شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چیکار کنیم که تبلت هنگ نکنه؟

هنگ کردن تبلت و موبایل از اون اتفاقاییه که حسابی اعصاب آدمو به میریزه. توی این شرایط، شما نمی تونین هیچ کاری با تبلت تون انجام بدین و خلاصه حسابی کلافه می شین. حالا جالبه بدونین که خیلی راحت می تونین از بروز این اتفاق جلوگیری کنین. کارشناسای تعمیر تبلت در نمایندگی سامسونگ، روش هایی رو پیشنهاد میدن که با انجام دادنشون می شه تا حد زیادی از قفل شدن تبلت جلوگیری کرد و مشکل رو برطرف کرد. در ادامه ی این مقاله، هم در مورد دلایل بروز این مساله آشنا می کنیم و هم روش های برطرف کردنش رو بهتون آموزش می دیم. ضمن اینکه روش های کاربردی رو برای پیشگیری از هنگ کردن تبلت به شما عزیزان ارائه میدیم تا با انجام دادن اونها، دیگه با چنین مساله ای مواجه نشید. چون تبلت سامسونگ از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنه، روش ها و راه حل هایی هم که در ادامه بهشون می پردازیم، برای همین سیستم عامل کارایی داره.

کاهش ضخامت آیفون 2019

دلایل هنگ کردن تبلت سامسونگ

به طور کلی میشه گفت که عوامل بی شماری در هنگ کردن تبلت موثر هستن. ممکنه مساله ریشه در بخش های نرم افزاری داشته باشه و برنامه ها معیوب باشن و گاهی هم یه نقص یا ایراد سخت افزاری باعث میشه که تبلت سامسونگ هنگ کنه و عملکرد درستی نداشته باشه. اول باید مشخص بشه که چرا تبلت کار نمی کنه و دقیقا دلیل هنگ کردنش چیه، بعدا اقدام مناسب برای برطرف کردن مشکل انجام بشه. مواردی مثل معیوب بودن برنامه ها، خرابی تاچ یا ال سی دی، به هم ریختن تنظیمات، ویروسی شدن تبلت، نصب برنامه های دارای ایراد و اینجور مسائل، می تونن باعث هنگ کردن تبلت سامسونگ شما بشن و عملکرد این دستگاه رو مختل کنن. مهندسین ارشد آی تی در واحد تعمیرات سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، اول بخش های مختلف تبلت رو به صورت کامل بررسی می کنن و بعد از تشخیص دلیل بروز مشکل مورد بحث، اونو با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و برنامه های روز دنیا، تعمیر می کنن.

اگه تبلت هنگ کرد چیکار کنیم؟

خب برای برطرف کردن مشکل هنگ کردن تبلت، روش های مختلفی وجود داره که در این بخش، چند تا از کاربردی ترین هاشون رو مورد بررسی قرار می دیم:

ریستارت

یکی از کاربردی ترین روش ها وقتی تبلت هنگ میکنه، ریستارت کردن دستگاهه. اصولا ریست کردن می تونه راه حل مناسبی برای خیلی از مشکلات موبایل و تبلت باشه. ممکنه تبلت به خاطر یه سری نا هماهنگی ها در بخش های پردازشی هنگ کنه که در این صورت، خاموش و روشن کردن دستگاه میتونه این پردازش ها رو به حالت عادی برگردونه و مشکل رو برطرف کنه.

آپدیت نرم افزاری

گاهی هنگ کردن تبلت ، به این دلیله که نسخه ی سیستم عامل خیلی قدیمیه و نمی تونه هماهنگی های لازم رو با سایر بخش های دستگاه انجام بده. بنابراین با آپدیت کردن اندورید به نسخه ی جدید، می تونین خیلی راحت مشکل هنگ کردن رو برطرف کنین.

خالی کردن حافظه

همه ی ما حافظه ی تبلت یا موبایل مون رو با کلی نرم افزار و اپلیکیشن و عکس و آهنگ و … پر کردیم. با هر بار باز کردن پیام رسان ها و صفحات وب هم یه چیزی به محتویات حافظه اضافه میشه. خب این پر بودن حافظه یه جاهایی کار دست سیستم میده و پردازش های اونو با مشکل مواجه می کنه. بنابراین، یکی از کارای مفیدی که می تونه هنگ کردن این دستگاه رو برطرف کنه، خالی کردن حافظه و پاک کردن موارد اضافی هست.

ریست فکتوری

اگه هنگ کردن تبلت با هیچ کدوم از روش هایی که ذکر کردیم برطرف نشد، دیگه باید دستگاه رو ریست فکتوری کنین. فقط توجه داشته باشین که این کار باعث میشه همه ی اطلاعات تبلت تون پاک بشه؛ بنابراین قبل از انجام دادنش، حتما از فایل ها و اطلاعاتی که براتون مهمن بکاپ تهیه کنین.

تعمیرات سخت افزاری

اگه حتی با ریست فکتوری کردن هم نتونستین مشکل هنگ کردن در تبلت سامسونگ رو برطرف کنین، به احتمال زیاد مشکل از یکی از قطعات سخت افزای دستگاهه و باید اقدام به تعمیر اون قطعه کنین. نکته اینجاست که تشخیص و تعمیر قطعات تبلت کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص و مهارت خیلی بالایی داره. اگه نیاز به تعمیرات تبلت داشتین، توصیه می کنیم از متخصصین مجرب ما در نمایندگی رسمی سامسونگ کمک بگیرین تا از ترمیم بی نقص محصولتون اطمینان کامل داشته باشین.

پیشگیری از هنگ کردن تبلت

خب می رسیم به موضوع اصلی مون یعنی روش های پیشگیری از هنگ کردن تبلت؛ برای اینکه تبلت عزیزتون هنگ نکنه و شما رو توی دردسر نندازه، میشه کارهای مختلفی انجام داد. مثلا این که سعی کنین برنامه های مورد نظرتون رو از سایت های معتبر دانلود کنین که مشکلی نداشته باشن. همینطور همیشه حواستون به ظرفیت حافظه ی دستگاه باشه و هر چند وقت یه بار یه پاکسازی انجام بدین. یه کار مفید دیگه ای که می تونین انجام بدین اینه که همیشه یه آنتی ویروس خوب و قوی روی تبلت داشته باشین. حواستون به آپدیت هایی که برای سیستم عامل و برنامه هاتون ارائه میشه باشه و همیشه به صورت منظم این موارد رو به روز رسانی کنین. با انجام دادن این کارهای ساده و رعایت کردن نکاتی که ذکر کردیم، به راحتی می تونین از هنگ کردن تبلت خودتون جلوگیری کنین.

نمایندگی سامسونگ در کرج

نمایندگی سامسونگ در کرج، به عنوان معتبر ترین مرکز برای دریافت خدمات مرتبط با محصولات این شرکت در استان البرز شناخته میشه. این مرکز به خوبی از آمار بالای کاربران تولیدات کمپانی samsung، اعم از لوازم خانگی، تلویزیون، موبایل، تبلت، لپ تاپ، ماشین های اداری، دوربین و … آگاهی داره و میدونه که این کاربرا به چه سرویس ها و خدماتی احتیاج دارن. ساکنین استان البرز مدت هاس که دنبال مرکزی مطمئن و معتبر برای دریافت خدمات پس از فروش و تعمیر محصولات سامسونگ خودشون در این استان هستن. در راستای تحقق شعار مشتری مداری و برای حذف هزینه های مراجعه به تهران، نمایندگی رسمی سامسونگ اقدام به راه اندازی یه شعبه ی ویژه برای کاربرای عزیز کرجی کرده. این شعبه هم مثل شعبه اصلی، از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا برخورداره و توسط کادر مجرب و ماهر، به کاربران سرویس رسانی میکنه.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa,%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af”]
2.5/5(2 امتیاز)