شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

انواع مک بوک

انواع مک بوک ، اشاره به مدل های مختلف لپ تاپ های اپل دارد که به دلیل پشتیبانی از سیستم عامل مکینتاش، به این نام خوانده می شوند. این محصولات از ساختار سخت افزاری منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به سایر انواع لپ تاپ برخوردار بوده و به همین دلیل مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. مک بوک در چند مدل مختلف تولید و عرضه شده است. بر اساس نوع کاربری، کاربران می توانند هریک از انواع این محصول را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

کیفیت مک بوک به اندازه ای است که بسیاری کاربران برای خرید آن ترغیب شده و آن را اولین گزینه خود برای خرید لپ تاپ می دانند. این محصول در دو نوع اصلی به بازار عرضه شده که در ادامه مطلب، آنها را به شما معرفی می کنیم. برای آشنایی با انواع مک بوک، از شما دعوت می کنیم با کارشناسان نمایندگی اپل همراه باشید و ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

انواع مک بوک

انوع اصلی مک بوک

لپ تاپ های اپل در چند نوع مختلف تولید شده که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. مک بوک ایر و پرو، اصلی ترین انواع مک بوک هستند؛ این کمپانی همچنین یک مدل دیگر لپ تاپ هم دارد که تحت عنوان مک بوک شناخته می شود. 

مک بوک ایر، ظرافت فوق العاده بالایی داشته و به سبب باریکی، توانسته توجه کاربران و کارشناسان دنیای تکنولوژی را به خود جلب کند. این محصول در دو مدل 11 و 13 اینچی عرضه شده و به دلیل وزن پایین، حمل و نقل آنها برای کاربران بسیار راحت است. مک بوک پرو را می توان به نوعی نقطه مقابل این محصول دانست. این مدل، که به تازگی نیز یک مدل 15 اینچی آن توسط اپل تولید و عرضه شده است، در شمار لپ تاپ های حرفه ای اپل شناخته می شود.

مدل پرو در دو سایز 13″ و 15″ اینچی تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. جالب است بدانید که مک بوک پرو، قابلیت پشتیبانی از ویندوز را هم دارد. سری جدید این مدل از انواع مک بوک ، به دلیل برخورداری از قدرت پردازشی بالا و بسیاری قابلیت های سخت افزاری دیگر، به عنوان یکی از حرفه ای ترین لپ تاپ های موجود شناخته می شود. مک بوک نیز یکی از دیگر از انواع لپ تاپ های اپل است که به دلیل وزن فوق العاده پایین، برای حمل و نقل آسان و راحت، مناسب می باشد.

این مقاله را از قلم نیندازید : تشخیص مدل مک بوک

تفاوت انواع مک بوک

انواع مک بوک چه از نظر نرم افزاری و چه سخت افزار، دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. اولین مورد تفاوت این محصولات، وزن آنها است. البته به طور کلی لپ تاپ های اپل وزن بالایی ندارند. اما در این میان،  macbook از دو مدل دیگر بسیار سبک تر است. ظرافت این محصول به اندازه ای است که بسیاری در نگاه اول آن را با آیپد اشتباه می گیرند. این در حالی است که مک بوک های ایر و پرو، وزنی بالاتر از یک کیلو داشته و از این نظر با macbook متفاوت هستند.

عمر باتری به عنوان یکی دیگر از تفاوت های انواع مک بوک به شمار می رود. مک بوک ایر، نسبت به دو مدل دیگر عمر باتری بیشتری داشته و چیزی حدود 14 ساعت می تواند روشن مانده و کار کند. از نظر کیفیت نمایشگر، مک بوک پرو 15 اینچی توانسته متفاوت تر از سایر مدل ها عمل کند و کیفیت بالاتری را به واسطه برخورداری از ویژگی رتینا در اختیار کاربران قرار دهد.

تشخیص مدل مک بوک

پس از آشنایی با انواع مک بوک ، قصد داریم روش تشخیص مدل مک بوک را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای این منظور، کافی است شماره سریال و دیگر اطلاعات سخت افزاری دستگاه را بررسی کنید. برای این کار باید پنجره About This Mac را باز کنید. منوی اپل  و About This Mac را انتخاب کنید. 

پنجره ای نمایش داده می شود که که نام مدل مک بوک شما را نشان می دهد؛ مثلا ممکن است لپ تاپ شما مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۱۶ با چهار پورت تاندربولت ۳ باشد. در کنار آن شماره، سریالی درج شده است که می توانید آن را بررسی کرده و با بخش چک خدمات و پشتیبانی اپل تطبیق دهید. به این ترتیب از وضعیت ضمانت و مشخصات فنی دستگاه خود مطلع خواهید شد.

نمایندگی رسمی اپل

نمایندگی رسمی اپل، ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و نیز مهیا نمودن پیشرفته ترین تجهیزات، توانسته خدمات بسیار با کیفیتی را در دو بخش فروش و تعمیرات اپل به کاربران ارائه نماید. مدیریت این مرکز اهتمام ویژه ای برای رعایت حقوق مشتری قائل بوده و در این راستا، بر کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل دارد. در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری را سرلوحه ی اصلی کار خود قرار داده و در راستای تحقق این امر تلاش می کنند.

لازم است بدانید که نمایندگی رسمی اپل، خدماتی همچون فروش محصولات اپل، تعمیرات تخصصی این محصولات و نیز خدمات پس از فروش را در سطحی گسترده به کاربران ارائه می دهد. همچنین واحد مشاوره ی این مرکز نیز فعال بوده و راهنمایی های لازم را به مراجعین ارائه می دهد.  تعمیرات لپ تاپ ، موبایل، تبلت، آل این وان و … اپل در سطحی تخصصی در این مرکز انجام می گردد.

به منظور پیگیری آخرین مطالب و اخبار تکنولوژی، می توانید به این قسمت مراجعه نمایید.

5/5(1 امتیاز)