شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چگونه مشکلات پروژکتور را برطرف کنیم؟

با توجه به نوع و حجم کار ویدئو پروژکتور، کاملا طبیعیه که این دستگاه گهگاهی با مشکلاتی در عملکرد خودش مواجه بشه. بروز کوچک ترین ایراد در بخش های داخلی این دستگاه، میتونه تاثیر زیادی در نحوه ی کار این دستگاه داشته باشه. کارشناس های تعمیر پروژکتور در نمایندگی پاناسونیک، معتقدن که اگه کاربرا با مشکلات رایج این دستگاه آشنایی داشته باشن، میتونن راحت تر اونا رو برطرف کنن و کارای مورد نظرشون رو با این دستگاه انجام بدن.

به همین خاطر هم قصد داریم شما عزیزان رو با مشکلات و ایرادهای متداول پروژکتور آشنا کنیم. البته ما در کنار بررسی هر کدوم از اختلالات، راه حل اون رو هم بهتون ارائه میدیم تا بتونین مشکل رو در زمان مناسب برطرف کنین. البته هیچ جای نگرانی نیست؛ چون در صورت برطرف نشدن مشکل، میتونین راهنمایی های لازم رو از تکنسین های ماهر و توانمند واحد تعمیرات ماشین های اداری پاناسونیک در مرکز سخت افزا ایران دریافت کنین.

مشکلات پروژکتور رو راه حل ها

به عنوان مهم ترین مشکلات رایج پروژکتور panasonic، می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نمایش تصویر بی کیفیت

خب یکی از اصلی ترین ایرادهایی که ممکنه یه پروژکتور داشته باشه، بی کیفیت بودن تصویره که البته حسابی شما رو تو دردسر میندازه. تو این شرایط، تصویر مورد نظرتون تو لپ تاپ کیفیت داره، ولی رو پرده پروژکتور اصلا خوب به نمایش در نمیاد. در این حالت، شما باید اول کابل برق دستگاه رو ازش جدا کنین. توجه کنین اگه دستگاه رو وسط کارش خاموش کردین، حتما نیم ساعت بهش زمان بدین تا خنک بشه.

بعد درب لامپ رو باز کنین و ببینین شیشه ی رویی اون کدر نشده باشه. حالا کاسه ی لامپ رو بررسی کنین؛ چون معمولا دلیل این مورد از مشکلات پروژکتور ، کدر شدن لامپ یا بخش های مختلف اونه. مساله ی دیگه که باید ازش مطمئن بشین، اینه انعکاس دهنده نور (reflector) کاسه (housing)لامپ آسیب ندیده باشه. اگه با بخش های ذکر شده آشنایی کافی ندارید، بهتره برای بررسی و ترمیم اونها از کارشناس های تعمیر نمایندگی مجاز پاناسونیک در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

به هم ریختن رنگ های خروجی تصویر

یکی دیگه از مشکلات پروژکتور ، به هم ریختگی رنگ های تصویر هست. در این وضعیت، ممکنه کابل ارتباطی بین دستگاه و کامپیوتر قطع باشه که در این صورت، باید اونو از هر دو دستگاه جدا کنین و سوکت های هر دو طرف کابل رو مورد بررسی قرار بدین. این احتمال وجود داره که مشکل از کج شدن سوکت ها باشه که در این صورت، باید کابل رو به یه کامپیوتر دیگه وصل کنین و مطمئن بشین که سالمه.

اگه کابل سالم بود، پس قطعا مشکل از سوکته و باید تعویض بشه. حالت بعدی، مربوط به زمانیه که پورت خروجی تصویر مربوط به سیستم، درست کار نمی کنه. برای تشخیص این مورد، سیستمتون رو به یه مانیتور جداگانه که از سالم بودنش مطمئن هستین وصل کنید و بعد خروجی تصویر رو چک کنید. اگه  تصویر خروجی مثل حالت قبل بود، خروجی کارت گرافیک مشکل داره و باید تعویض بشه. در نهایت، به هم ریختگی رنگ در تصویر خروجی پروژکتور پاناسونیک با ترمیم یا تعویض کابل ها و سوکت ها برطرف میشه.

کدر یا تار بودن تصویر خروجی

یکی دیگه از مشکلات پروژکتور که نیاز با بررسی و ترمیم تخصصی داره، تار بودن تصویر خروجی هست که باعث میشه شما تصویر رو به صورت کدر ببینین. در صورت مشاهده ی این مشکل، شما باید از  تنظیم بودن پیچ تنظیم وضوح یا همون فوکوس مطمئن بشید. همینطور لازمه که لنز پروژکتور رو بررسی کنین و اگه آلودگی یا گرد و خاکی روش بود، اونو تمیز کنین.

برای این مورد، بهتره از تکنسین های واحد تعمیرات پاناسونیک کمک بگیرین تا مطمئن باشین که آسیبی به دستگاه وارد نمیشه. البته گاهی هم تار بودن تصویر به دلیل آلودگی یا کیفیت پایین صفحه نمایش هست. بررسی تونل اپتیک و رفع مشکلاتش هم به شرطی که توسط یه تعمیرکار مجرب و معتبر انجام بشه، میتونه به رفع مشکل کمک کنه.

پرش تصویر

یه اصطلاحی بین تعمیرکارهای پروژکتور وجود داره تحت عنوان “دل زدن”  که در واقع همون پرش تصویر هست. این ایراد معمولا بلافاصله بعد از روشن شدن دستگاه یا بعد از چند دقیقه کار کردن اون به وجود میاد.

این مشکل میتونه مربوط به colorwheel یا چرخه رنگ باشه و یا مربوط به برد پاور دستگاه باشه که در هر دو حالت، دستگاه پس از مدت مشخصی کار کردن خاموش میشه و عامل اصلی اون، نوسان برق یا گرد و غبار زیاد موجود در محیط هست.

نمایندگی مجاز پاناسونیک

 نمایندگی مجاز پاناسونیک ، عاملیت رسمی و مجاز فروش و تعمیرات انواع مدل های ماشین های اداری، تلویزیون، لوازم خانگی، مانیتور، تبلت، پروژکتور، تلفن و … این برند محسوب میشه. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربرا ارائه کرده. عرضه ی جدیدترین تولیدات کمپانی مورد بحث به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر، تعمیرات تخصصی، بررسی و ترمیم انواع محصولات پاناسونیک و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستن که نمایندگی مورد بحث ، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام میده. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با نمایندگی مجاز پاناسونیک، می تونین از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی مورد بحث به ویژه در زمینه تعمیرات تخصصی بهره مند بشین.

[us_carousel columns=”4″ items_quantity=”6″ items_layout=”blog_cards” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9″]
امتیاز شما به این نوشته