شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی به عنوان یکی از تخصصی ترین اقدامات حوزه تلویزیون، در نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران انجام می شود. برای اینکه سطح تعمیرات تخصصی تر باشد، جمعی از مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تلویزیون به استخدام این مرکز در آمده اند. این افراد به دلیل تجربه و مهارت بالایی که در این حوزه دارند، می توانند ضمن بررسی بک لایت و بخش های مختلف آن، این قطعه ظریف و مهم را به خوبی ترمیم نمایند.

بک لایت قطعه بسیار حساسی است و هرگونه اشتباه در تعمیرات آن، می تواند این قطعه را به کلی از کار بیندازد. به تبع آن باید بک لایت تعویض شود که این کار هزینه کاربران را چند برابر خواهد کرد. همکاران ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون های ال جی ضمن استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، قطعه مورد بحث را با دقت و ظرافت ویژه ای ترمیم می نمایند. در ادامه در مورد روند تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی توضیحات بیشتری را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

تعمیرات بک لایت تلویزیون ال جی

پیش از هر چیز باید بگوییم که تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی یک اقدام تخصصی است که نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. اگر این قطعه توسط افراد ناشی ترمیم شود و خطایی در مراحل کار رخ دهد، این احتمال وجود دارد که ناچار به تعویض پنل شوید. همکاران ما در نمایندگی ال جی، اول پنل را به دقت باز کرده و بخش های مختلف بک لایت را مورد بررسی قرار می دهند.

وقتی لامپ های خراب و نیمه خراب بک لایت مشخص شدند، اقدامات لازم برای تنظیم نور مجموعه و سپس اصلاحیه برد پاور انجام می گردد. به این ترتیب ولتاژ بک لایت تنظیم شده و فشار روی لامپ های کاهش پیدا می کند. این اقدام علاوه بر جنبه تعمیری که دارد، به عدم بازگشت مشکلات در بک لایت نیز منجر می گردد. در نهایت، تلویزیون با دستگاه های جدید و پیشرفته تست می شود و پس از حصول اطمینان از تعمیر تخصصی و درست بک لایت تلویزیون ال جی ، دستگاه به کاربران محترم تحویل داده می شود. گفتنی است در واحد تعمیرات ال جی ، امکان تعمیر تلویزیون در منزل نیز برای کاربران فراهم شده است.

بک لایت چیست؟

بک لایت یکی از قطعات تلویزیون است که به صورت یک رشته لامپ در این دستگاه تعبیه شده است. این قطعه که بخشی از پنل تلویریون است، با نور تلویزیون در ارتباط می باشد. تعدادی لامپ ال ای دی در بک لایت تعبیه شده که به صورت موازی در این قطعه جای گرفته اند. این پیکر بندی باعث شده که در صورت قطع شدن یا سوختن یکی از لامپ ها، جریان مدار قطع شده و لامپ های سالم هم روشن نشوند. در صورت کوتاه شدن جریان بین لامپها، ممکن است برخی از لامپ های موجود در مدار روشن بمانند. در این صورت در بخش هایی که لامپ ها روشن نمی شوند، نوری در تلویزیون مشاهده نمی شود. بک لایت تلویزیون ال جی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است و بروز مشکل در آن می تواند نمایش تصویر را با اختلال مواجه سازد.

علت سوختن بک لایت تلویزیون  ال جی

بک لایت یکی از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده ی تلویزیون است. برای تشکیل تصویر در تلویزیون به نوری در پس زمینه احتیاج داریم و لازم است بدانیم، این نور تاثیر بسیار زیادی در کیفیت تصویر دارد. نور بک لایت از پشت به صفحه نمایش تابانده می شود و تصویر را قابل دیدن می کند، بدیهی است که ایجاد هر نوع ایراد در کیفیت تولید نور بک لایت، به کیفیت تصویر تولید شده خدشه وارد میکند.

مثلا اگر بخشی از بک لایت تلویزیون را قطع کنیم در همان بخش از تصویر نور کمتری دیده می شود. در تلویزیون های قدیمی تر، برای تأمین این نور، از یک نوع لامپ فلورسنت خاص استفاده می‌شد. این تکنولوژی اگر چه مزایایی به همراه داشت، اما معایب مختلفی را نیز در خود جای داده بود.

یکی از مهم ترین حوزه های کاری واحد تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی‌، رفع مشکلات مربوط به سوختگی بک لایت است. سوختگی بک لایت تلویزیون های ال جی معمولا به دلایل ساده و اجتناب پذیری، اتفاق می افتد. از مهم‌ترین این دلایل میتوان به کیفیت پایین قطعات مصرفی توسط تعمیرکار، استفاده از حداکثر میزان نور بک لایت تلویزیون، تمایل مصرف کنندگان به استفاده‌ی بی‌وقفه از تلویزیون و در ساعات متداول اشاره کرد. توصیه می شود برای جلوگیری از بروز چنین آسیبی، پس از هر دو تا سه ساعت استفاده، تلویزیون بمدت 10 تا 15 دقیقه دستگاه خاموش شود. البته اشکال در اسمبل قطعات تلویزیون نیز میتواند زمینه‌ساز چنین مشکلی شود که معمولا چنین اشکالی در تلویزیون ال جی، مشاهده نمی‌شود.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون  ال جی

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی ، یک مرکز تخصصی است که تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند. این مرکز با بهره مندی از کادری مجرب و متعهد، تخصصی ترین خدمات را در زمینه ترمیم انواع مدل های تلویزیون به کاربران ارائه می دهد. این مرکز با راه اندازی سرویس کاربردی تعمیرات تلویزیون ال جی در محل ، گام بلندی در مسیر تحقق اهداف مشتری مداری برداشته است. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای جابجایی تلویزیون نبوده و کاربران می توانند شاهد رفع کلیه مشکلات تلویزیون خود در منزل باشند. دستگاه ها و ابزار آلاتی که تکنسین های این مرکز مورد استفاده قرار می دهند، از بین پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا انتخاب شده و کیفیت ترمیم را به استانداردهای جهانی نزدیک تر نموده است.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *