شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

ترفندهای افزایش سرعت آیفون

اپل جزء شرکت های خیلی منظم در عرضه محصولات جدید و البته ارائه آپدیت ها به شمار میره. این یعنی این که کاربرای مکینتاش و ios ، تقریبا هر سال شاهد تحولات جدید در سیستم عامل دستگاهشون هستن و علاوه بر این، مدل های جدید دیوایس ها هم هر سال عرضه میشه. با وجود همه ویژگی های خوبی که محصولات apple دارن، از شر فرسودگی در امان نیستن و به مرور زمان، با دچار ایرادهایی در عملکردشون میشن. یکی از این ایرادها، کاهش سرعت هست که معمولا یقه محصولات این کمپانی رو میگیره و کاربرا رو حسابی اذیت میکنه. خب ممکنه شما نتونین یا دلتون نخواد که گوشی های جدید اپل رو خریداری کنین، بنابراین باید دنبال روش هایی باشین که با استفاده از اونها، بتونین این کاهش سرعت رو برطرف کنین. ما بر اساس اطلاعاتی که از تکنسین های تعمیر موبایل در نمایندگی اپل گرفتیم، توی این مقاله میخوایم مجموعه ای از ترفندهای افزایش سرعت آیفون رو به شما دوستای عزیزمون آموزش بدیم. با استفاده از این ترفندها، میتونین سرعت کار گوشی تون رو به حد نرمال برسونین.

افزایش سرعت آیفون

کاربردی ترین روش های افزایش سرعت آیفون

اگه گوشی اپل شما هم دچار افت سرعت شده و پردازش های اون به سختی انجام میشه، انجام دادن اقدانات زیر میتونه تا حد زیادی برای رفع این مشکل بهتون کمک کنه:

کاهش پردازش های گرافیکی

اصولا پردازش های گرافیکی روی روند کار گوشی های هوشمند تاثیر منفی میذارن و آیفون هم از این قاعده مستثنی نیست. البته پیشرفت های سخت افزاری این محصول باعث شده که کم ترین مشکل رو با عملیات گرافیکی سیستم داشته باشن؛ ولی بازم بهتره برای افزایش سرعت آیفون ، پردازش های گرافیکی اونو تا حد امکان کم کنین.

  • برای این کار، به بخش تنظیمات گوشی تون برید و به ترتیب وارد General و Accessibility بشین.
  • گزینه های Increase Contrast و Reduce Motion رو در این بخش انتخاب کنین.
  • حالا باید اول Increase Contrast رو انتخاب کنین و بعد، Reduce Transparency رو فعال کنین.
  • این فرایند باعث میشه که شفافیت المان های مختلف تصاویر یه مقداری کم بشه و سرعت رابط کاربری به شکل محسوسی افزایش پیدا کنه.
  • نکته جالب تر این که با فعال کردن گزینه Reduce Motion ، میتونین حجم خیلی از انیمیشن های غیر ضروری رو کم کنین.

این مقاله خواندنی را از دست ندهید: چگونه آیفون را فرمت کنیم؟

ری استارت کردن گوشی

یکی از روش های کاربردی برای افزایش سرعت موبایل اپل که البته واسه رفع خیلی از مشکلات دیگه این دستگاه هم موثره، ری استارت کردن آیفون هست. این کار باعث میشه که اگه مشکل یا اختلالی توی پردازش های گوشی وجود داره، برطرف بشه و سرعت کار دیوایس شما به حالت عادی برگرده.

توقف رفرش اپ ها در پس زمینه

یکی دیگه از مواردی که باعث کاهش سرعت موبایل اپل و کندی پردازش های این دستگاه میشه، رفرش اپلیکیشن ها تو پس زمینه هست.

