شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تاچ بار لپ تاپ اپل

تاچ بار لپ تاپ اپل نخستین بار در سال 2016 به همراه این محصول عرضه و رونمایی شد.  کاربران با استفاده از این بخش می‌توانند به صورت منحصر به فردتر و ویژه‌تری به دکمه‌های کاربری دسترسی داشته باشند. تاچ بار یک صفحه نمایش با پشتیبانی از لمس 10 انگشت به صورت همزمان و فرمان‌های حرکتی (Gestures) است که می‌تواند فرمان‌های کاربر را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. کلیدهای مجازی تاچ بار لپ تاپ اپل قادر هستند تا خود را به هر اپلیکیشن اجرا شده در مک بوک سازگار سازند. برای مثتا در زمانی که کاربر قصد ارسال شکلک‌های ایموجی را دارد، نواری از آنها همراه با دسته بندی در سمت چپ و شکلک‌های هر بخش در سمت راست این نوار لمسی ظاهر خواهد شد. با این وجود برخی از کاربران به هر دلیل ممکن است قصد غیرفعال کردن تاچ بار لپ تاپ اپل را داشته باشند. مواردی چون دست خوردن‌های اتفاقی کاربر روی تاچ باز و یا استفاده حساس‌تر روی دکمه‌ها از جمله موقعیت‌هایی است که ممکن است کاربر را غیرفعال کردن قابلیت تاچ بار مک بوک اپل متمایل سازد.

تاچ بار لپ تاپ اپل

غیرفعال کردن تاچ بار لپ تاپ اپل

غیرفعال کردن و حذف تاچ بار لپ تاپ اپل سبب می‌گردد تا بسیاری از دکمه‌های مک بوک غیرفعال شوند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشته باشد. ضمن آنکه انجام برخی از کارها با مک بوک غیرممکن می‌گردد. برای مثال مک بوک پروهای جدید دارای دکمه‌های Fn و کنترل مدیا نیستند و حذف تاچ بار باعث می‌شود تا استفاده از این قابلیت‌ها عملاً در لپ تاپ های جدید غیرممکن شود. کاربران حتی با خاموش کردن تاچ بار به دکمه ESC نیز دسترسی نخواهند داشت و باید از شیوه‌های دیگری برای کار با سیستم عامل مک او اس استفاده کنند. در هر حال در صورت حذف و غیرفعال کردن تاچ بار لپ تاپ اپل، این اتفاق، موقتی است و کاربران می‌توانند مجدداً جهت فعالسازی و اضافه کردن قابلیت تاچ بار لپ تاپ اپل اقدام نمایند.

خدمات تخصصی پیشه کمک: تعمیر تاچ پد مک بوک

آموزش غیر فعال کردن تاچ بار در مک بوک پرو

اگر شما نیز جزو کاربران مک بوک های اپل هستید و به هر دلیل قصد غیرفعال کردن تاچ بار لپ تاپ اپل مورد استفاده‌تان را دارید، می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل درج شده در بخش زیر این کار را انجام دهید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در طول غیرفعال کردن تاچ بار لپ تاپ اپل می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تخصصی تعمیرات اپل تماس بگیرید و راهنمایی‌های مورد نیاز را دریافت نمایید.

  • به منوی اپل در بالا و سمت چپ بروید.
  • بخش System Preferences را از این منو انتخاب کنید.
  • در تنظیمات اصلی مک او اس وارد بخش Keyboard شوید تا روند حذف تاچ بار مک لپ تاپ اپل را دنبال کنید.
  • حال گزینه Keyboard” tab را زده و عبارت Touch Bar shows را پیدا کنید.
  • عبارت روبروی این عبارت را روی Expanded Control Strip قرار دهید و پس از آن هشدار مک او اس را تائید کنید.
  • پس از انجام این کار، تاچ بار لپ تاپ اپل غیرفعال می‌گردد و به صورت دکمه‌های عادی در کیبوردهای مک در میاید. در این شرایط امکان تغییر تاچ بار مک بوک وجود نخواهد داشت.

تعمیر لپ تاپ در کرج

مرکز تعمیر لپ تاپ در کرج ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی تمامی دستگاه‌های لپ تاپ به مراجعان محترم است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ و مراجعه به پارت تخصصی مربوط  با دستگاه خویش، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. جهت کسب بهترین نتیجه از تعمیر لپ تاپ توصیه می شود که حتما نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را با کارشناس تعمیر در میان بگذارید. بعلاوه اگر با بروز اشکال در دستگاه، سیستم و یا قطعات آن را دستکاری نموده پ‌اید، حتما این موضوع را به همراه تمام جزییات، با کارشناس مرکزتعمیرات لپ تاپ در کرج در میان بگذارید. این امر کمک شایانی به کارشناسان، در عیب یابی صحیح دستگاه و تشخیص درست نوع تعمیر مورد نیاز جهت رفع اشکال پیش آمده، می کند. شماره‌ تماس مرکز تعمیرات لپ تاپ در کرج، در بخش «تماس با ما» موجود است.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *