شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید سیم جمع کن جاروبرقی در پشت آن تعبیه شده است و برای جمع کردن سیم در این دستگاه به کار می رود. این قطعه جدا از اینکه باعث می شود سیم جاروبرقی در یک جای مشخص بوده و مانع از آسیب دیدن کابل می شود، وظایف دیگری را نیز برعهده دارد. از آنجاییکه برق مورد نیاز جاروبرقی از طریق سیم آن تامین می شود، چنانچه خللی در سیم یا سیم جمع کن ایجاد شود، مانع از عملکرد صحیح جاروبرقی می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی بیشتر آشنا کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا باید تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی را جدی بگیریم؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سیم جمع کن جاروبرقی چند وظیفه بر عهده دارد که با خراب شدن آن مشکلات دیگری برای دستگاه پیش می آید. اگر کابل جاروبرقی را تا آخرین میزان آن بکشید، اتصال آن به موتور قطع می شود که منجر به روشن نشدن دستگاه خواهد شد. در صورتی که از ساختار داخلی این قطعه اطلاعات کافی ندارید بهتر است تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی را به تکنسین های این حوزه بسپارید.

دلایل خرابی سیم جمع کن جاروبرقی ال جی

عمده دلایل خرابی سیم جمع کن جارو برقی، خرابی مکانیکی و خرابی الکتریکی این قطعه است.

خرابی مکانیکی شامل مواردی مانند جمع نشدن سیم ، نداشتن ترمز حین کشیدن سیم و … می شود. خرابی الکتریکی بیشتر مشکلاتی مانند قطع جریان برق جاروبرقی را شامل می شود. توجه به این دلایل پیش از اقدام به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی lg، به تکنسین کمک می کند که روشهای بهتری را برای ترمیم این بخش انتخاب و اجرا کند.

نحوه کار سیم جمع کن جاروبرقی

برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی، ابتدا بهتر است با ساختار داخلی و نحوه کار این قطعه آشنا شویم. در قسمت الکتریکی سیم جمع کن کابل برق و دو شاخه  و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی و همچنین شاخک های انتقال برق به داخل جاروبرقی وجود دارد. در قسمت مکانیکی نیز پایه های نگه دارنده و خود رول سیم جمع کن و ریل های دوار تعبیه شده اند. سیم جمع کن جاروبرقی به این ترتیب عمل می کند که قسمت آخر سیم به کنتاکت ها متصل می شود  و کنتاکت ها نیز خودشان به ریل های دوار متصل شده اند. رول یا چرخ قرقره ای سیم جمع کن حامل این ریل ها است یعنی ریل ها به این رول وصل هستند. زمانی که سیم را به بیرون می کشیم این رول یا قرقره به گردش در می آید.

به منظور عدم قطع اتصال برق موتور با شبکه در این هنگام، شاخک های ثابت  که به دو ریل پایین و بالا متصل شده اند ( یکی به پایینی و دیگری به بالایی)  در تمام حال شکل خود را حفظ می کنند. به دلیل داشتن خاصیت فنری  باعث می شوند که سیم جمع کن خیلی راحت و بدون گیر بچرخد. در نهایت شاخک ها با دریافت برق و انتقال آن به داخل جاروبرقی موتور آن را روشن می کنند.

تعمیر تخصصی جاروبرقی در نمایندگی ال جی

نمایندگی مجاز ال جی متشکل از بخش های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های مرتبط با ترمیم، ارتقا و تعمیر یکی از تولیدات این برند به مشتریان محترم ارائه می گردد. کاربرانی که به این مرکز مراجعه می کنند، بسته به دستگاه معیوب و اشکال پیش آمده در آن، به یکی از بخش های تعمیرات ال جی راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز را دریافت می کنند.

بخش تعمیر جاروبرقی ال جی نیز در کنار سایر قسمتها خدمات ویژه ای را به متقاضیان ارائه می دهد؛ ترمیم و تعمیر موتور جاروبرقی، تعمیر یا تعویض سیستم مکش جاروبرقی ال جی، تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی و مواردی از این دست . چنانچه با مشکلاتی در جاروبرقی lg خود مواجه شدید با یک تماس شاهد تعمیر تخصصی آن باشید.

امتیاز شما به این نوشته