شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

روش های طلایی برای خنک کردن لپ تاپ

همونطور اطلاع دارین و ما هم در مطالب مختلف تاکید کردیم، افزایش دمای لپ تاپ اگه کنترل نشه، میتونه خیلی برای این دستگاه و قطعات داخلی ش خطرناک باشه. البته با توجه به ساختار این محصول و فشرده بودن قطعات، بالا رفتن دمای اون در حین کار، یه اتفاق طبیعیه؛ اما این حرارت باید توسط فن کنترل و مهار بشه. وقتی دما از حد نرمال بیشتر بشه، فن لپ تاپ شروع به کار میکنه و با کاهش حرارت، سیستم رو در مقابل خطرات احتمالی محافظت میکنه. حالا این مساله وقتی نگران کننده میشه که لپ تاپ خنک نشه و همینطور دماش بیشتر بشه. خب برای این که با تبعات افزایش دمای لپ تاپ تون و هزینه های ناشی از این اتفاق مواجه نشین، باید با استفاده از یک سری اقدامات و روش های خاص، از افزایش دما جلوگیری و اصطلاحا، سیستم رو خنک کنین. در ادامه ی این مقاله، با استفاده از تجربیات کارشناس های مرکز تعمیر لپ تاپ در نمایندگی لنوو، شما رو با کاربردی ترین روش های کاهش دمای لپ تاپ آشنا خواهیم کرد. اگه این روش ها رو اجرا کردین اما حرارت لپ تاپ تون کم نشد، توصیه می کنیم حتما به واحد تخصصی تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه کنین تا خدمات فنی تری رو دریافت کنین.

کاربردی ترین روش های کاهش دمای لپ تاپ

البته روش های زیادی برای کاهش دمای لپ تاپ وجود داره؛ موارد زیر، بخشی از تاثیرگذار ترین این روش ها هستن:

تنظیم برق مصرفی لپ تاپ

یکی از روش هایی که به شکل موثری از افزایش حرارت سلپ تاپ Lenovo شما جلوگیری میکنه، تنظیم برق مصرفی از حداکثر استفاده به حالت تعادل هست. شما با انجام دادن این کار، سیستم رو ملزم میکنین که فقط از میزان برقی که نیاز داره استفاده کنه و به این ترتیب، از افزایش دمای بخش های داخلی دستگاه جلوگیری به عمل میاد. اگه گیمر هستین و یا از لپ تاپ برای پردازش های گرافیکی سنگین استفاده میکنین، ترجیحا از سرعت پردازش بالا استفاده کنین. همچنین لازمه که تنظیمات سیستم خودتون رو روی حداکثر کارایی اعمال کنین.

تمیز کردن

اگه مسیرهای گردش هوا در لپ تاپ مسدود بشن، فن نمیتونه درست کار کنه و در نتیجه، دما به شدت افزایش پیدا میکنه. برای کاهش دمای لپ تاپ در این حالت، باید با استفاده از اسپری هوا، این منافذ و مسیرها رو تمیز کنین تا هیچ گرد و خاک یا آلودگی در اونها باقی نمونه. برداشتن گرد و خاک در درز‌ها و مجراهای لپ ‌تاپ هم کمک زیادی خنک شدن این محصول میکنه و به این ترتیب، حتی از خرابی قطعاتی مثل مادربرد و … هم پیشگیری به عمل میاد.

استفاده از کول پد

همکارای ما در نمایندگی تعمیرات لنوو مرکز سخت افزار ایران، همیشه به مشتری ها و کاربرای لپ تاپ توصیه میکنن که موقع کار با این محصول، از کول پد استفاده کنن. کول پد ها نوعی دستگاه خنک کننده ی جانبی هستن که معمولا یک یا دو فن دارن و به کاهش دمای لپ تاپ خیلی کمک میکنن. قرار دادن لپ تاپ روی این پایه ها، هم موجب کاهش دمای لپ تاپ میشه و هم از افزایش حرارت سیستم شما جلوگیری میکنه.

توجه به دمای محیط

دمای محیطی که لپ تاپ در اون مورد استفاده قرار میگیره، در کیفیت و میزان دمای این محصول خیلی تاثیر میذاره. قطعات داخلی لپ تاپ و حتی بخش های بیرونی، تحمل گرمای بیش از حد رو ندارن و در محیط های خیلی گرم، دماشون به شدت افزایش پیدا میکنه. بنابراین توصیه می کنیم که در محیط‌ هایی از این دستگاه استفاده کنین که هوا خنک باشه و البته تهویه مناسب داشته باشن.

خاموش کردن لپ تاپ در هنگام عدم استفاده

خیلی از کاربرا عادت دارن که سیستم رو حتی وقتی کاری با اون ندارن، خاموش نمیکنن و اونو روشن نگه میدارن. اگه شما هم جزء این گروه هستین، بهتره هر چه زودتر این عادت رو ترک کنین. باید بدونین که روشن بودن بی مورد لپ تاپ در مدت زمان طولانی، دمای این دستگاه رو به شدت افزایش میده و باعث بروز مشکلات و ایرادهای جدی در لپ تاپ لنوو شما میشه. اگه علی رغم انجام دادن روش های ذکر شده، موفق به کاهش دمای لپ تاپ خودتون نشدین، بهتره برای بررسی و ترمیم دستگاه از متخصصین نمایندگی مجاز لنوو در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین. در این شرایط، این احتمال وجود داره که یکی از بخش های داخلی دستگاه از جمله فن، دچار نقایص جدی شده باشن.

 نمایندگی لنوو

لازمه ی خرید یا تعمیر محصولات لنوو به صورت تخصصی و اطمینان از اصل بودن خدمات، اینه که شما به یه مرکز معتبر مراجعه کنین. تنها مرکزی میتونه سرویس های درست و بی نقص رو در این حوزه ها به شما ارائه بده که پرسنل مجرب و ماهری داشته باشه. نمایندگی لنوو ، تلاش کرده که با جذب نیروهای متخصص و استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته، با کیفیت ترین سرویس ها رو به شما کاربرای محترم ارائه بده و اعتماد شما رو جلب کنه. همکارای ما در راستای تحقق اصول و اهداف مشتری مداری، انواع لپ تاپ، کامپیوتر، آل این وان، تبلت، پروژکتور و … این برند رو به صورت اورجینال به شما عزیزان عرضه میکنه. همچنین شما میتونین با تکیه به تخصص و مهارت مثال زدنی تکنسین های واحد تعمیرات نمایندگی lenovo، مطمئن باشین که ایراد محصولتون به بهترین شکل برطرف میشه.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته