شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

غیرفعال کردن imessage آی مسیج آیفون

آی مسیج سرویسی از اپل است که به شما اجازه میدهد با دیوایس های اپلِ خود، از دیگران کاربران پیامهایی مثل اس ام اس و ام اس اس، عکس و فیلم را دریافت و یا ارسال کنید. بعلاوه با راه اندازی این سیستم می توان location , voice memo , contact را دریافت و یا ارسال کرد. جهت استفاده از این سیستم لازم است که در دستگاه های مک OS X 10.8 Mountain lion را داشته باشید. در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ نیز می بایست iOS 5 به بالا وجود داشته باشد. 

چندی پیش پیامکی از سوی اپراتور همراه اول برای کاربران دستگاه های آیفون ارسال شد. این پیام هشداری بود مبنی بر اینکه نرم افزارهای face time وi-message در گوشی های آیفون هنگام فعال سازی به صورت خود کار و بدون اطلاع مشترک پیامک هایی را به مقصد های بین المللی ارسال می کنند. غیرفعال کردن imessage باعث جلوگیری از این کار و تحمیل هزینه ها می شود.

در صورتی که کاربر دو گزینه فیس تایم و آی مسیج را غیرفعال نکند، به صورت اتوماتیک هزینه هایی اضافی بر صورتحساب تلفن مشترک افزوده خواهد شد. در این مقاله برآنیم تا ضمن شرح عملکرد آی مسیج، شیوه غیرفعال کردن imessage آی مسیج را نیز شرح دهیم.

غیرفعال کردن imessage آی مسیج آیفون

مزایای آی مسیج آیفون imessage

  • مشاهده تایپ کردن شخص مقابل با نماد
  • ارائه پیش فرض از طرف اپل روی تمامی دیوایس ها
  • قابل اجرا بر روی دستگاه هایی که ios 5 بر روی آنها نصب شده و به اینترنت دسترسی دارند
  • ارسال پیام متنی /مولتی مدیا از طریق اینترنت و بدون هیچ هزینه ای
  • سرعت بسیار بسیار بالا در فرستادن sms (کمتراز ۱ ثانیه)
  • توانایی فرستادن عکس و صدا و … (سرعت این کار بستگی به حجم فایل دارد)
  • دلیوری پیشرفته (دریافت Delivered بعد از ارسال )
  • دریافت Read بعد از خوانده شدن پیام شما

کاربران دستگاه های آیفون پس از روشن کردن دستگاه خود، سوالی مبنی بر تأیید کردن فعالیت آی مسیج و یا فیس تایم را دریافت می کنند. با تأیید شدن این فعالیت از سوی کاربر، دستگاه آیفون پیامی مبنی بر تایید کردن سرویس آی مسیج یا فیس تایم را برای اپل ارسال می کند، اما از آنجایی که شماره اپراتورهای ایران برای اپل بسته شده است، مسلماً اپل جوابی از طرف سرور ها دریافت نمیکند و از همین روست که پیام ها مکرراً برای اپل ارسال می شود.

این ارسال همچنان ادامه می یابد تا زمانی که شما مجدد با پیام رو به رو شوید و درخواست را لغو کنید. هزینه پیام های ارسال شده به اپل، از آنجایی که این پیام بین‌المللی به حساب می آید، بالا بوده و 140 تومان است. تکرار همیشگی این پیام سبب می گردد تا شارژ مشترک به سرعت تمام شده و یا در صورتی که مشترک از مشترکان خطوط دائمی تلفن همراه باشد، هزینه بالایی به قبض وی اضافه شود. بهترین راه حل برای این مشکل غیرفعال کردن imessage است.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید : چگونه رجیستری آیفون را چک کنیم؟

روش غیرفعال کردن imessage آیفون

  • برای شروع فرایند غیرفعال کردن imessage به قسمت setting بروید
  • در قسمت setting بخش message را پیدا کنید
  • در بخش message می توانید گزینه imessage را به صورت غیرفعال در آورید.

 

جهت غیرفعال کردن فیس تایم face time نیز می توانید از مسیر مشابه فوق در setting استفاده کنید:

  • به قسمت setting بروید
  • در قسمت setting بخش face time را پیدا کنید
  • در بخش face time می توانید گزینه face time را به صورت غیرفعال در آورید.

نکته:

در صورت عدم نیاز به غیرفعال کردن imessage، بهتر است جهت پیشگیری از تحمیل هزینه های بالا به خودتان، هر بار که با پیامک مقابل روبرو می شوید، گزینه cancel را انتخاب نمایید.

قابلیت های ios آیفون

ios سیستم عامل ویژه گوشی های اپل، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود است که کاربران زیادی را جذب آیفون کرده است. اما بسیاری از کاربران تمامی امکانات این سیستم عامل را نمی شناسند و از تمامی قابلیت های گوشی خود استفاده نمیکنند. ما در مقاله  آنچه از ios 12 نمیدانید ،  مهم ترین ترفندهای آیفون را معرفی کرده ایم.

نمایندگی اپل و دیگر واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل در ایران به منظور ارائه تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران اپل در ایران راه اندازی گشته است. تمامی کاربران اپل در کشور می توانند با مراجعه به نمایندگی اپل در ایران خدمات مورد نیاز خویش اعم از ترمیم، تعویض و تعمیر دستگاه های اپل را دریافت نمایند. از آن جا که نمایندگی رسمی اپل در ایران هنوز تأسیس نگشته است، کاربران در هنگام خرید محصولات اپل همواره این ترس و تردید را به همراه دارند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نخواهد داشت.

اما این تصور کاملاً اشتباه است، زیرا متخصصان ما در مرکز تخصصی تعمیرات آیفون اپل، به دلیل دارا بودن مدارک بین المللی قادر به تعمیر و بازیابی تمامی محصولات اپل هستند. کارشناسان حاضر در این مرکز به دلیل بررسی و واکاوی تعداد بیشماری از دستگاه های اپل به تمامی ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه ها مسلط بوده و توانایی آن را دارند تا در کمترین زمان و به تخصصی ترین شکل ممکن ایرادات پیش آمده در آنها را برطرف سازند. دیگر واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

3.9/5(15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *