شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا تلویزیون ال جی داغ می شود؟

یکی از مشکلات تلویزیون که باعث نگرانی کاربرا میشه، داغ شدن این دستگاه هست. البته با توجه به ساختار این محصول، تا یه حدی افزایش دما برای اون کاملا طبیعی و عادیه. ولی گاهی این افزایش دما از حد خارج میشه و نمیشه کنترلش کرد؛ اینجاس که باید نگران شد چون ممکنه حرارت بالا به قطعاتی مثل پنل و بک لایت و مدارها آسیب برسونه و حسابی شما رو تو خرج بندازه. خیلی از مشتری های عزیز نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی، از دمای بالای تلویزیونشون شکایت دارن و عنوان میکنن که با روشن کردن این دستگاه، بدنه اون به شدت داغ میشه. به نظر شما این مساله چه دلیل یا دلایلی داره؟

در مورد راه حل های اون اطلاعتی دارین؟ ادامه مطلب امروز، به بررسی دلایل داغ شدن تلویزیون ال جی در مدل های مختلف و روش ها و ترفندهای حل این مشکل اختصاص داره. البته شما میتونین با تماس با نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران، خدمات تعمیری رو به بهترین شکل دریافت کنین.

چرا تلویزیون ال جی داغ می شود؟

داغ شدن تلویزیون LED ال جی

یکی از دلایل شهرت برند ال جی در حوزه لوازم خانگی، ال ای دی های این برند هست. این محصول در مدل های مختلف تولید شده و LG از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا در اونها استفاده کرده. به همین دلیل هم هست که مشکل داغ شدن تلویزیون در این مدل خیلی کمتر دیده میشه.

ویژگی جالب LED اینه که نور بک لایت به وسیله لامپ های ال ای دی ایجاد میشه و این امر باعث شده حرارت بسیار کمی در بخش بک لایت تلویزیون ایجاد بشه. از طرفی، جای فلت های پنل از بالا به پایین تغییر کرده و باعث شده که میزان استهلاک ال ای دی ها به کمترین حد ممکن برسه. همه این موارد باعث شده که حرارت دستگاه به میزان چشمگیری کاهش پیدا کنه؛ اما بازم ممکنه به دلیل خرابی بک لایت، شاهد بروز این اختلال باشیم.

داغ شدن تلویزیون LCD ال جی

طبق تجربه کارشناس های تعمیرات تلویزیون در نمایندگی تعمیرات ال جی ، مشکل داغ شدن تلویزیون تو مدل های ال سی دی هم مشاهده میشه. وجود لامپ های فلورسنت باعث شده که در اثر روشن موندن تلویزیون به مدت طولانی، تبادل حرارتی کافی در این دستگاه اتفاق نیفته و به خاطر گرم شدن لامپ ها، دستگاه داغ کنه. این حرارت گاهی به اندازه ای هست که به راحتی حس میشه و متوجه اون میشین.

لازمه بدونین که در صورت برطرف نشدن مشکل داغ شدن تلویزیون LCD ال جی، صفحه نمایش این دستگاه با مشکلات و خطرات جدی مواجه میشه و حسابی شما رو تو خرج میندازه. بنابراین توصیه میکنیم که در اسرع وقت نسبت به ترمیم و رفع داغ شدن تلویزیون در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی اقدام کنین. ممکنه ایراد از بک لایت باشه که در این صورت، نیاز به تعمیر یا تعویض این قطعه هست.

داغ شدن تلویزیون پلاسما ال جی

اما دستگاهی که بیشترین میزان داغ شدن تلویزیون در اون مشاهده میشه، پلاسمای ال جی هست. مکانیسم کاری این مدل به این صورته که فرایند تولید نور، توسط پیکسل های نمایشگر انجام میشه و بخش هایی از پیکسل تلویزیون های پلاسما، نور سفید مورد نیاز برای دیده شدن پیکسل رو فراهم میکنه. این فرایند گرمای تلویزیون رو چند برابر میکنه و قطعاتی مثل بردها رو در معرض خطر قرار میده.

البته ولتاژ بالای مورد نیاز برای تغذیه پنل تلویزیون  پلاسما هم نیاز به مدارات خاصی با قطعات با توان بالا داره که این قطعات هم تلفات گرمایی زیادی دارن و باعث میشن که دمای دستگاه به سرعت بالا بره. برای برطرف کردن این مساله، باید قطعات ذکر شده بررسی بشن و یه سری اقدامات تخصصی انجام بشه که از عهده کاربرای عادی خارجه؛ شما عزیزان می تونین برای رفع این مشکل، از همکارای ماهر ما در نمایندگی مجاز ال جی کمک بگیرین.

رفع مشکل داغ کردن تلویزیون ال جی

اولین اقدام برای رفع مشکل داغ شدن تلویزیون ، شناسایی دلیل این مساله و قطعات درگیر هست. بعد از مشخص شدن قطعه معیوب، همکارای ما اونو تعمیر میکنن یا در صورت نیاز، با یه نمونه جدید و بی نقص تعویض میکنن. اگه ایراد از بک لایت باشه، تعمیر این قطعه یا تعویض اون باعث میشه که عملکرد تلویزیون به حالت عادی برگرده و دیگه شاهد داغ شدن دستگاه نباشیم.

همچنین ترمیم پنل هم میتونه در این مورد تاثیر گذار باشه. همکارای ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون LG ، بررسی، تعمیر و تعویض هر کدوم از این قطعات رو به بهترین شکل انجام میدن و شما رو از شر داغ شدن تلویزیون راحت میکنن.

نمایندگی ال جی در کرج

نمایندگی ال جی در کرج ، یکی از شعب نمایندگی رسمی LG هست که به ارائه خدمات فروش و تعمیرات محصولات این شرکت به مردم و کاربران کرجی میپردازه. این مرکز، از واحد هایی تشکیل شده که هر کدوم وظیفه خاصی رو بر عهده دارن. این پارت بندی به افزایش تمرکز کارکنان کمک کرده و موجب منظم شدن روند خدمات دهی نمایندگی ال جی شده.

سرویس های متنوع این نمایندگی، تخصص کارکنان بخش های فروش و تعمیرات، سرعت بالای خدمات رسانی، توجه به اصول مشتری مداری و نکاتی از این قبیل، مواردی هستن که به افزایش رضایت کاربران از این مجموعه کمک بسزایی کردن. شما عزیزان ساکن استان البرز، میتونین برای ترمیم هر کدوم از محصولات خودتون، به نمایندگی ال جی در کرج مراجعه کرده و از طی مسافت تا تهران بی نیاز بشین.

5/5(2 امتیاز)