شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

ترفندهایی که کاربران مک بوک باید بدانند

کمپانی آمریکایی اپل یکی از کمپانی های محبوب در سراسر دنیا می باشد که علاوه بر تولید گوشی های آیفون، لپ تاپ نیز تولید می کند. همانطور که مطلع هستید، لپ تاپ های این شرکت تحت عنوان مک بوک شناخته می شوند و به سبب برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته اند. دلیل این نام گذاری، پشتیبانی محصول مورد بحث از سیستم عامل مکینتاش می باشد. کار با این محصول در مقایسه با سایر انواع لپ تاپ کمی پیچیده است و ترفندهایی دارد که برخی از کاربران از آنها آگاه نیستند. به اعتقاد تکنسین های تعمیر لپ تاپ ، این ترفندها کار با لپ تاپ اپل را برای کاربران راحت تر می کند و به همین دلیل همه کاربران باید با آنها آشنایی داشته باشند. برای آشنایی کاربردی ترین ترفندهای مک بوک با ما همراه باشید.

کابردی ترین ترفندهای مک بوک

چند مورد از کاربردی ترین ترفندهای مک بوک عبارتند از:

نحوه کات کردن اسکرین شات

در صورتی که تصمیم دارید قسمتی از اسکرین شات را در مک بوک خود ذخیره سازی نمایید، می توانید دکمه های ترکیبی Cmd + Shift + 4 را به طور همزمان نگاه دارید که با انجام این کار، کرسر به صورت ضربدر نمایش داده می شود، در همین زمان باید قسمت های موردنظرتان را انتخاب نموده و دست خود را از روی موس بردارید تا اسکرین شات مورد نظر شما ذخیره گردد.

نحوه پنهان کردن داک در مک بوک

یکی دیگر از ترفندهای مک بوک ، پنهان کردن داک در این سیستم است. در صورتی که داک مکینتاش خیلی دم دست به نظر می رسد، می توانید با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی Cmd + Option + D این قسمت را پنهان نمایید و هر زمان که خواستید دوباره نمایان گردد، می توانید همین روش را تکرار کنید.

نحوه invert کردن رنگ های نمایشگر

در صورتی که از سیستم عامل Mac OS X Lion و یا نسخه های قدیمی استفاده می کنید، می توانید با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی Cmd + Option + Ctrl + 8 رنگ نمایشگر لپ تاپ apple خود را invert و revert  نمایید تا بتوانید تصویری بهتر دریافت کنید.

مدیریت تب Quick

یکی از کاربردی ترین ترفندهای مک بوک ، مدیریت تب Quick است. در صورتی که نرم افزارهای بسیاری در مک بوک شما در حال اجرا شدن است و قصد دارید تعدادی از آن ها را ببندید، می توانید دکمه ی Cmd را نگاه داشته و با استفاده از دکمه ی Tab میان نرم افزارها جابجا شوید. همچنین به منظور بستن نرم افزار دکمه ی Q را فشار دهید. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که برای مینیمایز کردن نرم افزارها می توانید به جای دکمه ی Q از دکمه H استفاده نمایید.

نحوه گروه بندی فایل های یک فولدر

افرادی که دسکتاپ مک بوک آن ها بسیار شلوغ و بهم ریخته است می توانند با استفاده از یک میانبر، فایل های موجود در یک فولدر را مرتب نمایند. برای اجرا کردن این مورد از ترفندهای مک بوک ، در ابتدا بر روی فایل موردنظر خود کلیک کنید و آن ها را هایلایت نمایید و سپس بر روی ان ها راست کلیک کرده و گزینه ی New Folder With Selection را برگزینید.

کاربرد کلید expose در اسلوموشن

به طورکلی کلید Expose در مک بوک های کمپانی اپل به عنوان یک ابزار برای انتخاب نرم افزارها می باشد که در حالت اسلوموشن کاربرد دارد؛ البته در صورتی که نسخه های ابتدایی OS X استفاده نمایید. در صورتی که دکمه ی Shift را نگاه داشته و سپس کلید Expose را که اغلب کلیدهای F9، F10 و F11 می باشد، فشار بدهید می توانید به آرامی میان پنجره ها سوئیچ نمایید و به نوعی جذابیت گرافیکی محصول خود را افزایش دهید.

نحوه پر کردن فرم ها به شکل آنلاین

زمانی که تصمیم دارید فرمی را به شکل آنلاین تکمیل کنید، اغلب منوهایی به صورت Drop Box ( کرکره ای ) به نمایش در می آیند؛ نظیر انتخاب ماه یا سال در داخل فرم ها. برای اینکه بتوانید در مک بوک خود به آسانی در این باکس های متنی حرکت داشه باشید مسیر زیر را دنبال کنید:

نمایندگی اپل در کرج

نمایندگی اپل در کرج ، ارائه دهنده ی کلیه ی خدمات مربوط به فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت به کاربران می باشد. این مرکز، به واسطه ی برخورداری از کادر فنی مجرب در کلیه ی بخش ها و نیز بهره مندی از تجهیزات پیشرفته، توانسته سرویس های بسیار سطح بالایی را در بخش های مختلف ارائه دهد. فروش و ارائه ی خدمات پس از فروش انواع مدل های آیفون، آی پد ، آی مک، اپل واچ و …، و نیز تعمیرات لپ تاپ اپل در سطحی تخصصی، اصلی ترین حوزه ی فعالیت نمایندگی اپل در کرج به شمار می رود. لازم به ذکر است که در این مرکز تمهیداتی اندیشیده شده تا شما کاربران گرامی بتوانید برای رفعت ابهامات و پرسش های خود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این نوشته