  • برای غیر فعال کردن این ویژگی، به بخش تنظیمات برید و از طریق منو General ، وارد Background App Refresh بشین.
  • حالا با باز شدن پنجره Background App Refresh، دو تا گزینه بهتون نمایش داده میشه: جلوگیری از رفرش تمام اپ ها یا اعمال تغییرات روی یه اپلیکیشن خاص.
  • اگه گزینه دوم رو انتخاب کنین، میتونین یه سری تغییرات روی برنامه های مورد نظرتون اعمال کنین و به این ترتیب، به افزایش سرعت آیفون کمک کنین.

پاک کردن برنامه های اضافه

حتما شما هم رو گوشی تون یه سری برنامه دارین که هیچ وقت ازشون استفاده نمی کنین. این برنامه ها فضای حافظه رو پر میکنن و باعث کند شدن عملکرد های گوشی میشن. یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش سرعت آیفون این که این مدل برنامه ها و اپلیکیشن ها رو پاک کنین.

خدمات تخصصی نمایندگی اپل: تعمیر هارد آیفون

محدود کردن سیری

خب همونطور که میدونین، سیری دستیار هوشمند اپل هست که کاربردهای خیلی زیادی هم داره. با این وجود، سیری میتونه باعث کندی پردازش های دیوایس های قدیمی تر این برند بشه. برای افزایش سرعت آیفون ، باید این دستیار هوشمند رو محدود کنین. با خاموش کردن Siri suggestions ، شما میتونین مشکل رو برطرف کنین و سرعت پردازشی گوشی تون رو به میزان قابل توجهی افزایش بدین. منوی تنظیمات رو باز کنین وSiri & Search رو پیدا کنین. شما به راحتی میتونین این برنامه رو هم مثل سایر اپ های ios محدود کنین و سرعت دیوایس تون رو به حد نرمال برسونین.

پاک کردن پیام ها

وقتی کلی پیام تو صندوق ذخیره موبایل اپل تون دارین، ناخواسته باعث کند شدن این دستگاه میشه. بنابراین بهتره هر چند وقت یک بار، یه سری به این بخش بزنین و پیام های تبلیغاتی و هر پیامی رو که نیاز ندارین، پاک کنین.

سایر ترفندهای افزایش سرعت موبایل apple

به جز مواردی که ذکر کردیم، روش ها و ترفندهای دیگه ای هم برای افزایش سرعت آیفون وجود داره. اقداماتی مثل: استفاده از اپ های رسمی اپل به جای برنامه های متفرقه، ریستور کردن تنظیمات دستگاه، و ریست فکتوری، از جمله روش هایی هستن که باعث میشن سرعت دستگاه به میزان نرمال برسه. البته فراموش نکنین که ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه، باعث میشه همه برنامه ها و اطلاعات گوشی پاک بشه. بنابراین اگه قصد انجام دادن این کار رو داشتین، قبلش حتما از اطلاعاتی که براتون مهم هستن، نسخه پشتیبان تهیه کنین. در نهایت اگه هیچ کدوم از این روشها باعث بالا رفتن سرعت گوشی تون نشد، بهتره از مهندسین مجرب it در نمایندگی تعمیرات موبایل اپل مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگی مجاز اپل، جزء معدود مراکز خدماتی هست که میتونین از قانونی بودن فعالیت های اون اطمینان کامل داشته باشین. این مرکز که تحت حمایت و نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت میکنه، همه مجوز های لازم رو از مراکز ذی صلاح دریافت کرده. همین مساله هم باعث شده که کاربرا بتونن مشکلات و کاستی های احتمالی رو به راحتی و به شکل قانونی پیگیری کنن. البته به خاطر تخصص و تعهد همکارای ما در بخش های مختلف نمایندگی اپل و استفاده از تجهیزات پیشرفته، درصد خطا خیلی کاهش پیدا کرده و شما میتونین از این بابت اطمینان کامل داشته باشین. نمایندگی مجاز اپل در راستای تحقق اهداف مشتری مداری، تخصصی ترین سرویس ها رو در زمینه فروش و تعمیر تخصصی محصولات این شرکت به کاربرا ارائه میده.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *