نشانه هایی به کاربر اعلام میکنه. مثلا اگه صدای یک بوق بلند و در ادامه دو یا سه بوق کوتاه از AIO تون شنیدین، شک نکنین که کارت گرافیک سیستم تون آسیب دیده و نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی داره. نکته ای که وجود داره، اینه که تنها راه رفع ایرادات کارت گرافیک، تعویض این قطعه هست. یعنی اگه روشن نشدن آل این وان به خاطر خرابی کارت گرافیک باشه، فقط با تعویض این قطعه میشه مساله رو برطرف کرد. همکارای ما در نمایندگی رسمی Lenovo مرکز سخت افزار ایران، قطعه ی مورد بحث رو با نمونه ی اورجینال تعویض می کنن و به این ترتیب، تضمین میکنن که عملکرد دستگاه به حالت عادی برگرده.

نمایندگی لنوو در تهران

برای بررسی و تعمیر تخصصی هر کدوم از انواع لپ تاپ، تبلت، آل این وان، موبایل و … لنوو، ما نمایندگی لنوو در تهران رو بهتون پیشنهاد میدیم. این مرکز از پیشرفته ترین دستگاه ها و متدهای روز دنیا استفاده میکنه و با تکیه به تجربه و مهارت بالای تکنسین هاش، تخصصی ترین سرویس ها رو در این حوزه به کاربرای عزیز ارائه میده. در واقع سطح کیفی خدمات ارائه شده در این نمایندگی به اندازه ایه که شما میتونین از رفع مشکل دستگاهتون اطمینان کامل داشته باشین. نمایندگی لنوو در تهران، برای راحتی شما کاربرای عزیز، سرویس های پیش و پس از فروش محصولات Lenovo رو هم ارائه میده.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته