شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

راهنمای شارژ لپ تاپ

راهنمای شارژ لپ تاپ را برای شما تدوین کرده ایم تا پس از مطالعه کوتاه این مقاله درباره استفاده از شارژر و نحوه درست شارژ لپ تاپ اطلاعات مفیدی به دست آورید. همه ما به خوبی می دانیم که آنچه لپ تاپ را قابل حمل کرده است سوای وزن سبک و یکپارچه بودن تجهیزات آن، باتری است. باتری لپ تاپ است که انرژی مورد نیاز آن را برای دستگاه فراهم می کند و در نتیجه کاربر می داند از این دستگاه در هر شرایطی استفاده نماید. در غیر این صورت نه تنها دستگاه روشن نخواهد شد بلکه خرابی باتری به سایر اجزای دستگاه نیز صدمه وارد می کند و کاربر را راهی یک مرکز تعمیرات لپ تاپ خواهد کرد. در نتیجه مطالعه این مقاله با عنوان راهنمای شارژ لپ تاپ خالی از لطف و فایده نیست. همراه ما باشید.

راهنمای شارژ لپ تاپ

چگونه از شارژر و باتری لپ تاپ خود مراقب کنیم؟

در ادامه توجه شما را به مهمترین نکات در زمینه شارژ کردن باتری لپ تاپ جلب می کنیم. در لیست راهنمای شارژ لپ تاپ هر نکته در جایگاه خود از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

استفاده از برق

اگر می‌توانید لپ‌تاپ خود را به برق متصل کنید، سعی کنید از باتری استفاده نکنید و به جای آن سراغ آداپتور AC لپ‌تاپ بروید.

بیشتر بخوانید: تعمیر مدار شارژ لپ تاپ

نحوه استفاده از باتری برای نخستین بار

باتری را تا شارژ نهایی و خاموشی دستگاه استفاده کنید و بعد اجازه دهید باتری ۱۲ ساعت در حالت شارژ باقی بماند.

چه زمانی باتری را شارژ کنیم

به عنوان موضوعی دیگر در راهنمای شارژ لپ تاپ باید بدانید که این تصور که باتری‌ها را تا زمانی که شارژ آنها به طور کامل تخلیه نشده‌ است نباید به شارژ زد، کاملا غلط است. این تصور درباره باتری های لپ تاپ صحت ندارد، زیرا مدل و ساختار این باتری ها ویژه و منحصر است و این کار صدمه بیشتری به باتری وارد می‌کند و از عمر آن می کاهد.

دو شاخه برق را دست کم نگیرید

همیشه اول دوشاخه را به پریز برق وصل کنید و بعد، فیش آداپتور برق را به لپ‌تاپ. این نکته اولین و ساده ترین نکته در راهنمای شارژ لپ تاپ است. با این کار در فاصله زمانی بسیار کوتاه برق توسط آداپتور از AC به DC تبدیل و نوسان آن گرفته می‌شود و آسیبی به دستگاه وارد نمی شود.

تنظیم تنظیمات ذخیره انرژی

تنظیمات ذخیره انرژی را در سیستم ‌عامل  خود در بالاترین حالت خود قرار دهید و اگر درخشش نور صفحه‌نمایش خیلی برای کار شما مهم نیست، آن را کم دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: تست سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز

ابزارهای بِلا استفاده را خاموش کنید

برای مثال اگر از مودم وایرلس یا بلوتوث و یا چک‌کننده هجی کلمات دائما استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کنید و تنها در زمان نیاز روشن کنید.

باتری را جدا کنید

اگر قرار است لپ تاپ شما برای مدت خیلی طولانی (مثلا چند هفته) بلا استفاده باشد، باتری آن را با ۴۰ درصد شارژ خارج کنید و در مکانی به دور از رطوبت و دمای صفر تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید

شارژر آکبند

همیشه از شارژر مخصوص دستگاه خود استفاده کنید، زیرا مقدار ولتاژ و شدت جریان آنها متفاوت است و به باتری و لپ‌تاپ شما صدمات جبران‌نا‌پذیری وارد می‌کند.

از حالت Hibernate استفاده کنید

اگر قرار است چند دقیقه ای از دستگاه استفاده نکنید، آن را به حالت Hibernate ببرید.

برنامه ها را کنترل کنید

ترجیحا همه تلاش خود را کنید که  کمترین برنامه ممکن به طور همزمان در حال اجرا باشد.

خدمات تخصصی پیشه کمک: تعمیر باتری لپ تاپ

لپ تاپ تامین کننده انرژی نیست

از لپ تاپ به عنوان تامین کننده انرژی سایر دستگاه ها استفاده نکنید. این جمله در راهنمای شارژ لپ تاپ به این معنی است که  هر دستگاهی را که قابلیت شارژ شدن از طریق USB دارد، با لپ‌تاپ شارژ نکنید. همچنین همیشه اتصالات باتری را تمیز نگه دارید.

تعمیر لپ تاپ در کرج

لپ تاپ یا رایانه شخصی یکی از محصولات پر طرفدار هوشمندی است که بسیاری از شرکت ها در تولید و طراحی آن فعالیت دارند. این محصولات نیز مانند هر دستگاه دیگری به خدمات تعمیراتی نیاز دارند. لپ تاپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.  در مرکز تعمیر لپ تاپ در کرج می توانید مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین خدمات اختصاصی را در حوزه  تعمیرات این دستگاه به دست آورید. تعمیرکاران و متخصصان در این مجموعه هر کدام در زمینه مربوط به خود و در تعمیرگاه اختصاصی خدمات رسانی می کنند. همه سرویس های این مجموعه همراه با ضمانت نامه های رسمی و کتبی است و کیفیت چاشنی ابتدایی و انتهایی خدمات است.

مرکز خدمات پیشه کمک

مرکز خدمات پیشه کمک با همکاری مرکز سخت افزار ایران، در زمینه فروش، خدمات پس از فروش و  تعمیرات بهترین و مفید ترین امکانات و تسهیلات را برای کاربران در نظر گرفته است. در این نمایندگی علاوه بر اینکه خدمات پس از فروش اصل و شرکتی به کاربران ارائه می شود، امکانات و تسهیلاتی منحصر به فرد و استثنایی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد، به گونه ای که تامین کننده همه نیازهای آنها در هنگام خرید و پس از خرید خواهد بود. امکان استفاده از سرویس تعمیر در محل، سرویس مشاوره ای رایگان و تخصصی و بسیاری دیگر از امکانات مفید و مناسب در این مرکز وجود دارد.  اصل مشتری مداری مهمترین اصل و سرلوحه همه امور و فعالیت های مرکز خدمات پیشه کمک است. این نمایندگی در حوزه فروش و تعمیرات حامی و پشتیبان کاربران خود است و بهترین ها را برا آنها تدارک دیده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *