شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

رفع صدای ناهنجار یخچال ال جی

در این مقاله در مورد روش های رفع صدای ناهنجار یخچال ال جی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. یخچال یکی از مهم ترین لوازم خانگی است که بیشتر طول شبانه روز در حال کار کردن است. همین مساله باعث می شود که این محصول همواره در معرض مشکلات و خرابی های متعددی باشد. بروز صدای ناهنجار یکی از مشکلات رایج یخچال های ال جی به شمار می رود که بعضا برای کاربران آزار دهنده نیز می شود.

اگر علت بروز این صداها را بدانید، بدون شک راحت تر می توانید برای برطرف کردن آنها اقدام نمایید. در برخی از موارد، صداهای غیر عادی یخچال ال جی نشانه خرابی یکی از بخش ها و قطعات داخلی دستگاه است که در این صورت، متخصصین تعمیرات یخچال LG می توانند مشکل را به شکل تخصصی برطرف نمایند. برای آشنایی با دلایل صدای ناهنجار یخچال ال جی و آگاهی از روش های رفع این مشکل، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دلایل صدای ناهنجار یخچال ال جی

از جمله اصلی ترین دلایل صدای ناهنجار یخچال ال جی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. صدای فن یخچال ال جی

یکی از موارد بروز صدای غیر عادی در یخچال ال جی، مربوط به فن این دستگاه می باشد. اگر فن یخچال شما صدا می دهد، احتمال دارد ایراد از موتور فن اواپراتور باشد. این نوع فریزر در بخش فن موتوری دارد که هوا را دور اپراتور به چرخش در می آورد تا آن را خنک کند. نکته اینجا است که با گذشت زمان، موتور فرسوده شده و نیاز به روغن کاری دارد. از آنجایی که بیشتر کاربران از این موضوع بی اطلاعند، فن خراب شده و صدای ناهنجار یخچال ال جی را سبب می گردد. برای رفع این صدا، لازم است که پره های فن را روغن کاری کرده و یا در صورت نیاز، فن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که تعویض فن فرایند حساسی است و بهتر است که توسط متخصصن نمایندگی تعمیرات ال جی انجام شود تا مشکلی به وجود نیاید.

2. ضعیف بودن برق

دومین دلیل مطرح برای بروز صدای ناهنجار یخچال ال جی ، ضعیف بودن برق است. در این حالت، یخچال در تمام مدت روز شروع به کار خوبی دارد اما در ساعات اولیه شب، کمپرسور قادر به حرکت نیست. برای تشخیص این مساله، می توانید با استفاده از ولتمتر یا قسمت ولتاژ آوامتر ، مقدار اختلاف سطح (ولتاژ) را اندازه گیری نمایید. در صورت ضعیف بودن برق در ساعات اولیه شب، باید بخچال را در این ساعات از برق بکشید. البته با این کار ممکن است مواد غذایی داخل دستگاه در معرض فساد قرار بگیرند. منطقی ترین روش در این شرایط این است که از ترانس های تقویت ولتاژ کرده و به این ترتیب، مشکل راه اندازی موتور کمپرسور را برطرف نمایید.

3. خرابی اورلود

یکی دیگر از دلایل احتمالی صدای ناهنجار یخچال ال جی ، خرابی اورلود است. اگر مشکل مذکور در تمام ساعات شبانه روز مشاهده شده و مقدار برق در اندازه گیری با ولتمتر طبیعی است، خرابی اورلود حتمی می باشد. ساده ترین روش جهت حصول اطمینان آن است که اورلود را از مدار الکتریکی یخچال خارج نموده و بر سر راه مدار یخچال، یک آمپر متر قرار دهید. اگر جریان دریافتی یخچال طبیعی بود، لازم است که اورلود تعویض گردد. تعویض این قطعه باید با رعایت نکاتی انجام شود که تنها متخصصن مجرب تعمیرات لوازم خانگی از آنها آگاهی دارند.

4. نیم سوز بودن موتور

آخرین موردی که در هنگام بروز صدای ناهنجار یخچال ال جی مورد بررسی قرار می گیرد، نیم سوز بودن موتور دستگاه است. البته این مشکل می تواند زمینه ساز بروز اختلالات متعددی در یخچال باشد که یکی از آنها، ایجاد صداهای غیر عادی می باشد. اگر در آزمایش اندازه گیری جریان بدون اورلود به دریافت جریان اضافی به وسیله موتور برخورد کردید، یکی از علل آن می تواند اتصال حلقه یا اتصال کلاف در سیم پیچ های استاتور باشد. به استاتوری که دچار مشکل مذکور شده ،استاتور نیم سوز می گویند. سیم پیچی استاتور مذکور می تواند ضمن ترمیم موتور، مشکل صداهای ناهنجار را نیز برطرف نماید.

تعمیر یخچال ال جی در منزل

تعمیر یخچال ال جی در منزل، یکی از خدمات ویژه ی نمایندگی این شرکت در راستای رعایت حقوق مشتری و فراهم کردن آرامش و راحتی آنها می باشد. بسیاری از کاربران ممکن است به دلیل کمبود وقت و یا فاصله ی زیاد با مرکز تعمیرات، امکان مراجعه ی حضوری برای رفع مشکلات ایجاد شده در یخچال خود را نداشته باشند. البته وزن بالای این محصول باعث شده که انتقال آن به مرکز تعمیرات عملا غیر ممکن باشد. واحد تعمیرات lg جزء محدود مراکزی است که خدمات سرویس در محل را برای انواع مدل های یخچال به کاربران خود ارائه می دهد. شما کاربران محترم می توانید با این مرکز تماس گرفته و از سرویس ها و خدمات تعمیر یخچال ال جی در منزل بهره مند گردید.

 نمایندگی رسمی ال جی

خدمات فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات کمپانی ال جی را می توانید از نمایندگی این شرکت دریافت نمایید. این مرکز همواره به تکریم مشتری و تعهد کاری بالای کارکنانش شهره بوده است. چنانچه قصد خرید هریک از تولیدات این شرکت را دارید می توانید از طریق نمایندگی رسمی ال جی اقدام به این کار نمایید. اطمینان از اورجینال بودن کالا، از جمله مزایایی است که با مراجعه به این مرکز از آن بهره مند خواهید شد. همچنین کلیه ی خدمات پس از فروش محصولات همچون ارائه ی گارانتی معابر، در نمایندگی رسمی ال جی به کاربران گرامی ارائه می گردد.

1/5(1 امتیاز)