شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

المنت ظرفشویی ال جی

یکی از قطعات موجود در تمامی ماشین های ظرفشویی ال جی، المنت است. شکل ظاهری المنت، معمولاً در تمامی مدل‌ها و برندها مشابه است اما توان آن با توجه به قدرت ماشین ظرفشویی متفاوت است. همانگونه که می‌دانید کارکرد المنت ظرفشویی ال جی آن است که آب ورودی دستگاه را گرم کرده و به میزان درجه مدنظر ماشین برساند. از این رو در صورت خرابی المنت ظرفشویی، دستگاه دیگر قادر به تأمین آب گرم مورد نیاز جهت شستشوی ظروف نخواهد بود.

خرابی المنت را هم از روی افت کیفیت شستشوی دستگاه و هم از روی کدخظاهای ارائه شده توسط دستگاه می‌توان متوجه شد. در صورت خرابی المنت ظرفشویی ال جی توصیه می‌شود تعمیر آن صرفاً توسط کارشناسان خبره این حوزه انجام شود و از دستکاری دستگاه توسط افراد نابلد جلوگیری گردد. مرکز تعمیرات ظرفشویی ال جی یکی از مراکز مجهز و پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر انواع ماشین ظرفشویی است که در این راه برخوردار از حضور خبره‌ترین کارشناسان و پیشرفته‌ترین تجهیزات است.

المنت ظرفشویی ال جی

نکات مهم پیش از تعویض و تعمیر المنت ظرفشویی ال جی

اگرچه توصیه می‌شود تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را صرفاً به کارشناسان مراکز مجاز و استاندارد بسپارید اما در صورتی که بهر دلیل قصد دارید تعمیر المنت ظرفشویی ال جی را خودتان انجام دهید می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل زیر، این کار را انجام دهید. در وهله نخست نیاز است تا ابزار این کار را تهیه نمایید. ابزار مورد نیاز جهت تعویض المنت ظرفشویی ال جی عبارتند از: المنت هیتر نو، پیچ گوشتی انبردست و حوله که بود یا نبود آن اختیاری است. پس از تهیه این ابزار، دوشاخه ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و شیلنگ آب را -جهت راحتی در جابجایی ماشین ظرفشویی- خارج کنید.

در مرحله بعد ماشین ظرفشویی را به پشت قرار دهید. (از آنجا که المنت ظرفشویی ال جی معمولاً در پایین دستگاه است می‌بایست ماشین را به شکلی قرار دهید که دسترسی به پایین آن آسان باشد). جهت پیشگیری از وارد شدن ضربه به دستگاه توصیه می‌شود که مابین ماشین و کف زمین، حوله یا پارچه‌ای نسبتاً ضخیم قرار داده شود. پس از این کار مراحل درج شده در بخش ‌های آتی را گام به گام انجام دهید.

آموزش تعویض و تعمیر المنت ظرفشویی ال جی

خارج‌کردن صفحه زیرین:

در این مرحله، جهت دست یافتن به المنت ظرفشویی ال جی، می‌بایست صفحه زیرین دستگاه خارج شود. برای این کار چهار پیچ به اضافه دو پایه را باز کنید. (تعداد پیچ‌ها و شکل قرارگیری‌شان بستگی به مدل دستگاه دارد).

خارج کردن سنسور آنتی-فلود

اکثر ماشین‌های ظرفشویی یک سنسور آنتی-فلود در پایین خود دارند. برای خارج کردن این آنتی‌فلود نیاز است تا پیچ‌های آن –یا فقط سیم‌های آن- باز شود. توصیه می‌شود قبل از خارج کردن اتصالات، عکسی از آنها تهیه کنید تا پس از اتمام کار، مشکلی در بستن مجدد آنها و پیدا کردن محل قرارگیری‌شان نداشته باشید.

خارج کردن پمپ و هیتر

پس از خارج کردن سنسور آنتی‌فلود، احتمالاً المنت ظرفشویی ال جی را که در زیر پمپ قرار گرفته، ببینید. جهت دسترسی به المنت، پمپ را خارج کنید. (برای خارج کردن پمپ نیز کافی است تا پیچ‌های پمپ را باز کردن و سیم‌های متصل به آن را در آورید). پس از خارج کردن پمپ، سه اتصال برقی المنت را در آورید. همانگونه که می‌بینید، حفظ المنت توسط یک براکت انجام شده است.

جداسازی هیتر از لوله‌ها

در کارخانه از بست‌های یک بار مصرف برای محکم کردن لوله‌های به هیتر استفاده می‌شود. با کمی نیرو می‌توانید آن‌ها را باز کنید. از یک انبردست می‌توانید برای انجام این کار استفاده کنید.

جایگزین کردن هیتر

پس از جدا کردن المنت ظرفشویی ال جی، می‌توانید المنت هیتر جدید را جا دهید. جهت محکم کردن شیلنگ‌ها به هیتر از بست فلزی استفاده نمایید. بسته‌ها را دور شیلنگ‌ها قرار دهید و شیلنگ‌ها را به هیتر وصل نمایید و بسته را با پیچ‌گوشتی محکم کنید. بسته‌ها را به اندازه کافی ببندید (بیش از حد شل و یا سفت نباشد). در ادامه می‌توانید اتصالات الکتریکی هیتر را –بنابر عکسی که تهیه کرده‌اید- وصل نمایید و براکت نگهدارنده را به محل پیشین آن وصل کنید.

راه‌اندازی مجدد ظرفشویی

پس از نصب المنت ظرفشویی ال جی، تمامی قطعات خارج شده دیگر را مجدداً نصب نمایید. پس از اتمام کار، آب و برق ماشین را وصل کنید و عملکرد دستگاه را تست نمایید.

تعمیرات ال جی در تهران

کاربران دستگاه‌های ال جی می‌توانند جهت دریافت تخصصی‌ترین سرویس‌های سخت افزاری و نرم افزاری به نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران مراجعه نمایند. نمایندگی تعمیرات LG در تهران متشکل از پارتهای متعددی است که در هر یک از آنها سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر یک محصول به مراجعان ارائه می‌گردد. در ارتباط با دستگاه‌هایی که به دلیل ابعاد و وزن بالا، امکان جابجایی و تحویل آنها به تعمیرگاه وجود ندارد، می‌توان از سرویس تعمیر در محل ال جی استفاده کرد.

در این سرویس کلیه تعمیرات مرتبط با دستگاه –نظیر تعمیر یخچال ال جی، تعمیر اسپلیت ال جی و مواردی از این دست- در محل ارائه می‌گردد. مهندسان ما در مرکز تعمیرات ال جی در تهران با بکارگیری جدیدترین ترفندها و متدهای تعمیر، قادر به رفع کلیه عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های ال جی گشته اند. بکارگیری جدیدترین ترفندها در تعمیرات ال جی این امکان را فراهم آورده است تا محصول تعمیر شده در این مرکز کیفیت اولیه خویش را بازیابد و کاربر لذت کار با یک دستگاه نو و بی عیب و نقص را مجدداً تجربه نماید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته