شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر خازن کولرگازی ال جی

خازن کولرگازی ال جی یک بخش الکتریکی از این دستگاه است که برای ذخیره انرژی الکتریکی به کمک بار الکتریکی استفاده می شود. خازن در انواع مختلفی در کولر گازی به کار می رود. این بخش از دستگاه با علامتC  که ابتدای واژه Capacitor است، مشخص می شود. خازن کولرگازی ال جی برای ایجاد گشتاور قوی راه اندازی و حرکتی در موتورهای تک فاز به کار می رود. ظرفیت هر خازن بر بدنه آن در دستگاه نوشته شده است.

تعویض خازن کولر گازی ال جی

علت خرابی خازن کولر گازی ال جی

  • ولتاژ ورودی به کولرگازی ال جی
  • دمای کار کرد کولرگازی ال جی
  • به پایان رسیدن عمر طبیعی و ساعات مفید کارکرد خازن کولرگازی ال جی

نشانه های خرابی خازن کولرگازی ال جی

اگر موتور فن دستگاه روشن می شود در حالی که کمپرسور کار نمی کند، به احتمال زیاد خازن کولر گازی ال جی دچار مشکل شده و نیاز به عیب یابی و احتمالا تعویض دارد. به علاوه در صورتی که با قرار دادن کلید فن روی همه حالت ها مشاهده کردید که فن روشن نمی شود، باید از یک تعمیرکار مجرب برای بررسی دقیق خازن کمک بخواهید.

خرابی خازن کولر گازی ال جی در صورت تداوم جدی تر شده و زمینه ساز بروز مشکلات جبران ناپذیر در این دستگاه می شود. لذا بهتر است که در اسرع وقت به نمایندگی تعمیر کولر گازی LG مراجعه کنید و برا رفع مشکلات اقدام نمایید.

تعویض خازن کولرگازی ال جی

برای تعویض خازن کولر گازی ال جی توجه کنید علامت c به معنی com  و در انواع خازن ها مشترک است.  s  ، استارت و R ، رانینگ است. همچنین دو علامت MAIN و SUB را نیز می توانید بر روی خازن مشاهده کنید که به اصطلاح سیم پیچ اصلی همان MAIN یا به صورت اختصاری C-R است و سیم پیچ SUB  یا به اختصار C-S به معنی سیم پیچ راه انداز می باشد.

شناخت این علامت ها برای نصب سیم های خازن و تعویض خازن کولرگازی ال جی ضرورت زیادی دارد. در نظر داشته باشید که c برای سیم مشترک استفاده می شود، Fan برای اتصال سیم فن و HPEM در برخی از خازن ها برای اتصال کمپرسور است که در صورت متفاوت بودن باید سیم سوم یا کمپرسور به این سری اتصال داده شود.

اکنون با دانستن این اطلاعات به کمک پیچ گوشتی بست خازن قبلی را از بدنه باز کنید. یکی یکی سیم های خازن قدیمی را از جای خود خارج و به خازن جدید اتصال دهید و هر سیم را دقیقا به ورودی مشابه وصل کنید تا در این مسیر اختلالی و ایرادی به وجود نیاید. بعد از جدایی کامل، خازن جدید را جایگزین کنید و جریان برق را متصل کنید و نهایتا سالم بودن خازن کولرگازی ال جی را آزمایش کنید. توصیه می کنیم این تعویض را هرگز خودتان انجام ندهید، زیرا همواره احتمال برق گرفتگی وجود دارد و ممکن است تبعات سنگینی را متحمل شوید.

ساختار خازن کولر گازی ال جی

خازن از دو صفحه موازی فلزی رو به روی همه تشکیل شده که در میان آن لایه ای از هوا یا عایق وجود دارد. خازن ها انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می کنند و به همراه مقاومت ها در سایر مدارات کولر گازی استفاده می کند. خازن های به طور کلی و به راحتی سیگنال های متناوب را عبور می دهند، اما از عبور سیگنال های مستقیم جلوگیری می کنند.

کارایی خازن کولرگازی ال جی

خازن کولر گازی ال جی عمدتا به صورت سری با سیم پیچ کمکی (راه انداز) در مدار قرار می گیرد. خازن به کمک رله جریان از مدار خارج شده و به این ترتیب وظیفه خود را به انجام می رساند. خرابی خازن  منجر به بروز مشکلات جدی در عملکرد کولر گازی ال جی می شود، زیرا این قطعه پیچیدگی های بسیاری دارد و وظایف محوله سنگینی را در کولر گازی بر عهده دارد.

به طور که خرابی آن عملکرد کل دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. بی توجهی به مشکلات خازن بر دیگر بخش ها و قطعات دستگاه اثر مخرب می گذارد و مشکلات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. موازنه تغیییرات ولتاژ و استفاده به عنوان فیلتر نیز از دیگر وظایف خازن کولرگازی ال جی است.

تعمیر کولر گازی ال جی

کولر گازی ال جی یک محصول محبوب است که هر روز به تعداد کاربران آن اضافه می شود. این محصول در اولین گام پس از خرید نیاز به سرویس های ویژه ای دارد که باید از نمایندگی رسمی ال جی این سرویس ها را تقاضا کنید. نصب و راه اندازی و شارژ گاز اولیه برای استفاده از این دستگاه ضروری است.

می توانید همه این سرویس ها را از طریق تماس مستقیم با واحد تعمیر کولر گازی ال جی دریافت کنید. به علاوه برای دریافت خدمات مربوط به عیب یابی، تعیمر و ترمیم و تعویض قطعه نیز با اطمینان کامل می توانید روی کیفیت خدمات و سرویس های این مجموعه معتبر حساب باز کنید و با اطمینان کامل به آن تکیه کنید.

واحد های تعمیرات ال جی

کمپانی ال جی در زمینه های مختلفی فعالیت دارد. هر محصولی از ال جی زیر مجموعه ای از یک واحد کلی است که نیاز به تعمیر و ترمیم و سرویس دارد. یخچال، تلویزیون، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی، سینمای خانگی، مانیتور، موبایل، لپ تاپ، تبلت و تجهیزات جانبی مربوط به کالاهای هوشمند و بسیاری محصولات دیگر، هر کدام در واحدهای جداگانه بررسی و عیب یابی و تعمیر و ترمیم می شوند.

دستگاه های عیب یابی و ابزار های تعمیراتی از مدرن ترین و پیشرفته ترین مدل ها هستند که تضمین کننده سلامت و کیفیت خدمات  تعمیرات ال جی  می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی یک سازمان و نهاد مورد اطمینان است که همه کاربران ال جی را حمایت و پشتیبانی می کند. به دلیل استقبال بی نظیر ایرانیان از محصولات با کیفیت ال جی همواره در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات گوناگون در حوزه فروش  پس از فروش، تامین کننده صفر تا صد نیاز های کاربران ال جی در ایران باشیم. در این نمایندگی در کنار ارائه محصولات اصل و اورجینال، خدمات پس از فروش شرکتی و امکانات و تسهیلات جانبی بسیاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به طوری که کاربر با اطمینان کامل و به شکل ناخودآگاه به سمت خرید از تنها نمایندگی رسمی ال جی در ایران میل پیدا می کند. صداقت گفته های ما را می توانید از کاربران وفادارمان جویا شوید. مشتری، محوری ترین و مهم ترین فاکتور برای ادامه حیات  نمایندگی مرکزی ال جی  است. بنابراین تمام تلاش خود را به ار می گیریم تا رضایت او را از هر جهت تامین کنیم.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *