شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی

تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی در تعمیرگاه تخصصی تلویزیون ال جی انجام می شود. پلاسما مدلی از انواع مدل های موجود در تلویزیون است که ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. در تلویزیون های پلاسما گاز  نئون و زنون در داخل هزار سلول که هر کدام به منزله یک پیکسل تصویر هستند، قرار دارند.

دو طرف این سلول ها را محفظه ای شیشه ای پوشانده است. در دو طرف سلول ها، الکترودهای فرمان دهنده قرار گرفته اند. الکترودهای فرمان دهنده در شیشه پشتی قرار دارند و الکترود جلویی شفاف بوده و با یک ماده عایق پوشانده شده و لایه محافظ اکسید منیزیم روی آن را پوشانده است. الکترودهای روی صفحه به صورت ردیف های افقی و الکترود های آدرس دهی به صورت عمودی قرار داده شده اند. این تلویزیون ها شاید به اندازه ال سی دی و ال ای دی و اکنون اولد و ۴k متقاضی نداشته باشد، اما باید اعتراف کنیم که کاربران خاص پسند سراغ تلویزیون پلاسمای ال جی می روند.

برای تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی نمی توانیم از تعمیرکاران و متخصصان حوزه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی و سایر استفاده کنیم، زیرا ساختار این مدل از تی وی ها همان طور که در بالا توضیح دادیم_ به طور کلی متفاوت است و لازم است تنها از متخصصان حوزه تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی کمک بخواهیم.

تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی

نحوه تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی

تفاوت های ساختاری این نوع تلویزیون باعث می شود تا اسلوب متفاوتی برای تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی در نظر گرفته شود. در تلویزیون های پلاسما دو برد Y main و X main به دلیل توان مصرفی بالاتر در معرض خرابی بیشتری قرار دارند و در مدل های مختلف باعث عیوب متفاوتی می شوند. در ادامه به بررسی مشکلات اصلی تلویزیون های پلاسمای ال جی در مدل های مختلف می پردازیم.

مشکلات تلویزیون های پلاسمای ال جی

روشن شدن و خاموش شدن مجدد تلویزیون پلاسمای ال جی:

تعمیر کار تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی به خوبی می داند که بردهای y و x که وظیفه شارژ و دشارژ کردن سلول های پنل تلویزیون های پلاسما را دارند، باید در طبقات مختلف به وسیله پتانسیومترهای تنظیم به طور کامل با پنل تلویزیون و سایر قطعات تنظیم شوند و قبل از آن ولتاژهای تولیدی برد پاور در تلویزیون پلاسما معمولا بسیار بالا هستند طبق راهنمای خود تلویزیون که برای هر مدل متفاوت است، تنظیم شود.

عوامل مختلفی از جمله خرابی برد پاور و کم یا زیاد بودن ولتاژهای vs و va تا خرابی بردهای y و x و حتی خرابی پنل تلویزیون پلاسما می تواند باعث نویزدار شدن تصویر تلویزیون پلاسمای ال جی شود.

روشن نشدن تلویزیون پلاسما:

تلویزیون با اتصال به برق به حالت استندبای نمی رود.

تعمیرات تلویزیون پلاسمای ال جی

تلویزیون های پلاسمای تولید شده قبل از سال ۲۰۱۰

مدل های px3 وpx4 شامل این تقسیم بندی می شوند. برای تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی در این مدل ها باید بدانیم که در ساختار مداری این مدل ها از مدارات مجتمعی استفاده شده که hybrid نامیده می شود.

وزن بالا و ضخامت زیاد و البته ساختار فیزیکی قدرتمند نشانه های بارز ظاهری این دستگاه هاست که به دلیل تلفات زیاد و توان مصرفی بالا، گرمای زیادی تولید می کنند در ساختار بردهای Y و X این تلویزیون ها عمدتا از هایبریدها استفاده شده که در صورت خرابی باید به عنوان یک قطعه و به طور کامل تعویض شود.

تلویزیون های پلاسمای ال جی از سال ۲۰۱۵ به بعد

کمپانی ال جی همواره با تولید تلویزیون های با کیفیت سیر صعودی پلاسماهای خود را ادامه می دهد، به طوری که مثلا در مدل های PA  و PN تلویزیون های قیمت مناسبی هستند که از کیفیت صدا و تصویر قابل قبولی نیز بهره هستند.

تعمیر کاران بعد از وارسی تعداد بیشماری از تلوزیون های پلاسمای ال جی می دانند که هنگام تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی در این مدل ها  هم ایرادات بیشتر به بردهای Y و X  مربوط است؛ در این مدل از تلویزیون های پلاسمای ال جی به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند، (  استفاده از قطعات ریزتر (SMD) ) امکان تعمیر تلویزیون  در منزل و محل مشتری کمتر است، زیرا به تجهیزات بیشتری نیاز دارد که باید در تعمیرگاه بررسی شود.

تلویزیون های پلاسمای تولید شده بیت سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵

از لحاظ کیفی تلویزیون های این دوره با مدل های قبل متفاوت هستند که برای تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی باید در نظر گرفته شوند.

حذف مدارات هایبرید از طراحی ها و استفاده از قطعات جدیدی مثل IGBT ها و کاهش توان تلفاتی تلویزیون ها و تولید گرمای کمتر، استفاده از پنل های با رزلوشن بالاتر و دستیابی به تصاویر با کیفیت تر و از همه مهمتر قیمت پایین از ویژگی های اساسی و اختصاصی این مدل از تی وی های پلاسما است.

مدل های PJ و PT از معروفترین مدل های این دوره هستند که هر کدام در چند ورژن تولید شدند. در تعمیر تلویزیون پلاسمای ال جی در این مدل باید بدانید که این مدل ها بیشتر در بردهای Y و X دچار ایراد و خرابی می شوند که ظاهرا باعث روشن نشدن تلویزیون پلاسما می شود، اما مشکلات دیگری هم وجود دارد.

تعمیرات تلویزیون ال جی

در واحد تعمیر تلویزیون ال جی هر یک از مدل های تلویزیون ال جی از ال سی دی و ال ای دی و پلاسما گرفته تا تلویزیون های اولد هوشمند و ۴k ال جی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

هر چند نسل جدید تلویزیون ها ال جی کیفیت فوق العاده بالایی دارند و اختلال و خرابی در آنها بعید است، اما به هر حال برای پوشش دهی بحث احتمالات، در واحد تعمیرات تلویزیون ال جی همه مدل ها پشتیبانی و حمایت می شود. برای اجرای تعمیرات تلویزیون ال جی از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می کنیم که تضمین کننده کیفیت خدمات هستند.

تعمیرات ال جی

کمپانی ال جی در حوزه های مختلفی از فناوری و تکنولوژی فعال است. به همین دلیل در واحد جامع تعمیرات ال جی شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم که پاسخگوی نیاز همه کاربران ال جی باشیم. لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، انواع کولر گازی، اجاق گاز ال جی ، موبایل و تجهیزات جانبی آن و سایر محصولات ال جی هر کدام در تعمیرگاه تخصصی خود عیب یابی، بررسی و ترمیم و تعمیر می شوند.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی مفتخر است اعلام کند در میان مراکزی بسیاری که عنوان نمایندگی ال جی را به یدک می کشند، انتخاب اول و نخست کاربران واقعی و وفادار ال جی باشد. این نمایندگی مرکزی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش به صورت علمی و اصولی فعالیت می کند.

برای ارائه خدمات جامع تر و منحصر تر کاربر را از جلسات مشاوره ای بهره مند می سازد و کمک می کند تا بر اساس فاکتور های اساسی_ نیاز، بودجه و سلیقه_ مسیر درست را برای خرید انتخاب کند و از انتخاب خود رضایت داشته باشد.

لینک های مفید

تعمیرات تلویزیون سونی / تعمیرات تلویزیون سامسونگ / تعمیرات تلویزیون پاناسونیک / تعمیرات تلویزیون توشیبا / تعمیرات تلویزیون شارپ / تعمیرات تلویزیون ال جی / تعمیر تلویزیون ال جی / تعمیر تلویزیون سامسونگ / تعمیر تلویزیون سونی / تعمیر تلویزیون توشیبا / تعمیر تلویزیون پاناسونیک  تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ  / تعمیرات تخصصی تلویزیون پاناسونیک

5/5(3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *